Σύμφωνα με το Σ/Ν τα διετή προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης απευθύνονται σε αποφοίτους των Επαγγελματικών Λυκείων. Τα περιεχόμενα των προγραμμάτων σπουδών, με βάση και τα διεθνώς ισχύοντα, διακρίνονται για την πολυμορφία τους, τις παρεχόμενες εξειδικευμένες γνώσεις - δεξιότητες. Άραγε οι διδάσκοντες θα είναι αντίστοιχου επιπέδου ώστε να επιτευχθεί η διασύνδεση μεταξύ των επιμέρους τομέων του συστήματος Εκπαίδευσης - Κατάρτισης - Αγοράς; Το να είσαι μέλος ΔΕΠ θεωρείτε κε Υπουργε πως θα επιτύχει τη διασύνδεση μεταξύ εκπαίδευσης, κατάρτισης και αγοράς εργασίας;
Σκοπός δεν είναι η απρογραμμάτιστη και ασυντόνιστη αύξηση των δραστηριοτήτων των Πανεπιστημίων, που δημιουργεί επικαλύψεις και έχει ως μόνο στόχο την απορρόφηση ενωσιακών κονδυλίων. Θα ήθελα να υπάρχει μεγάλη προσοχή τόσο στον Σχεδιασμό, στη Διοίκηση και στην Αξιολόγηση της νέας αυτής δομής, ώστε να μην αποτύχει όπως και πολλές άλλες. Πρόσφατη ήταν η αρνητική εμπειρία που είχα από τη συμμετοχή μου σε Πρόγραμμα Δια Βίου Μάθησης ΑΕΙ για την Επικαιροποίηση Γνώσεων Αποφοίτων ΑΕΙ (ΠΕΓΑ). Μια από τα ίδια, ξύλινη γλώσσα καθηγητών, εκτός τόπου και χρόνου από την αγορά εργασίας, με βιντεοσκοπημένες πρόχειρες διαλέξεις. Προγράμματα που έγιναν με ένα και μοναδικό στόχο, την είσπραξη κοινοτικών χρημάτων από τους ακαδημαϊκούς κύκλους.
Με έκπληξη διαπίστωσα στο Σ/Ν πως διδάσκοντες θα είναι το μόνιμο προσωπικό των Πανεπιστημίων και ό,τι περισσέψει για τους υπόλοιπους. Αν θέλετε τα ΚΕΕ να βγάλουν πτυχιούχους ΑΕΙ τότε συμφωνώ με τη συλλογιστική σας.
Επίσης, φαντάζομαι πως οι εκπαιδευτικές υπηρεσίες που θα παρέχονται στα ΚΕΕ από τα μέλη ΔΕΠ και λοιπό μόνιμο προσωπικό των Πανεπιστημίων θα εντάσσονται στα υπηρεσιακά τους καθήκοντα και δεν θα αμείβονται, γιατί αλλιώς καταλαβαίνουμε όλοι την τόσο μεγάλη "αναγκαιότητα" ίδρυσης των ΚΕΕ.
Άραγε κε Υπουργέ:
1. Στην επιλογή των διδασκόντων θα μετρά η πιστοποίηση εκπαιδευτή ενηλίκων του ΕΟΠΠΕΠ; Πιστεύω πως θέλετε να εκπαιδεύσετε και να καταρτίσετε ενήλικες. Οι συγκεκριμένοι εκπαιδευόμενοι δεν είναι προπτυχιακοί φοιτητές Πανεπιστημίου.
2. Θα μετρά ως προσόν στην επιλογή εκπαιδευτή η επαγγελματική εμπειρία στο αντικείμενο; Επαγγελματίες θέλετε να βγάλετε; ή αποφοίτους ΑΕΙ διετούς φοίτησης;
3. Τα ΚΕΕ υπάγονται στο τυπικό ή στο μη τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα;
Σύμφωνα με το Σ/Ν τα διετή προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης απευθύνονται σε αποφοίτους των Επαγγελματικών Λυκείων. Τα περιεχόμενα των προγραμμάτων σπουδών, με βάση και τα διεθνώς ισχύοντα, διακρίνονται για την πολυμορφία τους, τις παρεχόμενες εξειδικευμένες γνώσεις - δεξιότητες. Άραγε οι διδάσκοντες θα είναι αντίστοιχου επιπέδου ώστε να επιτευχθεί η διασύνδεση μεταξύ των επιμέρους τομέων του συστήματος Εκπαίδευσης - Κατάρτισης - Αγοράς; Το να είσαι μέλος ΔΕΠ θεωρείτε κε Υπουργε πως θα επιτύχει τη διασύνδεση μεταξύ εκπαίδευσης, κατάρτισης και αγοράς εργασίας; Σκοπός δεν είναι η απρογραμμάτιστη και ασυντόνιστη αύξηση των δραστηριοτήτων των Πανεπιστημίων, που δημιουργεί επικαλύψεις και έχει ως μόνο στόχο την απορρόφηση ενωσιακών κονδυλίων. Θα ήθελα να υπάρχει μεγάλη προσοχή τόσο στον Σχεδιασμό, στη Διοίκηση και στην Αξιολόγηση της νέας αυτής δομής, ώστε να μην αποτύχει όπως και πολλές άλλες. Πρόσφατη ήταν η αρνητική εμπειρία που είχα από τη συμμετοχή μου σε Πρόγραμμα Δια Βίου Μάθησης ΑΕΙ για την Επικαιροποίηση Γνώσεων Αποφοίτων ΑΕΙ (ΠΕΓΑ). Μια από τα ίδια, ξύλινη γλώσσα καθηγητών, εκτός τόπου και χρόνου από την αγορά εργασίας, με βιντεοσκοπημένες πρόχειρες διαλέξεις. Προγράμματα που έγιναν με ένα και μοναδικό στόχο, την είσπραξη κοινοτικών χρημάτων από τους ακαδημαϊκούς κύκλους. Με έκπληξη διαπίστωσα στο Σ/Ν πως διδάσκοντες θα είναι το μόνιμο προσωπικό των Πανεπιστημίων και ό,τι περισσέψει για τους υπόλοιπους. Αν θέλετε τα ΚΕΕ να βγάλουν πτυχιούχους ΑΕΙ τότε συμφωνώ με τη συλλογιστική σας. Επίσης, φαντάζομαι πως οι εκπαιδευτικές υπηρεσίες που θα παρέχονται στα ΚΕΕ από τα μέλη ΔΕΠ και λοιπό μόνιμο προσωπικό των Πανεπιστημίων θα εντάσσονται στα υπηρεσιακά τους καθήκοντα και δεν θα αμείβονται, γιατί αλλιώς καταλαβαίνουμε όλοι την τόσο μεγάλη "αναγκαιότητα" ίδρυσης των ΚΕΕ. Άραγε κε Υπουργέ: 1. Στην επιλογή των διδασκόντων θα μετρά η πιστοποίηση εκπαιδευτή ενηλίκων του ΕΟΠΠΕΠ; Πιστεύω πως θέλετε να εκπαιδεύσετε και να καταρτίσετε ενήλικες. Οι συγκεκριμένοι εκπαιδευόμενοι δεν είναι προπτυχιακοί φοιτητές Πανεπιστημίου. 2. Θα μετρά ως προσόν στην επιλογή εκπαιδευτή η επαγγελματική εμπειρία στο αντικείμενο; Επαγγελματίες θέλετε να βγάλετε; ή αποφοίτους ΑΕΙ διετούς φοίτησης; 3. Τα ΚΕΕ υπάγονται στο τυπικό ή στο μη τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα;