Αρχική «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»Άρθρο 01 – Διάρθρωση της ανώτατης εκπαίδευσης- Νομική μορφή των Α.Ε.Ι.Σχόλιο του χρήστη Κωνσταντακόπουλος Δημήτρης | 15 Ιουνίου 2017, 11:27
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ, Θέλω να πιστεύω ότι ο χρόνος που δαπανάμε λαβαίνοντας μέρος σε αυτή την διαβούλευση θα συμβάλει εποικοδομητικά στην αρτιότερη αντιμετώπιση τυχόν προβλημάτων που καλείσθαι να αντιμετωπίσετε στο δύσκολο έργο Σας. Εργο το οποίο παρά τις φιλότιμες προσπάθειες αρκετών και εκ των προκατόχων Σας δεν προχώρησε σε ικανοποιητικό βαθμό, παρά τις αγαστές προθέσεις τους η Ελληνική παιδεία δεν φάνηκε να ακολουθεί τα Ευρωπαικά πρότυπα. Μία κατάληξη που οδηγεί στο εξής συμπέρασμα και συγχρόνως πρέπει να Σας προβληματίσει είναι γιατί ο Υπουργός δεν μπορεί να πραγματοποιήσει το όραμα του και να το κάνει πράξη. Ειναι τα συμφέροντα μεμονομένων προσώπων όπως είχατε παρατηρήσει και απο το βήμα της βουλής που δημιουργούν συνέχεια εμπόδια (περι επαγγελματικών δικαιωμάτων αποφοίτων ΤΕΙ), είναι η χαμηλή δυναμική του υπουργείου παιδείας που ακολουθεί ένα συγκεκριμένο μοτίβο διακομματικά, είναι η πεποίθηση ότι δεν πρέπει να φέρνουμε βαθίες άλλαγες σε μία χώρα που ελάχιστα έχουν αλλάξει όσον αφορά την εκπαίδευση των νέων μας εδώ και 40 χρόνια γιατί έχει πολιτικό κόστος. Οι περισσότερες αλλαγές επικεντρώνονται σε διαδικαστικά θέματα ιδρυμάτων παρά στην ουσία. Ουσία η οποία θα έπρεπε να εστιάζεται στο κατα πόσο τα πτυχία-διπλώματα που λαμβάνει ο Ελληνας πολίτης έχουν αντίκρυσμα πραγματικό σε γνώσεις και δεξιότητες. Εγω δεν συμφωνώ ότι οι νέοι μας με πτυχία διαπρέπουν στο εξωτερικό εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων. Εξαιρέσεις οι οποίες σε μεγάλο βαθμό οφείλονται και στην ικανότητα του ατόμου να ελίσσεται στις διάφορες προκλήσεις παρά στις γνώσεις που αποκόμισε απο το ίδρυμα το οποίο φοίτησε. Οταν έχω την δυνατότητα να το γνωρίζω εγώ εξυπακούεται οτι και το υπουργείο Σας αλλά και προσωπικά Εσείς σαν εκπαιδευτικός γνωρίζετε ότι πολλά στην εκπαίδευση χρήζουν ριζικής αλλαγής χρόνια τώρα. Κύριε Υπουργέ η αντιπαλότητα που έχει ξεκινήσει μεταξύ ΑΕΙ τεχνολογικού και πανεπιστημιακού τομέα δεν έχει ως σκοπό την αναβάθμιση των σπουδών αλλά την εξυπηρέτηση των συμφερόντων αυτών οι οποίοι εργάζονται στα ιδρύματα (εξίσωση μισθολογικής δαπάνης). Το θέμα των επαγγελματικών δικαιωμάτων θα έπρεπε να είχε κλείσει με την ψήφιση του Ελληνικού πλαισίου προσόντων εφόσον τα ΑΕΙ ΤΤ και Πανεπιστήμια ανήκουν στο ίδιο επίπεδο. Η ίδρυση διετών τμημάτων είναι αναγκαία και επιβεβλημένη σε μερικές ειδικότητες. Ο θεσμός των Ινστιτούτων επαγγελματικής κατάρτισης έχει αποτύχει εδώ και δεκαετίες. Ενα δίπλωμα ΙΕΚ οδηγεί τους αποφοίτους στην ανεργία με μαθηματική ακρίβεια. Ο χρόνος σπουδών για εξειδίκευση σε ένα αντικείμενο δεν θα έπρεπε να είναι το ζητούμενο στην απόκτηση επαγγελματικών δικαιωμάτων. Οι γνώσεις και οι δεξιότητες που έχει αποκτήσει το άτομο κατα την διάρκεια του βίου του , γνώσεις απο την εργασία, την φοίτηση του αλλά και προσωπική του μελέτη θα έπρεπε να πιστοποιείτε μέσα απο ένα αδιάβλητο σύστημα εξετάσεων. Θα χρησιμοποιήσω μία φράση ενός υπουργού όταν γινόταν δεκαετίες πριν η ίδια ακριβώς διαβούλευση, η οποία ειναι: ο Bill Gates στην Ελλάδα ούτε υπάλληλος γραφείου δεν θα μπορούσε να δουλέψει γιατί δεν είχε πτυχίο. Παρά την καλή πρόθεση που υπήρξε και τότε "πέσανε" τα τηλέφωνα και είμαστε ακριβώς στην ίδια κατάσταση. Το αν δεν παινέσεις το σπίτι σου θα πέσει να σε πλακώσει ακούγεται ωραίο και πατριωτικό απο τους εκπροσώπους των ιδρυμάτων αλλά δεν βοηθάει τον Ελληνα που βιώνει μία ανευ προηγουμένου κρίση. Καλό ειναι να λέμε όλοι ότι έχουμε τα καλύτερα πανεπιστήμια αλλά ουδείς άλλος εκ των διοικούντων των πανεπιστημίων και αυτών που έχουν συμφέρον απο αυτό το έχει διαπιστώσει. Και φτάσαμε εδώ, το εκπαιδευτικό μας σύστημα να νοσεί δεκαετίες και να μην γίνεται καμμία αλλαγή σε καμμία βαθμίδα. Στην Ελλάδα Ευρωπαίοι πολίτες με τουλάχιστον 1 έτος μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης εξισώνονται με πτυχία πανεπιστημίου .Δυνητικά μπορεί να ζητηθεί προυπηρεσία ή επιπλέον επιμόρφωση. Στην Ελλάδα τα ΙΕΚ με 2,5 χρόνια σπουδές εξισώνονται με τίτλους δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Το παράλογο, αδίκο, και καταχρηστικό η διοίκηση το αγνοεί εθελημένα ή αποτελεί πάγια πολιτική αποφυγής σύγκρουσης με το κατεστημένο? Ευχαριστώ για τον χρόνο σας.