@Wolf
“Το Παν. Δυτικής Αττικής έχει νέα προγράμματα σπουδών τα οποία ιδαφέρουν από όλα τα προγράμματα που εφαρμόσθηκαν στα ΤΕΙ. ”
Το ΠΔΑ ακόμα δεν υπάρχει και εσείς χρησιμοποιείται ενεστώτα χρόνο για τα προγράμματα σπουδών που θα εφαρμοστούν. Που ξέρεται ποια προγράμματα θα εφαρμοστούν; Έχουν δημοσιοποιηθεί; Μόνο το υπουργεί έχει κάποια σχεδιαγράμματα προτάσεις. Όπως και να έχει το σώμα διδασκόντων είναι ή θα ήταν σε θέση να κρίνει ποιες διαφορές είναι ουσιώδεις και να επιβάλλει αντισταθμιστικά μέτρα αν αυτό είναι αναγκαίο.
«Μεταξύ άλλων, είναι διάρκειας οκτώ (όχι επτά + πτυχιακή εργασία) εξαμήνων, έχουν ισχυρό θεωρητικό (αντί εργαστηριακού) προσανατολισμό και -φυσικά- περιλαμβάνουν διαφορετικά μαθήματα, τα οποία οι απόφοιτοι ΤΕΙ δεν έχουν διδαχθεί.»
Ξανά βλέπουμε έναν ακατανόητο ενεστώτα. Μπράβο είναι θαυμάσιο να ζείτε στο μέλλον με τέτοια ενάργεια σα να είσαστε στο παρόν. Πρέπει να ξέρεται ότι ισχυρό εργαστηριακό προσανατολισμό έχουν πλείστα καλά τμήματα χημικών, πληροφορικών, Στους γιατρούς την ανατομία και όλο το κλινικό κομμάτι θα τα κόβατε εσείς έτσι;
«διάρκειας οκτώ (όχι επτά + πτυχιακή εργασία»
Το ξέρεται ότι πτυχιακή εργασία εκπονείται και σε άλλες σχολές; Άλλοτε υποχρεωτικά και άλλοτε σε αντικατάσταση άλλου μαθήματος. Στο τμήμα ψηφιακά συστήματα του ΠαΠει πχ είναι υποχρεωτική «τρέχει» για δύο εξάμηνα και έχει βάρος 20 ECTS.
Στο πολυτεχνείο καταλαμβάνει ένα εξάμηνο στο πρόγραμμα σπουδών. Αλλά βέβαια εκεί την λέμε διπλωματική και όχι πτυχιακή. Μήπως αυτό είναι το πρόβλημα; Με τον πρόσφατο νόμο η εκπόνηση μίας τέτοιας εργασίας είναι βασική προϋπόθεση για την αναγνώριση και του μεταπτυχιακού τίτλου του διπλώματος τους. Ότι στο πολυτεχνείο είναι αρετή στα ΤΕΙ είναι μειονέκτημα λοιπόν. Η λογική αυτή χωλαίνει. Στο εξωτερικό (Γερμανία Αγγλία) σε σχολές θετικών επιστημών όπως και οικονομικές είναι υποχρεωτική η εκπόνηση μιας τέτοιας εργασίας.
Χρήσιμο είναι πάλι να αναφέρουμε και το ζήτημα της πρακτικής. Και αυτός ο θεσμός δεν είναι άγνωστος σε άλλα πανεπιστημιακά προγράμματα τόσο στο εξωτερικό (sandwich courses) όσο και στην Ελλάδα. Στην Ελλάδα είναι συνήθως προαιρετικό και αντικαθιστά ένα μάθημα (Βλέπε πολλά τμήματα πληροφορικής)Υπάρχουν όμως και περιπτώσεις όπου είναι υποχρεωτικό (ΟΠΑ Τμήμα διοικητικής επιστήμης και τεχνολογίας)
«Ακόμη, ουσιαστικά, το επιχείρημα υπαινίσσεται οτι τα πτυχία του νέου Παν/μίου θα είναι «εύκολα» (και έτσι, επιτέλους, θα χαρίζονται στους τυχερούς «αιώνιους φοιτητές»).» Μα ποιος το είπε αυτό; Αυτό που προβάλλεται είναι η σκέψη ότι αν ένα έργο απλώνεται σε μεγαλύτερο χρονικό διάστημα είναι λιγότερο επίπονο από το ίδιο έργο συγκεντρωμένο σε πιο μικρό χρονικό διάστημα. Στην φυσική το λένε ισχύς αυτό.
«…άνοδο του επιπέδου των σπουδών των ΤΕΙ. Ο αριθμός των αποφοίτων είναι, κατά κανόνα, ιδιαίτερα μικρός. Ο αριθμός των εισαγόμενων είναι υπεβολικός, το πρόγραμμα σπουδών έχει αυξημένες απαιτήσεις. » Είναι ειλικρινής η παραδοχή σας ότι το επίπεδο σπουδών στα ΤΕΙ είναι υψηλό, δεν το παραδέχονται όλοι αυτό. Ακόμα θα σας ευχαριστήσω για την επισήμανση των δυσμενών συνθηκών σπουδής των παιδιών αυτών αλλά και των αποφοίτων. Φυσικά αυτούς που ανταποκρίθηκαν παρά τις δυσμενής συνθήκες δεν νομίζω να θέλετε ξανά να τους βλάψετε. Και θα βλάπτονταν αν αποκλείονταν από μία διαδικασία ισοτίμισης. Δηλαδή από την δυνατότητα να επανεξεταστούν συμπληρωματικά σε αντικείμενα που πιθανώς δεν είχαν εξεταστεί και προσφέρονται για πρώτη φορά στο ΠΔΑ. Αλλιώς αν έχουν εξεταστεί σε όλα πιο το πρόβλημα να θεωρηθούν ισότιμοι;
@Wolf “Το Παν. Δυτικής Αττικής έχει νέα προγράμματα σπουδών τα οποία ιδαφέρουν από όλα τα προγράμματα που εφαρμόσθηκαν στα ΤΕΙ. ” Το ΠΔΑ ακόμα δεν υπάρχει και εσείς χρησιμοποιείται ενεστώτα χρόνο για τα προγράμματα σπουδών που θα εφαρμοστούν. Που ξέρεται ποια προγράμματα θα εφαρμοστούν; Έχουν δημοσιοποιηθεί; Μόνο το υπουργεί έχει κάποια σχεδιαγράμματα προτάσεις. Όπως και να έχει το σώμα διδασκόντων είναι ή θα ήταν σε θέση να κρίνει ποιες διαφορές είναι ουσιώδεις και να επιβάλλει αντισταθμιστικά μέτρα αν αυτό είναι αναγκαίο. «Μεταξύ άλλων, είναι διάρκειας οκτώ (όχι επτά + πτυχιακή εργασία) εξαμήνων, έχουν ισχυρό θεωρητικό (αντί εργαστηριακού) προσανατολισμό και -φυσικά- περιλαμβάνουν διαφορετικά μαθήματα, τα οποία οι απόφοιτοι ΤΕΙ δεν έχουν διδαχθεί.» Ξανά βλέπουμε έναν ακατανόητο ενεστώτα. Μπράβο είναι θαυμάσιο να ζείτε στο μέλλον με τέτοια ενάργεια σα να είσαστε στο παρόν. Πρέπει να ξέρεται ότι ισχυρό εργαστηριακό προσανατολισμό έχουν πλείστα καλά τμήματα χημικών, πληροφορικών, Στους γιατρούς την ανατομία και όλο το κλινικό κομμάτι θα τα κόβατε εσείς έτσι; «διάρκειας οκτώ (όχι επτά + πτυχιακή εργασία» Το ξέρεται ότι πτυχιακή εργασία εκπονείται και σε άλλες σχολές; Άλλοτε υποχρεωτικά και άλλοτε σε αντικατάσταση άλλου μαθήματος. Στο τμήμα ψηφιακά συστήματα του ΠαΠει πχ είναι υποχρεωτική «τρέχει» για δύο εξάμηνα και έχει βάρος 20 ECTS. Στο πολυτεχνείο καταλαμβάνει ένα εξάμηνο στο πρόγραμμα σπουδών. Αλλά βέβαια εκεί την λέμε διπλωματική και όχι πτυχιακή. Μήπως αυτό είναι το πρόβλημα; Με τον πρόσφατο νόμο η εκπόνηση μίας τέτοιας εργασίας είναι βασική προϋπόθεση για την αναγνώριση και του μεταπτυχιακού τίτλου του διπλώματος τους. Ότι στο πολυτεχνείο είναι αρετή στα ΤΕΙ είναι μειονέκτημα λοιπόν. Η λογική αυτή χωλαίνει. Στο εξωτερικό (Γερμανία Αγγλία) σε σχολές θετικών επιστημών όπως και οικονομικές είναι υποχρεωτική η εκπόνηση μιας τέτοιας εργασίας. Χρήσιμο είναι πάλι να αναφέρουμε και το ζήτημα της πρακτικής. Και αυτός ο θεσμός δεν είναι άγνωστος σε άλλα πανεπιστημιακά προγράμματα τόσο στο εξωτερικό (sandwich courses) όσο και στην Ελλάδα. Στην Ελλάδα είναι συνήθως προαιρετικό και αντικαθιστά ένα μάθημα (Βλέπε πολλά τμήματα πληροφορικής)Υπάρχουν όμως και περιπτώσεις όπου είναι υποχρεωτικό (ΟΠΑ Τμήμα διοικητικής επιστήμης και τεχνολογίας) «Ακόμη, ουσιαστικά, το επιχείρημα υπαινίσσεται οτι τα πτυχία του νέου Παν/μίου θα είναι «εύκολα» (και έτσι, επιτέλους, θα χαρίζονται στους τυχερούς «αιώνιους φοιτητές»).» Μα ποιος το είπε αυτό; Αυτό που προβάλλεται είναι η σκέψη ότι αν ένα έργο απλώνεται σε μεγαλύτερο χρονικό διάστημα είναι λιγότερο επίπονο από το ίδιο έργο συγκεντρωμένο σε πιο μικρό χρονικό διάστημα. Στην φυσική το λένε ισχύς αυτό. «…άνοδο του επιπέδου των σπουδών των ΤΕΙ. Ο αριθμός των αποφοίτων είναι, κατά κανόνα, ιδιαίτερα μικρός. Ο αριθμός των εισαγόμενων είναι υπεβολικός, το πρόγραμμα σπουδών έχει αυξημένες απαιτήσεις. » Είναι ειλικρινής η παραδοχή σας ότι το επίπεδο σπουδών στα ΤΕΙ είναι υψηλό, δεν το παραδέχονται όλοι αυτό. Ακόμα θα σας ευχαριστήσω για την επισήμανση των δυσμενών συνθηκών σπουδής των παιδιών αυτών αλλά και των αποφοίτων. Φυσικά αυτούς που ανταποκρίθηκαν παρά τις δυσμενής συνθήκες δεν νομίζω να θέλετε ξανά να τους βλάψετε. Και θα βλάπτονταν αν αποκλείονταν από μία διαδικασία ισοτίμισης. Δηλαδή από την δυνατότητα να επανεξεταστούν συμπληρωματικά σε αντικείμενα που πιθανώς δεν είχαν εξεταστεί και προσφέρονται για πρώτη φορά στο ΠΔΑ. Αλλιώς αν έχουν εξεταστεί σε όλα πιο το πρόβλημα να θεωρηθούν ισότιμοι;