Σαφώς ελλειπής η επιχειρηματολογία υπερ της κατάθεσης του Μηχανογραφικού το Μάρτιο.
Θεμιτή η επιθυμία του Υπουργείου να βρει τρόπους εξοικονόμησης πόρων (η κατάθεση των Ιούλιο κοστίζει) αλλά θα πρέπει να φροντίσει και η κα Υπουργός και οι κκ. Υφυπουργοί να τηρήσουν την υπόσχεση τους. Το εκπαιδευτικό σύστημα ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΜΕΧΡΙ το 2013.
Η μεταφορά της κατάθεσης των μηχανογραφικών τον Μάρτιο είναι ουσιαστικά και τυπικά αλλαγή του συστήματος. Γιατί ;
1. Όταν στις Δέσμες κατέθεταν οι υποψήφιου μηχανογραφικό το Μάρτιο δεν είχαν την δυνατότητα να αλλάξουν Δέσμη με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων. Δήλωναν τότε 60 σχολές μόνο από την δική τους δέσμη οπότε τα πράγματα ήταν περιχαρακωμένα. Αυτό ήρθε να το διορθώσει ο κος Αρσένης θεωρώντας και σωστά ότι δεν είναι δυνατόν τα καλύτερα κατά τεκμήριο μυαλά της ελλάδας να εγκλωβίζονται σε μία Δέσμη και πρότεινε αυτό το σύστημα του οποίου η ελαστικότητα είναι σεβαστή και αναγνωρίσιμη από όλους. Μια ελαστικότητα που γίνεται πράξη από την στιγμή που θα μάθει ο μαθητής τους βαθμούς του και θα φροντίσει να συνδιάσει : Τα "Θέλω του" με τα "Μπορώ του" γιατί πλέον έχει μάθει όχι μόνο τι θέλει αλλά και τι μπορεί. Σκεφτείται αυτό το τελευταίο τι τεράστιο σεβασμό δίνει στον αγώνα και την αγωνία, για καλύτερο μέλλον, του μαθητή.
2. Από την άλλη πλευρά η κατάθεση των μηχανογραφικών από τους μαθητές των ΕΠΑΛ δεν διαφέρει και πολύ από το καθεστώς των δεσμών. Επιλέγουν τον κλάδο τους και βάζουν τελικά όλες τις σχολές. Συνεπώς οι μαθητές γνωρίζουν ή δεν γνωρίζουν τους βαθμούς όλες τις σχολές θα δηλώσουν.
Ομως :
Στην περίπτωση των μαθητών των Γενικών Λυκείων τα πράγματα είναι διαφορετικά και προσέξτε ΑΔΙΚΑ.
Σκεφτείται άριστο μαθητή (απο αυτούς που δεν θέλουμε να φύγουνε στο εξωτερικό) της Θετικής κατεύθυνσης που έχει επιλέξει και ΑΟΘ. Οι επιλογές του στα επιστημονικά πεδία είναι 4. Τι του λέμε εμείς με την νέα πρόταση; Να στοιχιματίσει (άλλοι το λένε να διαλέξει αυτά που θέλει περισσότερο) σε ποια επιστημονικά πεδία θα έχει μεγαλύτερη επιτυχία και αυτά να δηλώσει. Με άλλα λόγια, να κάνει μια επιλογή στην τύχη, 3 μήνες νωρίτερα απο τους περισινούς μαθητές, και να παρακαλάει τον θεό ως νέος αγρότης ή ναυτικός " ο καιρός να του πάει πρίμα". Δηλαδή μια ενδέχομενη αποτυχία του στις εξετάσεις σημαίνει για αυτόν τον μαθητή χάσιμο χρονιάς αφού ήδη η δήλωση των σχολών θα έχει γίνει.
Σκεφτείται και το άλλο! Είπατε ότι δεν αλλάζει το σύστημα. Γιατί προκαλείται μια σοβαρή αδικία στους φετεινούς αλλά και στους επόμενους υποψηφίους; Γιατί προσπαθήτε να εγκλωβίσετε σε οικονομίστικες πολιτικές αυτά τα παιδιά που ήδη το μέλλον τους έχει υποθηκεύθείι από καταστάσεις για τις οποίες δεν φέρουν καμία ευθύνη;
Θέλετε μια πρόταση;
Αν βοηθάει τα οικονομικά της χώρας η κίνηση να μεταφερθεί η κατάθεση των μηχανογραφικών το Μάρτιο και για να μην αδικήσουμε ίσως την μοναδική ελπίδα αυτού του τόπου : τα παιδιά μας, ας επιτρέψουμε το μηχανογραφικό δελτίο να περιέχει ίσως συγκεκριμενο αριθμό σχολών (πχ 60) ΑΛΛΑ ΑΠΟ ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΔΙΑ που δικαιούται ο κάθε μαθητής σύμφωνα με το ισχύον σύστημα.
Σαφώς ελλειπής η επιχειρηματολογία υπερ της κατάθεσης του Μηχανογραφικού το Μάρτιο. Θεμιτή η επιθυμία του Υπουργείου να βρει τρόπους εξοικονόμησης πόρων (η κατάθεση των Ιούλιο κοστίζει) αλλά θα πρέπει να φροντίσει και η κα Υπουργός και οι κκ. Υφυπουργοί να τηρήσουν την υπόσχεση τους. Το εκπαιδευτικό σύστημα ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΜΕΧΡΙ το 2013. Η μεταφορά της κατάθεσης των μηχανογραφικών τον Μάρτιο είναι ουσιαστικά και τυπικά αλλαγή του συστήματος. Γιατί ; 1. Όταν στις Δέσμες κατέθεταν οι υποψήφιου μηχανογραφικό το Μάρτιο δεν είχαν την δυνατότητα να αλλάξουν Δέσμη με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων. Δήλωναν τότε 60 σχολές μόνο από την δική τους δέσμη οπότε τα πράγματα ήταν περιχαρακωμένα. Αυτό ήρθε να το διορθώσει ο κος Αρσένης θεωρώντας και σωστά ότι δεν είναι δυνατόν τα καλύτερα κατά τεκμήριο μυαλά της ελλάδας να εγκλωβίζονται σε μία Δέσμη και πρότεινε αυτό το σύστημα του οποίου η ελαστικότητα είναι σεβαστή και αναγνωρίσιμη από όλους. Μια ελαστικότητα που γίνεται πράξη από την στιγμή που θα μάθει ο μαθητής τους βαθμούς του και θα φροντίσει να συνδιάσει : Τα "Θέλω του" με τα "Μπορώ του" γιατί πλέον έχει μάθει όχι μόνο τι θέλει αλλά και τι μπορεί. Σκεφτείται αυτό το τελευταίο τι τεράστιο σεβασμό δίνει στον αγώνα και την αγωνία, για καλύτερο μέλλον, του μαθητή. 2. Από την άλλη πλευρά η κατάθεση των μηχανογραφικών από τους μαθητές των ΕΠΑΛ δεν διαφέρει και πολύ από το καθεστώς των δεσμών. Επιλέγουν τον κλάδο τους και βάζουν τελικά όλες τις σχολές. Συνεπώς οι μαθητές γνωρίζουν ή δεν γνωρίζουν τους βαθμούς όλες τις σχολές θα δηλώσουν. Ομως : Στην περίπτωση των μαθητών των Γενικών Λυκείων τα πράγματα είναι διαφορετικά και προσέξτε ΑΔΙΚΑ. Σκεφτείται άριστο μαθητή (απο αυτούς που δεν θέλουμε να φύγουνε στο εξωτερικό) της Θετικής κατεύθυνσης που έχει επιλέξει και ΑΟΘ. Οι επιλογές του στα επιστημονικά πεδία είναι 4. Τι του λέμε εμείς με την νέα πρόταση; Να στοιχιματίσει (άλλοι το λένε να διαλέξει αυτά που θέλει περισσότερο) σε ποια επιστημονικά πεδία θα έχει μεγαλύτερη επιτυχία και αυτά να δηλώσει. Με άλλα λόγια, να κάνει μια επιλογή στην τύχη, 3 μήνες νωρίτερα απο τους περισινούς μαθητές, και να παρακαλάει τον θεό ως νέος αγρότης ή ναυτικός " ο καιρός να του πάει πρίμα". Δηλαδή μια ενδέχομενη αποτυχία του στις εξετάσεις σημαίνει για αυτόν τον μαθητή χάσιμο χρονιάς αφού ήδη η δήλωση των σχολών θα έχει γίνει. Σκεφτείται και το άλλο! Είπατε ότι δεν αλλάζει το σύστημα. Γιατί προκαλείται μια σοβαρή αδικία στους φετεινούς αλλά και στους επόμενους υποψηφίους; Γιατί προσπαθήτε να εγκλωβίσετε σε οικονομίστικες πολιτικές αυτά τα παιδιά που ήδη το μέλλον τους έχει υποθηκεύθείι από καταστάσεις για τις οποίες δεν φέρουν καμία ευθύνη; Θέλετε μια πρόταση; Αν βοηθάει τα οικονομικά της χώρας η κίνηση να μεταφερθεί η κατάθεση των μηχανογραφικών το Μάρτιο και για να μην αδικήσουμε ίσως την μοναδική ελπίδα αυτού του τόπου : τα παιδιά μας, ας επιτρέψουμε το μηχανογραφικό δελτίο να περιέχει ίσως συγκεκριμενο αριθμό σχολών (πχ 60) ΑΛΛΑ ΑΠΟ ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΔΙΑ που δικαιούται ο κάθε μαθητής σύμφωνα με το ισχύον σύστημα.