Υπάρχουν επιχειρήματα και για τις δύο επιλογές αλλά πιο πολύ με πείθει το ακόλουθο υπέρ της διατήρησης της υποβολής μετά τη βαθμολόγηση: όταν κάποιος γνωρίζει ποια τμήματα "πιάνει" διαλέγει με πιο ρεαλιστικά δεδομένα και πιο προσεκτικά.
Παράδειγμα:
Έστω κάποιος που επιθυμεί σφόδρα να μπει στην Ιατρική. Αν κάνει το μηχανογραφικό του πριν μάθει τη βαθμολογία του τότε πολύ λίγη σημασία θα δώσει σε άλλες "υποδεέστερες" σχολές, π.χ. Χημείας, τις οποίες απλά θα αραδιάσει σε κάποιο σημείο στο μηχανογραφικό του χωρίς να σκεφτεί πάρα πολύ τη μεταξύ τους σειρά, χωρίς να μπει στις ιστοσελίδες των Τμημάτων να δει περί τίνος πρόκειται, και γενικά θα ξοδέψει λίγη σκέψη για να γεμίσει το κομμάτι του μηχανογραφικού του που είναι πολύ κάτω.
Αν όμως συμπληρώσει το μηχανογραφικό μετά, τότε θα γνωρίζει καλύτερα ότι το πιθανότερο είναι να καταλήξει π.χ. σε Χημεία, και θα διαλέξει το Τμήμα που θα βάλει πρώτο με πολύ μεγαλύτερη προσοχή.
Υπάρχουν επιχειρήματα και για τις δύο επιλογές αλλά πιο πολύ με πείθει το ακόλουθο υπέρ της διατήρησης της υποβολής μετά τη βαθμολόγηση: όταν κάποιος γνωρίζει ποια τμήματα "πιάνει" διαλέγει με πιο ρεαλιστικά δεδομένα και πιο προσεκτικά. Παράδειγμα: Έστω κάποιος που επιθυμεί σφόδρα να μπει στην Ιατρική. Αν κάνει το μηχανογραφικό του πριν μάθει τη βαθμολογία του τότε πολύ λίγη σημασία θα δώσει σε άλλες "υποδεέστερες" σχολές, π.χ. Χημείας, τις οποίες απλά θα αραδιάσει σε κάποιο σημείο στο μηχανογραφικό του χωρίς να σκεφτεί πάρα πολύ τη μεταξύ τους σειρά, χωρίς να μπει στις ιστοσελίδες των Τμημάτων να δει περί τίνος πρόκειται, και γενικά θα ξοδέψει λίγη σκέψη για να γεμίσει το κομμάτι του μηχανογραφικού του που είναι πολύ κάτω. Αν όμως συμπληρώσει το μηχανογραφικό μετά, τότε θα γνωρίζει καλύτερα ότι το πιθανότερο είναι να καταλήξει π.χ. σε Χημεία, και θα διαλέξει το Τμήμα που θα βάλει πρώτο με πολύ μεγαλύτερη προσοχή.