Κύριε Υφυπουργέ,
Η πρόταση για συμπλήρωση των Μηχανογραφικών των υποψηφίων τον Μάρτιο, θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στους φετινούς υποψήφιους ,όπως :
• θέμα κατάλληλης και έγκαιρης ψυχολογικής τους προετοιμασίας για αυτή την μεταβολή ,που καλώς ή κακώς την θεωρούν η συντριπτική πλειοψηφία τους σημαντική,
• χάσιμο πολύτιμου χρόνου από την προετοιμασία τους,
• άγχος και ελλιπή ενημέρωση για τις προοπτικές της κάθε μιας σχολής που σκέπτονται να δηλώσουν,
• δήλωση από τους υποψηφίους του συνόλου των σχολών των δυο επιστημονικών πεδίων που θα επιλέξουν μιας και δεν ξέρουν την βαθμολογία τους, με αποτέλεσμα η διαδικασία της κατάθεσης του μηχανογραφικού δελτίου να είναι χρονοβόρα και στη συμπλήρωσή του και στην επεξεργασία του από το ΥΠΔΒΜΘ,
• αλλαγή πλαισίου στα μέσα της σχολικής χρονιάς πράγμα πρωτόγνωρο και αδιανόητο.
Παρουσιάζει όμως και ένα σημαντικό τεχνικό πρόβλημα, που την καθιστά μάλλον ανεφάρμοστη με το παρόν σύστημα . Και εξηγούμε: ένας υποψήφιος της Θετικής Κατεύθυνσης μπορεί, ανάλογα με την βαθμολογία του, να επιλέξει δύο πεδία από τα δεύτερο, τρίτο, τέταρτο ή και πέμπτο ακόμη εάν έχει πάρει σαν μάθημα επιλογής πανελλήνια την Οικονομία. Αυτή του όμως η επιλογή, ποιά δηλαδή από τα δύο πεδία θα διαλέξει , μπορεί με σιγουριά να την κάνει ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΓΝΩΣΗ ΤΗΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑΣ ΤΟΥ.
Για παράδειγμα ένας υποψήφιος της θετικής που επιθυμεί να δηλώσει πρώτη προτίμηση την Φαρμακευτική ας πούμε ότι δηλώνει το τρίτο και το τέταρτο επιστημονικό πεδίο (πολυτεχνεία). Αν η βαθμολογία του είναι 16500 μόρια δεν πιάνει καμιά πανεπιστημιακή σχολή στο πεδίο των επιστημών υγείας και επίσης από το τέταρτο πεδίο καμιά από τις πιο υψηλόβαθμες σχολές (π.χ Πολιτικός μηχανικός, ηλεκτρολόγος , μηχανολόγος ή μηχανικός Η/Υ) και θα πάει αναγκαστικά σε επιλογές π.χ Γεωπονικής κλπ. Αν όμως ήξερε την βαθμολογία του δεν θα επέλεγε το τρίτο πεδίο , αλλά το δεύτερο και το τέταρτο με δυνατότητα να περάσει σε σχολές όπως το μαθητικό, φυσικό , χημικό, παιδαγωγικά κλπ. Από το παράδειγμα προκύπτει σαφώς ο περιορισμός των δυνατοτήτων επιλογής των υποψηφίων σε σχέση με αυτούς των προηγουμένων ετών και αυτό συνιστά μια σοβαρή αδικία σε βάρος τους.
Ομοίως και ένας μαθητής της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης, που έχει πάρει την Οικονομία σαν μάθημα επιλογής και το δίνει πανελλήνια, θεωρητικά μπορεί να διαλέξει από τα πεδία, δεύτερο, τέταρτο και πέμπτο. Ποια τελικά θα διαλέξει, δύο από αυτά, θα το αποφασίσει αφού γνωρίζει ΠΡΩΤΑ ΤΟΥΣ ΒΑΘΜΟΥΣ ΤΟΥ. Αλλά και τα παιδιά γενικότερα, που έχουν πάρει σαν έκτο μάθημα γενικής παιδείας την Βιολογία ,μπορούν πρακτικά ,ανάλογα με την επίδοσή τους ,να επιλέξουν στα δύο πεδία σχολών και το τρίτο. Οι εισηγητές της πρότασης, μάλλον λησμόνησαν το γεγονός, ότι η επιλογή των δύο πεδίων σχολών, πρακτικά προϋποθέτει την προηγούμενη γνώση των βαθμών.
Επίσης θα πρέπει να ληφθεί υπόψη το γεγονός, ότι καλώς ή κακώς γράφτηκε στον Τύπο, όταν πρωτοακούσθηκε η είδηση για τα μηχανογραφικά, ότι η όλη υπόθεση έγινε αποκλειστικά και μόνο για λόγους οικονομικούς, πληρωμής δηλαδή των καθηγητών των επιτροπών και αυτό δυστυχώς το διάβασαν οι μαθητές και οι γονείς τους και δεν πείθονται από οτιδήποτε προβάλλεται σήμερα ως κίνητρο της αλλαγής αυτής.
Πιστεύουμε ότι καλό θα ήταν τα πράγματα να παραμείνουν ως έχουν. Να υπάρξει ένας καλύτερος σχεδιασμός για το μεσοπρόθεσμο μέλλον για το θέμα αυτό, που μάλλον πρέπει να ενταχθεί στις γενικότερες αλλαγές των εισαγωγικών εξετάσεων που δρομολογούνται.
Στην περίπτωση όμως που αποφασίσετε να προχωρήσετε στην επιλογή αυτή πιστεύουμε ότι είναι ποιο δίκαιο να δοθεί στους φετινούς υποψηφίους η δυνατότητα να δηλώνουν σχολές από τρία ή τέσσερα επιστημονικά πεδία αντί των δυο που ισχύει σήμερα για να αποφευχθεί το πρόβλημα με τον περιορισμό των δυνατοτήτων πρόσβασης που σας περιγράψαμε προηγούμενα.
Κύριε Υφυπουργέ, Η πρόταση για συμπλήρωση των Μηχανογραφικών των υποψηφίων τον Μάρτιο, θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στους φετινούς υποψήφιους ,όπως : • θέμα κατάλληλης και έγκαιρης ψυχολογικής τους προετοιμασίας για αυτή την μεταβολή ,που καλώς ή κακώς την θεωρούν η συντριπτική πλειοψηφία τους σημαντική, • χάσιμο πολύτιμου χρόνου από την προετοιμασία τους, • άγχος και ελλιπή ενημέρωση για τις προοπτικές της κάθε μιας σχολής που σκέπτονται να δηλώσουν, • δήλωση από τους υποψηφίους του συνόλου των σχολών των δυο επιστημονικών πεδίων που θα επιλέξουν μιας και δεν ξέρουν την βαθμολογία τους, με αποτέλεσμα η διαδικασία της κατάθεσης του μηχανογραφικού δελτίου να είναι χρονοβόρα και στη συμπλήρωσή του και στην επεξεργασία του από το ΥΠΔΒΜΘ, • αλλαγή πλαισίου στα μέσα της σχολικής χρονιάς πράγμα πρωτόγνωρο και αδιανόητο. Παρουσιάζει όμως και ένα σημαντικό τεχνικό πρόβλημα, που την καθιστά μάλλον ανεφάρμοστη με το παρόν σύστημα . Και εξηγούμε: ένας υποψήφιος της Θετικής Κατεύθυνσης μπορεί, ανάλογα με την βαθμολογία του, να επιλέξει δύο πεδία από τα δεύτερο, τρίτο, τέταρτο ή και πέμπτο ακόμη εάν έχει πάρει σαν μάθημα επιλογής πανελλήνια την Οικονομία. Αυτή του όμως η επιλογή, ποιά δηλαδή από τα δύο πεδία θα διαλέξει , μπορεί με σιγουριά να την κάνει ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΓΝΩΣΗ ΤΗΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑΣ ΤΟΥ. Για παράδειγμα ένας υποψήφιος της θετικής που επιθυμεί να δηλώσει πρώτη προτίμηση την Φαρμακευτική ας πούμε ότι δηλώνει το τρίτο και το τέταρτο επιστημονικό πεδίο (πολυτεχνεία). Αν η βαθμολογία του είναι 16500 μόρια δεν πιάνει καμιά πανεπιστημιακή σχολή στο πεδίο των επιστημών υγείας και επίσης από το τέταρτο πεδίο καμιά από τις πιο υψηλόβαθμες σχολές (π.χ Πολιτικός μηχανικός, ηλεκτρολόγος , μηχανολόγος ή μηχανικός Η/Υ) και θα πάει αναγκαστικά σε επιλογές π.χ Γεωπονικής κλπ. Αν όμως ήξερε την βαθμολογία του δεν θα επέλεγε το τρίτο πεδίο , αλλά το δεύτερο και το τέταρτο με δυνατότητα να περάσει σε σχολές όπως το μαθητικό, φυσικό , χημικό, παιδαγωγικά κλπ. Από το παράδειγμα προκύπτει σαφώς ο περιορισμός των δυνατοτήτων επιλογής των υποψηφίων σε σχέση με αυτούς των προηγουμένων ετών και αυτό συνιστά μια σοβαρή αδικία σε βάρος τους. Ομοίως και ένας μαθητής της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης, που έχει πάρει την Οικονομία σαν μάθημα επιλογής και το δίνει πανελλήνια, θεωρητικά μπορεί να διαλέξει από τα πεδία, δεύτερο, τέταρτο και πέμπτο. Ποια τελικά θα διαλέξει, δύο από αυτά, θα το αποφασίσει αφού γνωρίζει ΠΡΩΤΑ ΤΟΥΣ ΒΑΘΜΟΥΣ ΤΟΥ. Αλλά και τα παιδιά γενικότερα, που έχουν πάρει σαν έκτο μάθημα γενικής παιδείας την Βιολογία ,μπορούν πρακτικά ,ανάλογα με την επίδοσή τους ,να επιλέξουν στα δύο πεδία σχολών και το τρίτο. Οι εισηγητές της πρότασης, μάλλον λησμόνησαν το γεγονός, ότι η επιλογή των δύο πεδίων σχολών, πρακτικά προϋποθέτει την προηγούμενη γνώση των βαθμών. Επίσης θα πρέπει να ληφθεί υπόψη το γεγονός, ότι καλώς ή κακώς γράφτηκε στον Τύπο, όταν πρωτοακούσθηκε η είδηση για τα μηχανογραφικά, ότι η όλη υπόθεση έγινε αποκλειστικά και μόνο για λόγους οικονομικούς, πληρωμής δηλαδή των καθηγητών των επιτροπών και αυτό δυστυχώς το διάβασαν οι μαθητές και οι γονείς τους και δεν πείθονται από οτιδήποτε προβάλλεται σήμερα ως κίνητρο της αλλαγής αυτής. Πιστεύουμε ότι καλό θα ήταν τα πράγματα να παραμείνουν ως έχουν. Να υπάρξει ένας καλύτερος σχεδιασμός για το μεσοπρόθεσμο μέλλον για το θέμα αυτό, που μάλλον πρέπει να ενταχθεί στις γενικότερες αλλαγές των εισαγωγικών εξετάσεων που δρομολογούνται. Στην περίπτωση όμως που αποφασίσετε να προχωρήσετε στην επιλογή αυτή πιστεύουμε ότι είναι ποιο δίκαιο να δοθεί στους φετινούς υποψηφίους η δυνατότητα να δηλώνουν σχολές από τρία ή τέσσερα επιστημονικά πεδία αντί των δυο που ισχύει σήμερα για να αποφευχθεί το πρόβλημα με τον περιορισμό των δυνατοτήτων πρόσβασης που σας περιγράψαμε προηγούμενα.