Αρχική Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσηςΆρθρο 31 – Παιδαγωγικά μέτρα και ενέργειες παιδαγωγικού χαρακτήραΣχόλιο του χρήστη Ρεμπής Παναγιώτης | 12 Νοεμβρίου 2017, 21:13
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η γενική θέση: «Ο ΣΔ έχει την παιδαγωγική ευθύνη ... Για το σκοπό αυτό πρέπει να χρησιμοποιεί όλους τους διαθέσιμους τρόπους (πχ συμβουλευτικές συναντήσεις με τις υποστηρικτικές εκπαιδευτικές δομές, διαδικασία διαμεσολάβησης) για την αντιμετώπιση κάθε παρεκκλίνουσας συμπεριφοράς.» είναι πολύ σωστή ,αλλά χωρίς ένα ειδικό και σαφές θεσμικό πλαίσιο , πιστεύω ότι έχει μικρές πιθανότητες επιτυχούς υλοποίησης . Συμφωνώ επίσης απόλυτα με την επιβράβευση καλών συμπεριφορών και προσπάθειας από τους μαθητές (προτάσεις 9 και 10) Όμως τα παιδαγωγικά μέτρα που προτείνονται στο σύνολό τους είναι περισσότερο κατασταλτικά παρά διαμορφωτικά και δε διαφοροποιούνται και τόσο από το πλαίσιο που ισχύει στα σχολεία σήμερα .Η καταστολή από μόνη της, πιστεύω συμφωνούμε όλοι, δε λύνει το πρόβλημα αλλά το καλύπτει προσωρινά . ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΕΚΚΛΙΝΟΥΣΑΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 1)Στο Γυμνάσιο και στην Α΄ Λυκείου περισσότερα διαμορφωτικά μέτρα και λιγότερα κατασταλτικά . Στην Β΄ και Γ΄ Λυκείου επειδή προέχει το γνωστικό , να επιβάλλονται αυστηρά κατασταλτικά μέτρα για την τάξη ή το σχολείο που να διασφαλίζουν την ομαλή διεξαγωγή του μαθήματος , αλλά και ισχυρά διαμορφωτικά μέτρα εκτός τάξης και σχολείου για τους μαθητές που παρεκκλίνουν . 2)Να υπάρχει σε όλες τις βαθμίδες δυνατότητα <> σε μαθητές που παρουσιάζουν παρεκτροπή μέσα στην τάξη ή έξω από αυτή .Το διάλειμμα (γρήγορη αγχωτική συζήτηση) , η συνέλευση του Σ.Δ.( ιερά εξέταση, απόδοση ευθυνών) , το γραφείο του διευθυντή( τιμωρία , αγχωτική συζήτηση με άλλους , λίγος χρόνος ουσιαστικής προσέγγισης ) δε λύνουν ουσιαστικά το πρόβλημα όπως φαίνεται εκ του αποτελέσματος. Προτείνω για τη <> α) Κάθε Δευτεροβάθμια να έχει σύμβαση με ειδικό ψυχολόγο-παιδαγωγό που να είναι διαθέσιμος για όποιο σχολείο του ζητηθεί( για συμβουλές σε καθηγητές και μαθητές) και να μπορεί να το επισκέπτεται . β) Οι σύμβουλοι να έχουν το γραφείο τους μέσα σε σχολείο , για να έρχονται σε άμεση επαφή με τα προβλήματα και να προτείνουν λύσεις. γ) Τμήματα με αποδεδειγμένα μεγάλο ποσοστό μαθητών με παρεκκλίνουσες συμπεριφορές(δύσκολα τμήματα) να μπορεί να διασπαστεί σε μικρότερα τμήματα . δ) Τα δύσκολα τμήματα να τα αναλαμβάνουν παλιοί κι έμπειροι καθηγητές κι όχι νέοι κι ανυποψίαστοι , όπως συνήθως γίνεται . δ) Στον κάθε υπεύθυνο τμήματος να αφαιρούνται 3 ώρες διδακτικές και να χρεώνεται 3 ώρες για τη συμβουλευτική προσέγγιση με τα παιδιά και τους γονείς του τμήματός του που παρεκκλίνουν . ε)Σε περίπτωση που κάποιος εκπαιδευτικός αποβάλλει κάποιον μαθητή , αυτός να μην πηγαίνει στο γραφείο του Διευθυντή (ας μη ξεχνάμε ότι είναι για διοικητική εργασία) αλλά σε αίθουσα δραστηριοτήτων ( π.χ. βιβλιοθήκες) και θα συζητάει για το πρόβλημα με τον σύμβουλο , αν υπάρχει εκείνη την ημέρα στο σχολείο , ή τον ψυχολόγο , ή τον υπεύθυνο του τμήματος του ή κάποιου άλλου τμήματος στις ώρες που του χρεώνονται .(π.χ Γυμνάσιο με 6 υπεύθυνους τμημάτων 6*3=18 ώρες ,αντιστοιχούν με 3-4 ώρες ημερησίως χρεωμένες σε συμβουλευτική προσέγγιση . ε) Τμήματα με έντονο πρόβλημα , στη Θεματική βδομάδα στο γυμνάσιο ή στο πρότζεκτ ή στο Διήμερο Δράσεων του Λυκείου , μπορούν να παρακολουθούν στοχευμένες δράσεις για διαμόρφωση χαρακτήρων π.χ. δραστηριότητες συγκέντρωσης (παζλ , ζωγραφική κ.α) ή συζητήσεις με σεβασμό στον ομιλητή και τον συντονιστή, ταινία για προβληματισμό και συζήτηση (μικρές ομάδες) . 3)Συζητήσεις δύο ατόμων: μαθητή ,καθηγητή (αν το πρόβλημα είναι μικρό). Συζητήσεις τριών ατόμων: μαθητή , γονέα ,καθηγητή (αν το πρόβλημα είναι μέτριο) Συζητήσεις τεσσάρων ατόμων: μαθητή , γονέα , καθηγητή , συμβούλου (αν το πρόβλημα είναι μεγάλο ) . Συζητήσεις πέντε ατόμων : μαθητή , γονέα , καθηγητή , συμβούλου , ψυχολόγου αν το πρόβλημα είναι πολύ μεγάλο . 4)Όσοι έχουν παρεκκλίνουσα συμπεριφορά να μην μπορούν να θέσουν υποψηφιότητα για πενταμελές και δεκαπενταμελές για την επόμενη χρονιά του παραβατικού συμβάντος , για να μην επιβραβεύεται έτσι η αρνητική συμπεριφορά και η <> στο σχολείο . 5)Στο Λύκειο τα μαθήματα ειδικότητας να αποτελούνται αποκλειστικά από μαθητές που ενδιαφέρονται (πρόκειται να δώσουν εξετάσεις σε αυτό το μάθημα ) κι όχι μεικτά όπως είναι σήμερα . 6)Καλύτερες συνθήκες διεξαγωγής μαθήματος .Να αλλάξουν οι ξύλινες , απαράδεκτες , μη ανατομικές καρέκλες (αλήθεια πόσο μπορεί να καθίσει ένας ενήλικας σε αυτές και περιμένουμε από τα παιδιά με μεγάλη ενεργητικότητα να καθίσουν ήσυχα σε αυτές ;) Δημιουργία όμορφων αιθουσών (χρώματα , Θεματικοί πίνακες) κι όχι ψυχρών κι αδιάφορων που επικρατούν σε πολλά σχολεία . 7)Μαθήματα όπως Θρησκευτικά , Φυσική Αγωγή , Πολιτική Αγωγή μπορούν να βοηθήσουν στη διαμόρφωση καλής κοινωνικής συμπεριφοράς .π. χ στην πολιτική παιδεία να γίνονται συζητήσεις με κανόνες που πρέπει να τηρούνται (ακούμε τον ομιλητή και δεν μιλάμε μέχρι να τελειώσει , δεν φωνάζουμε κατά τη συζήτηση , ακούμε τον συντονιστή, καταγράφουμε επιχειρήματα , ιεραρχούμε αναγκαιότητες κ.α. ) Γενικά πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας τη <> καλής συμπεριφοράς από όλους τους Έλληνες πολίτες κι όχι μόνο την καταστολή της αρνητικής συμπεριφοράς . Προσθέστε περισσότερα μέτρα <> κι όχι μόνο μέτρα καταστολής της αρνητικής .