Αρχική Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσηςΆρθρο 28 – Χαρακτηρισμός φοίτησης, συνέπειεςΣχόλιο του χρήστη Ιωάννης Μπερνιδάκης | 11 Νοεμβρίου 2017, 23:03
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΑΠΟΦΑΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ 6ου ΕΠΑΛ ΠΕΙΡΑΙΑ Ο σύλλογος διδασκόντων του 6ου ΕΠΑΛ Πειραιά, εκφράζει την κατηγορηματική αντίθεσή του στο σχέδιο Υπ. Απόφασης του Υπ. Παιδείας, που περικόπτει τα όρια των απουσιών των μαθητών κατά 30%, (άρθρο 28: Από 164 σε 114 απουσίες στα πρωινά και απογευματινά ΕΠΑΛ και από 180 σε 130 για τα εσπερινά ΕΠΑΛ), περιορίζοντας τις απουσίες μόλις στο 10% του συνόλου. Με βάση ποια κριτήρια εκπαιδευτικά, παιδαγωγικά και κοινωνικά, έθεσε το Υπ. Παιδείας τα νέα όρια των απουσιών σε 114 και 130, ενώ μέχρι τώρα ήταν 164, 180, ή παλαιότερα 214; Μήπως θεωρεί ότι βελτιώθηκαν οι κοινωνικές συνθήκες για να μπορούν όλοι οι μαθητές και ιδιαίτερα οι εργαζόμενοι να σπουδάζουν απρόσκοπτα; Η απόφαση αυτή του Υπ. Παιδείας αποθαρρύνει τους μαθητές να συνεχίσουν τις σπουδές τους, αφού θεωρούν ότι η επαρκής φοίτηση γίνεται ακόμα δυσκολότερη. Ιδιαίτερα, πλήττει τους οικονομικά ασθενέστερους, που έχουν κτυπηθεί πολλαπλά από την κρίση, τους εργαζόμενους μαθητές, τους μαθητές που συντηρούν οικογένειες, οι οποίοι καταβάλουν μεγάλες προσπάθειες για να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις της φοίτησης. Περιορίζει σημαντικά το δικαίωμα των αποφοίτων των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) να συνεχίσουν τις σπουδές τους στο Λύκειο. Επιπλέον με την ισχύ της απόφασης εν μέσω της χρονιάς (τέλη Νοεμβρίου, διάνυση του 30% της συνολικής φοίτησης), επιφέρει τεράστια αναστάτωση στους μαθητές και θα οδηγήσει πολλούς απ’ αυτούς στο να εγκαταλείψουν το σχολείο τις επόμενες ημέρες, αφού εκτιμούν ότι με τέτοια μείωση επιτρεπόμενων απουσιών δεν θα μπορέσουν να έχουν επαρκή φοίτηση. Σε συνδυασμό με τον περιορισμό στην έγκριση των ολιγομελών τμημάτων, τους παραλογισμούς σκοπιμοτήτων καθιέρωσης διακρίσεων των ΕΠΑΛ (σε ΕΠΑΛ ν. 3475/06, ΕΠΑΛ ν.4186/13, ΕΠΑΛ ν.4386/16), που αποθαρρύνει υποψήφιους μαθητές να φοιτήσουν, την αναίτια έως εκδικητική απαγόρευση φοίτησης σε μαθητές, με τα λεγόμενα «ειδικά τμήματα» και τις «συνδιδασκαλίες», οδηγούν σε κλείσιμο τομείς, ειδικότητες, αλλά και τα ίδια τα σχολεία. Δυσκολεύουν την καθημερινότητα μαθητών και κηδεμόνων και υπονομεύουν το μέλλον της επαγγελματικής εκπαίδευσης. ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΟ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΠΕΡΝΙΔΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ