• Σχόλιο του χρήστη 'Εκπαιδευτικος' | 21 Δεκεμβρίου 2017, 17:48

    Κατ'αρχήν χαιρετίζω την ίδρυση του Πανεπιστημίου. Πιστεύω ότι πρόκειται για αποκατάσταση κοινωνικής αδικίας, διότι υπήρχαν τμήματα που ιδρύονταν εκ τον υστερών τόσο στα Τ.Ε.Ι. όσο και στα Πανεπιστήμια έχοντας πλήρη συνάφεια με αποτέλεσμα να προκαλούνται εντάσεις μεταξύ των δυο ακαδημαϊκών κοινοτήτων.Η εκπαιδευτική πολίτικη της χώρας δυστυχώς δεν ακολουθούσε τα παραδείγματα των Παιδαγωγικών και Γυμναστικών Ακαδημιών και της ομαλής μετάβασής τους σε Πανεπιστημιακά Τμήματα καταργώντας παράλληλα τις Ακαδημίες χωρίς να συνεχίζετε η αποφοίτηση πτυχιούχων δυο ταχυτήτων. Επίσης πολλά από τα τμήματα των Τ.Ε.Ι.τα οποία δεν είναι τμήματα Πανεπιστήμιων στην Ελλάδα αποτελούν ανεξάρτητα τμήματα των περισσότερων Πανεπιστημίων στο εξωτερικό, κυρίως στον τομέα υγείας, με αποτέλεσμα όσοι επιλεγούν να συνεχίσουν τις σπουδές στα Τ.Ε.Ι. να στερούνται την απονομή ενός Πανεπιστημιακού πτυχίου χωρίς να μειονεκτούν σε επίπεδο σπουδών έναντι άλλων πτυχιούχων των χωρών της Ε.Ε. και μη. Πιστεύω επίσης ότι το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής θα πρέπει να ονομαστεί Πανεπιστήμιο Αττικής και να περιλαμβάνει και την Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. με δυνατότητα Παιδαγωγικής και Διδακτικής Εκπαίδευσης σε όλα τα τμήματα του νέου Πανεπιστημίου. Ελπίζω το παράδειγμα αυτό να ακολουθήσουν όλα τα Πανεπιστήμια και Τ.Ε.Ι. της χωράς ανά περιφέρεια. Όσον αναφορά την ίδρυση των τμημάτων, αναγνωρίζοντας πάντα τις καλές προθέσεις για συνένωση των τμημάτων, ώστε να ισχυροποιηθούν οι απόφοιτοι και να συμβάλλουν περαιτέρω στην ερεύνα, στόχος δυστυχώς είναι και η εξοικονόμηση πόρων. Το νέο προτεινόμενο τμήμα των Βιοϊατρικων Επιστήμων συνενώνει κατά την γνώμη μου τελείως διαφορετικά αντικείμενα σπουδών και η συνένωσή τους μπορεί να μην αποδώσει θετικά, για πέντε από τα πλέων περιζήτητα τμήματα διαχρονικά των Τ.Ε.Ι. Τα τμήματα Υγείας και Πρόνοιας του Τ.Ε.Ι. Αθηνάς, κατά την γνώμη μου, αποτελούν τμήματα υψηλού επίπεδου σπουδών με υψηλές βάσεις εισαγωγής, με μεγάλη ζήτηση και με σημαντική προσφορά στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και την κοινωνία της χώρας. Θα πρέπει λοιπόν, να συνενωθούν με γνώμονα την επιστημονική βάση του αντικείμενου τους. Σίγουρα είναι δύσκολο να βρεθεί λύση συνένωσης με βάση την διακριτή αποστολή τους, γι αυτό είναι απαραίτητο να διατηρηθούν οι κατευθύνσεις των τμημάτων με κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα και όσο το δυνατόν διασφάλιση των περιγραμμάτων σπουδών τους και της αποστολής τους. Ίσως θα ήταν δόκιμο η ίδρυση τριών νέων τμημάτων, που πιθανότατα να συμβάλλουν περισσότερο στην ακαδημαϊκή και επαγγελματική ανάπτυξη των αποφοίτων τους, χωρίς να αποκλίνουν τόσο από τα ήδη υπάρχοντα αντικείμενα τους. Στα πέντε προτεινόμενα τμήματα, για πολλά χρόνια, μάθημα αυξημένης βαρύτητας στις Πανελλαδικές εξετάσεις αποτέλεσε: Η Βιολογία, για τους υποψήφιους φοιτητές του Τμήματος των Ιατρικών Εργαστηριών Η Φυσική, για τους υποψήφιους φοιτητές των Τμημάτων Ακτινολογίας-Ραδιολογίας και Οπτικής-Οπτομετρίας Η Χημεία, για τους υποψήφιους φοιτητές των Τμημάτων Αισθητικής-Κοσμητολογίας και Οδοντικής Τεχνολογίας Ένα πλάνο που θα μπορούσε να αποδώσει είναι, κατά την γνώμη μου πάντα, η δημιουργία των εξής τμημάτων: 1) Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών, όπου σε αυτό θα εντάσσεται το τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων, όπου θεωρώ καλύπτει περισσότερο το αντικείμενο από οποιαδήποτε άλλο προτεινόμενο τμήμα. 2) Τμήμα Βιοφυσικών Επιστημών, οπού θα εντάσσονται τα τμήματα Ακτινολογίας-Ραδιολογίας και Οπτικής-Οπτομετρίας, με τις ανάλογες κατευθύνσεις και 3) Τμήμα Επιστημών Ιατρικής Χημείας και Αισθητικής Αγωγής, όπου σε αυτά θα εντάσσονται τα τμήματα Αισθητικής-Κοσμητολογίας και Οδοντικής Τεχνολογίας, με τις ανάλογες κατευθύνσεις. Αν το πλάνο του Υπουργείου είναι την δημιουργία 26 τμημάτων, θεωρώ ότι τα τμήματα της Νοσηλευτικής και της Μαιευτικής, έχουν μεγαλύτερη συνάφεια από τα πέντε προτεινόμενα τμήματα, για την δημιουργία του τμήματος Βιοϊατρικών Επιστημών και θα μπορούσαν να αποτελειώσουν ένα νέο με την ονομασία 4) Τμήμα Νοσηλευτικών Επιστήμων με τις ανάλογες κατευθύνσεις, διευρύνοντας έτσι το επιστημονικό πεδίο και το δυο τμημάτων. 5) Τμήμα Δημόσιας Υγείας Θα πρέπει να διασφαλίζονται οι δυο κατευθύνσεις, που είχαν δημιουργηθεί από το "Σχέδιο Αθηνά", με την συνένωση των Τμημάτων Δημόσιας Υγείας και Κοινοτικής Υγείας, με τις κατευθύνσεις Δημοσίας Υγείας και Πρόληψη-Αγωγής Υγείας. Επίσης πιστεύω ότι το το νέο τμήμα της Κοινωνικής Εργασίας θα πρέπει να μετονομαστεί σε: 6) Τμήμα Κοινωνικής Αγωγής και Πολίτικης ενταγμένο σε Σχολή Αγωγής και Κοινωνικών Επιστήμων μαζί με το τμήμα Προσχολικής Αγωγής, μιας και το Τμήμα Προσχολικής Αγωγής, θεωρώ ότι δεν ανήκει στις Επιστήμες Υγείας. Όσον αναφορά τα τμήματα της σχολής Τεχνολογίας Τροφίμων, θα μπορούσαν να αποτελέσουν ένα ενιαίο 7) Τμήμα Επιστήμης Τεχνολογίας Τροφίμων και Ποτών και σε αυτό να εντάσσονται τα τμήματα Τεχνολογίας Τροφίμων και Οινολογίας-Τεχνολογίας Ποτών, με τις ανάλογες κατευθύνσεις. Το ενιαίο τμήμα, θα μπορούσε να μεταφερθεί στη σχολή Υγείας με την ονομασία, "Σχολή Επιστήμων Υγείας, Βιοτεχνολογίας και Τεχνολογίας Τροφίμων" ή σε σε μια ενιαία μεγαλύτερη σχολή, μαζί με τα τμήματα Προσχολικής Αγωγής και Κοινωνικής Αγωγής και Πολίτικης (Κοινωνικής Εργασίας) σε: 8) Σχολή Επιστήμων Αγωγής, Υγείας και Τροφίμων συμβάλλοντας έτσι στις διατμηματικές συνεργασίες και στην έρευνα που τόσο ανάγκη έχει η χώρα. Εύχομαι ολόψυχα να παρθούν οι σωστές αποφάσεις για το κάλο του τόπου και του κοινωνικού σύνολου. Καλή συνεχεία στο έργο σας. Με εκτίμηση Α.Α.