Αρχική Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξειςΆρθρο 08 – Κέντρα Επαγγελματικής ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Κρασανάκης Ν. | 21 Δεκεμβρίου 2017, 13:22
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κύριε Υπουργέ, Βάσει του Προαπαιτούμενου αριθμός 73: «Νομοθέτηση των πλαισίων ποιότητας για τα προγράμματα σπουδών και τη μαθητεία της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης» θα ήθελα να σας εκθέσω τις παρακάτω σκέψεις, γνωρίζοντας εκ των προτέρων την ανιδιοτελή αλλά και δίκαιη στάση που κρατήσατε μέχρι τώρα απέναντι σε όλες τις βαθμίδες της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης όπως τα ΤΕΙ, τα Πανεπιστήμια και τα ΙΕΚ. Βέβαια κανείς δεν μπορεί να Σας προσάψει ότι δεν μεριμνήσατε στο λίγο χρονικό διάστημα που είσαστε Υπουργός να θεραπεύσετε προβλήματα δεκαετιών τα οποία κληρονομήσατε ,τα οποία κανέις εκ των προκατόχων Σας δεν τόλμησε να διορθώσει, απλά για να εξυπηρετήσει τις συντεχνίες που λυμαίνονται την εκπαίδευση και κατάρτιση 30 χρόνια τώρα. Οι διετείς δομές στα Πανεπιστήμια έρχονται να καλύψουν ένα στρεβλό πελατειακό σύστημα στην εκπαίδευση που ακούει στο όνομα Ινστιτούτα Επαγγελματικής κατάρτισης τα γνωστά ΙΕΚ. Τα ΙΕΚ απο το 1993 όταν ιδρύθηκαν ήρθαν να καλύψουν ειδικότητες οι οποίες δεν καλύπτονταν απο τα γενικά και συνήθως απαρχαιωμένα προγράμματα σπουδών ενός πανεπιστημίου, πιο πολύ είχαν ως στόχο να εξειδικεύσουν σε συγκεκριμένα επαγγέλματα χρησιμοποιώντας τις σύγχρονες τεχνολογίες σε συνάρτηση με επιστημονικό προσωπικό το οποίο διέθετε και επαγγελματική εμπειρία για περισσότερη εξειδίκευση. Η συνέχεια ήταν πολύ διαφορετική απο ότι και εσείς γνωρίζετε. Τα ΙΕΚ με το πρόσχημα ότι παρέχουν κατάρτιση μετατράπηκαν απο σχολές εξειδίκευσης σε μαγαζάκι του κάθε Διευθυντή ώστε να προσλαμβάνει προσωπικό #δικό του# χωρίς και να έχουν τα τυπικά αλλά και ούτε τα ουσιαστικά προσόντα, ελεγχος απο πουθενά. Οι καταγγελίες απο συναδέλφους χιλιάδες, συνεχίζονται ακόμα και σήμερα. Τα προγράμματα σπουδών των ΙΕΚ δεν υφίστανται ακόμα και σήμερα, λειτουργούν με ωρολόγια προγράμματα σαν να είναι Λύκειο ή ΤΕΕ. Είναι σίγουρο ότι δεν γνωρίζετε πολλά πράγματα για τα ΙΕΚ γιατί είναι διαχρονική τακτική να συμφέρει κάποιους να τα "εξαφανίζουν" με μαγικό τρόπο απο την εκάστοτε ηγεσία. Επιγραμματικά αναφέρω τα εξής: 1)Ή φοίτηση σε ένα ΙΕΚ δεν διαρκεί 2,5 έτη αλλά 3 και σε δύσκολες ειδικότητες ίσως και περισσότερο. Καλείται ο σπουδαστής νά πιστοποιηθεί με πανελλήνιες εξετάσεις σε ύλη η οποία έχει αποδειχθεί ότι στις δύσκολες ειδικότητες (οικονομικές) δεν του έχει διδαχθεί κατ ποσοστό 53-55%. Δεν υπάρχει μηχανισμός να ελέγχει στο κατα πόσο οι ερωτήσεις ειναι επιπέδου μεταδευτεροβάθμιας και οχι πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και στο κατα πόσο έχουν διδαχθεί στον σπουδαστή στα 2,5 αυτά χρόνια ελλείψει συγραμμάτων. Απόρροια των ανωτέρω 90-95% αποτυχία και μη λήψη πτυχίου με το περας των σπουδών (φοροτεχνικά). 2) Το γνωστικό επίπεδο του διδαχτικού προσωπικού είναι ανεπαρκές λόγω της χαμηλής προσφοράς εξαιτίας, αφενός των χαμηλών απολαβών και αφετέρου της αδυναμίας εξόφλησης των σε τακτά χρονικά δικαστήματα. 3)Η κατάρτιση θεσμικά εξισώνει επιστημονικές ειδικότητες όπως λογιστικής και πληροφορικής με μπάρμαν και σεκιουριτυ οι οποίες κάλλιστα θα μπορούσαν να ανήκουν στην μεταγυμνασιακή η δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η μίξη αυτή καθ αυτή γυμνασιακών-λυκειακών και μεταδευτεροβάθμιων σπουδών σε ένα φορέα έχει οδηγήσει τα ΙΕΚ στην παρακμή, την πλήρη απαξίωση, την παντελή έλλειψη επαγγελματικών δικαιωμάτων ειδικοτήτων που ανήκουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση βάσει Ευρωπαικού επιπέδου προσόντων και σύμφωνα με την παρ. β΄ Οδηγίας 2005/36ΕΚ. Καλείστε τώρα να "θεραπεύσετε" αυτήν την στρεβλή κατάσταση που ισχύει στα ΙΕΚ με την ίδρυση νέων ΙΕΚ, ενταγμένων στην εκπαίδευση, αυστηρά διετών σπουδών αυτήν την φορά, και ορθώς το κάνετε αλλά μην λαμβάνοντας μέριμνα για τους ήδη διπλωματούχους ΙΕΚ και με περισσότερο χρόνο φοίτησης και με μία πιστοποίηση η οποία δεν θα λαμβάνεται υπόψιν σαν επιπλέον χρόνος φοίτησης. Δεν υπάρχει μία αδικία? Οι διετής δομές των ΑΕΙ βάσει λογικής θα προσαρμόσουν τα προγράμματα σπουδών έτσι ώστε να μπορούν να κατατάσσονται στο επόμενο έτος των πανεπιστημίων με κατατακτήριες εξετάσεις καί όπως υποχρεούμαστε, αλήθεια με τα ΙΕΚ τι θα γίνει? Η πιό λογική κίνηση θα ήταν με κάποια προυπηρεσία η οποία να αποδυκνείεται σε συγκεκριμένες ειδικότητες να απολαμβάνουν τα πλήρη δικαίώματα σχολών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σε συγκεκριμένο όμως επάγγελμα. Επικουρικά και για αποφυγή συγκρούσεων να αναζητηθούν ειδικού τύπου εξετάσεις πιστοποίησης γνώσεων αλλά αυτό να ισχύει και για τα ΑΕΙ στα συγκεκριμένα επαγγέλματα και όχι το πτυχίο και μόνο να αποτελέι απόδειξη. Τα ανωτέρω ισχύουν ήδη στο εξωτερικό και μας επιβάλλεται όπως ήδη γνωρίζετε απο την Ε.Ε χρόνια τώρα η απεξάρτηση απο συντεχνιακές ομάδες που έχουν ως σκοπό ιδίον οφελος εις βάρος του κοινωνικού συνόλου. Ευχομαι να πράξετε συνετά χωρις προκαταλήψεις αυτήν την φορά και να μην υπαναχωρήσετε στις πιέσεις που τυχόν δεχθείτε απο την εκάστοτε συντεχνία. Με απόλυτη πίστη στο έργος σας