• Σχόλιο του χρήστη 'Νικόλαος Αθανασάκης' | 15 Ιουνίου 2017, 23:02

    Προτείνω να γίνεται απονομή πτυχίου ή διπλώματος κατόπιν υποσχέσεως αντί ορκομωσίας. Από την παρ.10 του άρθρου 33 του Ν.4009/2011(Ά 195) θα πρέπει να καταργηθεί η φράση:«Σε περίπτωση αποτυχίας, ο φοιτητής συνεχίζει ή όχι τη φοίτησή του σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις που καθορίζονται στον Οργανισμό του Ιδρύματος , στους οποίους περιλαμβάνεται και ο μέγιστος αριθμός επαναλήψεων της εξέτασης σε ένα μάθημα.»,ώστε με σαφήνεια να καταργηθεί η δυνατότητα καθορισμού μεγίστου αριθμού επαναλήψεων της εξέτασης σε ένα μάθημα. Επίσης η μη συνεχόμενη εγγραφή φοιτητή ή σπουδαστή σε 1 ή 2 ή περισσότερα εξάμηνα σπουδών να μη συνεπάγεται την αυτοδίκαιη διαγραφή του, αλλά την αυτοδίκαιη διακοπή της φοιτήσεώς του έως ότου αυτός κάνει επανεγγραφή. Τα ίδια προτείνω να ισχύουν και για τους μεταπτυχιακούς φοιτητές. Ακόμη, οι μεταπτυχιακοί φοιτητές να μην υποχρεούνται μετά την ολοκλήρωση κάθε εξαμήνου να υποβάλλουν στο Συμβούλιο Σπουδών έκθεση προόδου και αντίγραφα όλων των εργασιών τις οποίες θα έχουν εκπονήσει κατά τη διάρκειά του. Να υπάρχει η δυνατότητα εξέτασης τουλάχιστον τριών (3) φορών σε κάθε προπτυχιακό μάθημα ανά έτος ,δηλαδή σε κάθε εξεταστική περίοδο να εξετάζονται χειμερινά και εαρινά μαθήματα. Aντιστοίχως να υπάρχει η δυνατότητα εξέτασης τουλάχιστον τριών (3) φορών σε καθένα από τα μεταπτυχιακά μαθήματα. Τόσο στα προπτυχιακά όσο και στα μεταπτυχιακά μαθήματα αθροιστικά στις 2 ή 3 ή περισσότερες εξετάσεις τους ετησίως, το σύνολο των επιτυχόντων να μη δύναται να είναι μικρότερο του 50%. Και αυτό διότι όταν το το σύνολο των επιτυχόντων ετησίως σε ένα μάθημα είναι μικρότερο του 50%, κατά τη γνώμη μου, σημαίνει ή ότι ο καθηγητής αυτού του μαθήματος έχει δυσανάλογες απαιτήσεις στην εξέτασή του σε σχέση με όσα δίδαξε στο μάθημα αυτό ή ότι το μάθημα αυτό δε διδάχθηκε σωστά. Nα μην υπάρχουν προαπαιτούμενα μαθήματα, καθώς στην πράξη έχει αποδειχθεί ότι αρκετοί επιτυγχάνουν στις εξετάσεις μαθημάτων επομένων εξαμήνων οφείλοντας μαθήματα προηγουμένων εξαμήνων, τα οποία δύνανται να θεωρηθούν ως προαπαιτούμενα. Το ίδιο προτείνω να ισχύει και για τους μεταπτυχιακούς φοιτητές. Για τα Τμήματα ή Σχολές Α.Ε.Ι. να υπάρχει τετραετής ελάχιστη κανονική διάρκεια σπουδών. Η διανομή των συγγραμμάτων στους φοιτητές και σπουδαστές να είναι δωρεάν και να γίνεται κατά την έναρξη των μαθημάτων. Το ίδιο προτείνω να ισχύει και για τους μεταπτυχιακούς φοιτητές. Όσοι φοιτούν για την απόκτηση δευτέρου και πλέον πτυχίου ή διπλώματος να έχουν τις ίδιες παροχές με όσους φοιτούν για την απόκτηση πρώτου πτυχίου ή διπλώματος. Ο χαρακτηρισμός του πτυχίου ή διπλώματος ως «Καλώς», «Λίαν Καλώς» και «Άριστα» να γίνεται με τον ίδιο τρόπο σε όλα τα Α.Ε.Ι., δηλαδή για βαθμό από 5 έως 6,49 «Καλώς», από 6,50 έως 8,49 «Λίαν Καλώς» και από 8,50 έως 10 «Άριστα». Όσον αφορά τις κατατακτήριες εξετάσεις να μην απαιτείται ούτε βαθμός τουλάχιστον 5/10 σε κάθε εξεταζόμενο μάθημα ούτε μέσος όρος των εξεταζόμενων μαθημάτων 5/10, δεδομένου ότι οι υποψήφιοι συνήθως δεν έχουν διδαχθεί τα μαθήματα αυτά και είναι ήδη κάτοχοι πτυχίου ή διπλώματος Α.Ε.Ι.. Απλώς να γίνεται η επιλογή των υποψηφίων με βάση το άθροισμα των βαθμών τους στα εξεταζόμενα μαθήματα. Το ίδιο προτείνω να ισχύει και σε περίπτωση γραπτών εξετάσεων για την επιλογή μεταπτυχιακών φοιτητών ή υποψηφίων διδακτόρων. Για την απόκτηση τρίτου και πλέον πτυχίου ή διπλώματος να εγγράφεται κάποιος σε Τμήμα ή Σχολή χωρίς κατατακτήριες εξετάσεις ως υπεράριθμος, δεδομένου ότι με την απόκτηση ήδη δύο(2) πτυχίων ή διπλωμάτων έχει αποδείξει την αξία του να εγγραφεί σε οποιοδήποτε Τμήμα ή Σχολή Α.Ε.Ι. και να ολοκληρώσει τις σπουδές του. Να μην υπάρχει μέγιστος αριθμός δήλωσης μαθημάτων ανά εξάμηνο σπουδών. Οι φοιτητές ή σπουδαστές να μπορούν να δηλώνουν χωρίς προϋποθέσεις μαθήματα από μεγαλύτερα εξάμηνα σπουδών. Να υπάρχουν πρωινό κλιμάκιο 8:00 έως 14:00 και εναλλακτικό απογευματινό κλιμάκιο 16:00 έως 22:00 παρακολούθησης μαθημάτων. Αυτό θα διευκολύνει τόσο τους εργαζόμενους φοιτητές και μεταπτυχιακούς φοιτητές στην παρακολούθηση μαθημάτων όσο και τους καθηγητές οι οποίοι έχουν παράλληλη απασχόληση εκτός των Α.Ε.Ι., ενώ θα συμβάλλει και σε οικονομία χώρου καθώς σε κάθε αίθουσα θα δύνανται να εξυπηρετούνται δύο(2) αντί του ενός(1) κλιμακίου. Μη λειτουργία Ιδιωτικών Πανεπιστημίων και Κολλεγίων στην Ελλάδα. Επαναπροσδιορισμός των εισακτέων στα Α.Ε.Ι. ,κατά κανόνα, με βάση τις ανάγκες της αγοράς εργασίας. Επίσης η εισαγωγή στο Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος και στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο για την απόκτηση πτυχίου ή διπλώματος, κατά τη γνώμη μου, θα πρέπει να γίνεται μέσω γραπτών εξετάσεων. Σε ό,τι αφορά τα μέλη ΔΕΠ προτείνω να καθοριστούν οι πλήρεις κλάδοι των οικείων επιστημών, στους οποίους και να προκηρύσσονται οι θέσεις Δ.Ε.Π. των Α.Ε.Ι., προκειμένου να αποφεύγονται οι «φωτογραφήσεις» θέσεων. Επιπλέον, έχω την άποψη ότι όταν για τη θέση η οποία προκηρύσσεται είναι δυνατή ή συνήθης η εκπόνηση διδακτορικής διατριβής, αυτή θα πρέπει να είναι η μόνη απαίτηση για την κάλυψη της εν λόγω θέσης οποιασδήποτε βαθμίδας. Και αυτό διότι η εκπόνηση της διδακτορικής διατριβής τεκμηριώνει την επιστημονική κατάρτιση των διδακτόρων. Για δε τα λοιπά κριτήρια επιλογής, αυτά απλώς να συνεκτιμώνται κατά την κρίση των υποψηφίων και η έλλειψή τους να μην αποτελεί αιτία αποκλεισμού τους.