1. Το ότι η πρόταση γινόταν ή γίνετε για ορισμένες κατηγορίες υποψηφίων δεν αποδεικνύει ότι το μέτρο είναι σωστό. Θα έπρεπε να αλλάξει και για αυτές τις κατηγορίες. Το θέμα δεν είναι αν λειτουργεί κάτι αλλά αν μπορεί να λειτουργήσει καλύτερα.
2. Το ότι ένα σύστημα είναι ανοιχτό για όλο τον Μάρτιο δεν σημαίνει ότι εξασφαλίζει την άνεση χρόνου αφού ο χρόνος είναι σχετικός και εξαρτάτε από την ψυχική κατάσταση του υποψηφίου. Ο μαθητής μετά τις εξετάσεις απελευθερώνετε από το άγχος τους, είναι ήρεμος και έχει πραγματικό ελεύθερο χρόνο να σκεφτεί τι θέλει να κάνει στην ζωή του. Δεν πιέζετε από διάβασμα, από τρεξίματα σε σχολείο και φροντιστήρια, έχει δει πως πήγε, έχει "ζυγίσει" τις δυνάμεις του και έχει καλύτερο "γνώθι εαυτόν". Ο χρόνος λοιπόν μετά τις εξετάσεις είναι ποιοτικότερος από τον χρόνο που προτείνει το υπουργείο.
3. Οι ΓΡΑΣΕΠ μπορούν να είναι στη θέση τους και αφού τελειώσουν οι εξετάσεις και έως την ημερομηνία κατάθεσης των μηχανογραφικών για να παρέχουν υποστήριξη στους μαθητές.
4. Όποιο γονιό και να ρωτήσεις αν προτιμά να μην ταλαιπωρηθεί στην αναζήτηση σπιτιού και στην κατάθεση του μηχανογραφικού από το να αποφασίσει το παιδί του με άνεση και καθαρή κρίση το τι θέλει να σπουδάσει, θα απαντήσει το δεύτερο.
5. Λέει το υπουργείο "το καλύτερο για τον υποψήφιο είναι να ιεραρχεί τις επιλογές του ανάλογα με τις πραγματικές επιθυμίες του". Το θέμα λοιπόν είναι οι πραγματικές επιθυμίες. Αν ξέραμε από την στιγμή της γέννησης μας ποιες είναι αυτές οι επιθυμίες τότε οι μαθητές θα μπορούσαν να κάνουν τις επιλογές τους από την δευτέρα δημοτικού.
Ο χρόνος που κερδίζει ο υποψήφιος με το υπάρχον σύστημα είναι πολύτιμος για την ωρίμανση του και για το ξεκαθάρισμα των πραγματικών επιθυμιών του.
6. Όσο αφορά τους «ειδικούς συμβούλους» συμπλήρωσης μηχανογραφικών αυτοί θα υπάρχουν και τον Μάρτιο. Αν το υπουργείο δεν ενισχύσει τους ΓΡΑΣΕΠ να επιτελέσουν τον συμβουλευτικό τους ρόλο δεν νομίζω ότι μπορεί να κατηγορεί τους «ειδικούς συμβούλους». Είναι ευθύνη του υπουργείου να επιβάλει τον νόμο και να σταματήσει τυχόν παρανομίες αν υπάρχουν.
7. Όσο αφορά την τροποποίηση του μηχανογραφικού που ζητάνε μαθητές με το υπάρχον σύστημα αυτό δεν αποκλείει ότι δεν θα την ζητήσει και μετά το κλείσιμο του συστήματος τον Μάρτιο π.χ. 1η Απριλίου; Το υπουργείο θα δώσει αυτή την δυνατότητα;Αν ναι τότε μια συμβιβαστική λύση θα ήταν γίνουν οι αιτήσεις τον Μάρτιο αλλά να έχεις δικαίωμα να τροποποιήσεις αφού βγει η βαθμολογία σου. Αν το υπουργείο πιστεύει ότι ο Μάρτιος είναι η καλύτερη χρονική περίοδος για τα παιδιά τότε σίγουρα ελάχιστα από αυτά θα ζητήσουν κάποια τροποποίηση.
1. Το ότι η πρόταση γινόταν ή γίνετε για ορισμένες κατηγορίες υποψηφίων δεν αποδεικνύει ότι το μέτρο είναι σωστό. Θα έπρεπε να αλλάξει και για αυτές τις κατηγορίες. Το θέμα δεν είναι αν λειτουργεί κάτι αλλά αν μπορεί να λειτουργήσει καλύτερα. 2. Το ότι ένα σύστημα είναι ανοιχτό για όλο τον Μάρτιο δεν σημαίνει ότι εξασφαλίζει την άνεση χρόνου αφού ο χρόνος είναι σχετικός και εξαρτάτε από την ψυχική κατάσταση του υποψηφίου. Ο μαθητής μετά τις εξετάσεις απελευθερώνετε από το άγχος τους, είναι ήρεμος και έχει πραγματικό ελεύθερο χρόνο να σκεφτεί τι θέλει να κάνει στην ζωή του. Δεν πιέζετε από διάβασμα, από τρεξίματα σε σχολείο και φροντιστήρια, έχει δει πως πήγε, έχει "ζυγίσει" τις δυνάμεις του και έχει καλύτερο "γνώθι εαυτόν". Ο χρόνος λοιπόν μετά τις εξετάσεις είναι ποιοτικότερος από τον χρόνο που προτείνει το υπουργείο. 3. Οι ΓΡΑΣΕΠ μπορούν να είναι στη θέση τους και αφού τελειώσουν οι εξετάσεις και έως την ημερομηνία κατάθεσης των μηχανογραφικών για να παρέχουν υποστήριξη στους μαθητές. 4. Όποιο γονιό και να ρωτήσεις αν προτιμά να μην ταλαιπωρηθεί στην αναζήτηση σπιτιού και στην κατάθεση του μηχανογραφικού από το να αποφασίσει το παιδί του με άνεση και καθαρή κρίση το τι θέλει να σπουδάσει, θα απαντήσει το δεύτερο. 5. Λέει το υπουργείο "το καλύτερο για τον υποψήφιο είναι να ιεραρχεί τις επιλογές του ανάλογα με τις πραγματικές επιθυμίες του". Το θέμα λοιπόν είναι οι πραγματικές επιθυμίες. Αν ξέραμε από την στιγμή της γέννησης μας ποιες είναι αυτές οι επιθυμίες τότε οι μαθητές θα μπορούσαν να κάνουν τις επιλογές τους από την δευτέρα δημοτικού. Ο χρόνος που κερδίζει ο υποψήφιος με το υπάρχον σύστημα είναι πολύτιμος για την ωρίμανση του και για το ξεκαθάρισμα των πραγματικών επιθυμιών του. 6. Όσο αφορά τους «ειδικούς συμβούλους» συμπλήρωσης μηχανογραφικών αυτοί θα υπάρχουν και τον Μάρτιο. Αν το υπουργείο δεν ενισχύσει τους ΓΡΑΣΕΠ να επιτελέσουν τον συμβουλευτικό τους ρόλο δεν νομίζω ότι μπορεί να κατηγορεί τους «ειδικούς συμβούλους». Είναι ευθύνη του υπουργείου να επιβάλει τον νόμο και να σταματήσει τυχόν παρανομίες αν υπάρχουν. 7. Όσο αφορά την τροποποίηση του μηχανογραφικού που ζητάνε μαθητές με το υπάρχον σύστημα αυτό δεν αποκλείει ότι δεν θα την ζητήσει και μετά το κλείσιμο του συστήματος τον Μάρτιο π.χ. 1η Απριλίου; Το υπουργείο θα δώσει αυτή την δυνατότητα;Αν ναι τότε μια συμβιβαστική λύση θα ήταν γίνουν οι αιτήσεις τον Μάρτιο αλλά να έχεις δικαίωμα να τροποποιήσεις αφού βγει η βαθμολογία σου. Αν το υπουργείο πιστεύει ότι ο Μάρτιος είναι η καλύτερη χρονική περίοδος για τα παιδιά τότε σίγουρα ελάχιστα από αυτά θα ζητήσουν κάποια τροποποίηση.