Αρχική Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξειςΆρθρο 01 – Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής ΑττικήςΣχόλιο του χρήστη Ιωάννης Αγτζίδης | 22 Δεκεμβρίου 2017, 11:53
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η συγχώνευση δύο Τ.Ε.Ι. υψηλής ποιότητας σε ένα ενιαίο πανεπιστήμιο (Α.Ε.Ι.) δεν θα επιφέρει πρόσθετα οφέλη στην κοινωνία πέραν αυτών που ήδη παρέχονται. Στην πλειονότητα των περιπτώσεων θα έχει αν όχι ουδέτερο αρνητικό αντίκτυπο στην κοινωνία. Στόχος των Τ.Ε.Ι. είναι να προσφέρουν υψηλής ποιότητας εκπαίδευση η οποία είναι σε γενικές γραμμές πιο άμεσα εφαρμόσιμη και πρακτική. Ο σκοπός των Α.Ε.Ι. είναι να λειτουργούν σε πιο θεωρητικό επίπεδο και να επιτελούν έρευνα, η οποία μπορεί να μην έχει άμεση εφαρμογή. Μετατρέποντας ένα Τ.Ε.Ι. σε πανεπιστήμιο δημιουργεί κενά σε επαγγέλματα τα οποία είναι χρήσιμα στην κοινωνία και με υψηλή απορρόφηση. Από την άλλη δημιουργεί υπερπληθώρα αποφοίτων από σχολές που υπάρχουν σε πολλά πανεπιστήμια της χώρας. Αυτή η υπερπληθώρα ουσιαστικά, παράλληλα με το γεγονός πως τα πρώτα χρόνια το νέο πανεπιστήμιο θα θεωρείται χαμηλότερης ποιότητας, δεν θα βοηθήσει τους αποφοίτους του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής να βρουν πιο εύκολα εργασία παρότι θα έχουν λάβει τίτλο Α.Ε.Ι. Παράλληλα το νέο πανεπιστήμιο θα καννιβαλίσει τις βάσεις εισαγωγής τόσο για τους μαθητές του Γενικού Λυκείου όσο και για τους μαθητές των Επαγγελματικών Λυκείων. Για τους τελευταίους τα πράγματα μπορεί να γίνουν πολύ πιο δύσκολα διότι θα πρέπει να μεταπηδήσουν σε Α.Ε.Ι. παράλληλα με το γεγονός πως ο νομός Αττικής, έχοντας μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού της χώρας, θα μείνει χωρίς κανένα Τ.Ε.Ι. που να εξυπηρετεί τις ανάγκες τους. Εν κατακλείδι η ποιότητα της ανώτατης εκπαίδευσης δεν βελτιώνεται με απλή αλλαγή τίτλων. Αν κάποιος θα ήθελε να βελτιώσει τα Τ.Ε.Ι. της Αττικής θα μπορούσε για παράδειγμα να δημιουργήσει ένα κέντρο εφαρμοσμένης έρευνας. Το πρόβλημα είναι πως το τελευταίο απαιτεί πραγματική δουλειά και χρηματοδότηση.