Αρχική Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξειςΆρθρο 01 – Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής ΑττικήςΣχόλιο του χρήστη ΠΑΠΑΗΛΙΑ Σ | 27 Δεκεμβρίου 2017, 17:33
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
κ. Υπουργέ Η “εξαφάνιση” Εκπαιδευτικών Τμημάτων που είναι Διεθνώς αναγνωρισμένα, όπως των Τεχνολόγων Ιατρικών Εργαστηρίων (Biomedical Laboratory Scientists ή Medical Laboratory Technologists) που έχουν επιστημονικό, επαγγελματικό αλλά και κοινωνικό χαρακτήρα, σίγουρα δεν αποτελεί αναβάθμιση. Γιατί το μέλλον αυτών των επιστημόνων δεν χωρά στο νέο πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής μόνο στην Ελλάδα και με ποια λογική και κριτήρια δημιουργείται ένα Τμήμα απροσδιόριστο, αυτό των ΒΙΟΙΑΤΡΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ? Οποιαδήποτε τέτοια υποβάθμιση όχι μόνο θα εμποδίζει τους πολίτες της Ελλάδας να έχουν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες υγειονομικής περίθαλψης και εργαστηρίων, ποιότητας και ασφάλειας των ασθενών, όπως και όλοι οι υπόλοιποι κάτοικοι στην ΕΕ, αλλά πιθανότατα θα εμπόδιζε την κινητικότητα – Ελεύθερη κυκλοφορία αυτών των επαγγελματιών σε όλη την Ευρώπη, που είναι μια από τις ιδρυτικές αρχές της ΕΕ (89/48 21/ Δεκεμβρίου 1988 Οδηγία του Συμβουλίου Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων), αλλά και νομικά προβλήματα με την ονομασία και αναγνώριση των πτυχίων και των επαγγελματικών προσόντων των ήδη ή μελλοντικών εργαζομένων επαγγελματιών υγείας. Επίσης εν δυνάμει προσβάλει και υποβαθμίζει τα επαγγελματικά και εργασιακά δικαιώματα των Τεχνολόγων Ιατρικών Εργαστηρίων.Το τμήμα Ιατρικών εργαστηρίων ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΜΕ ΤΗΝ ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΒΙΟΙΑΤΡΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (Biomedical Laboratory Sciences) για τους εξής λόγους: 1. Είναι το 3ο Τμήμα σε μόρια Εισαγωγής για το 2017, έχει τον απαιτούμενο αριθμό μελών ΔΕΠ και μεγάλο αριθμό φοιτητών εγγεγραμμένων στο Τμήμα.2. Ο επαγγελματικός και ακαδημαϊκός τίτλος μας στα περισσότερα μέρη του κόσμου είναι Βιοϊατρικός Εργαστηριακός Επιστήμονας (Biomedical Laboratory Scientist) ή Τεχνολόγος Ιατρικών Εργαστηρίων (Medical Laboratory Technologist), με Επίπεδο Επαγγελματικών Προσόντων 6 (Bachelor Degree), όπως φαίνεται και στην βάση Δεδομένων των νομικά κατοχυρωμένων επαγγελμάτων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.3. Οι Βιοϊατρικοί Εργαστηριακοί Επιστήμονες με τις εξειδικευμένες επιστημονικές και τεχνολογικές γνώσεις τους εργάζονται στις υπηρεσίες υγείας στην Ελλάδα (ως Τεχνολόγοι Ιατρικών Εργαστηρίων) και το εξωτερικό (αναγνωρισμένοι ως Biomedical Laboratory Scientists ή Medical laboratory Technologists) παρέχοντας κλινικές εργαστηριακές υπηρεσίες. Πολλοί από αυτούς εργάζονται επίσης σε κλινικά εργαστήρια, σε ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και σε κλινικά ερευνητικά προγράμματα. Η εκπαίδευση και η κατάρτισή τους καθιστούν το επάγγελμα μοναδικό σε σχέση με άλλα επαγγέλματα των ιατρικών εργαστηρίων όσον αφορά: τη γνώση στο πλαίσιο της διασφάλισης της ποιότητας, την αξιολόγηση των προ-αναλυτικών συνθηκών και την επικύρωση της ιατρικής εργαστηριακής ανάλυσης. Εφαρμόζουν όλες τις σύγχρονες επιστημονικές μεθόδους που έχουν σχέση με την εκτέλεση των εργαστηριακών εξετάσεων, εκτελούν και αξιολογούν το ποιοτικό αποτέλεσμά τους και αναλαμβάνουν ενυπόγραφα την ευθύνη εκτέλεσης του τεχνολογικού μέρους των εργαστηριακών εξετάσεων στα κάτωθι τμήματα των Ιατρικών Εργαστηρίων: Μικροβιολογικό, Αιματολογικό, Ιολογίας, Βιοχημικό, Αιμοδοσίας, Ανοσολογικό, Ιστοσυμβατότητας, Πυρηνικής Ιατρικής, Ενδοκρινολογικό, Τοξικολογικό, Παθολογικής Ανατομικής, Ογκολογικό, Κυτταρολογικό, Γενετικής, Μοριακής Βιολογίας, Πειραματόζωων, στο Δημόσιο ή στον ευρύτερο δημόσιο τομέα (κύρια στα ιατρικά εργαστήρια των Δημοσίων Νοσοκομείων και Κέντρων Υγείας), και στον ιδιωτικό τομέα Υγείας (ιδιωτικά βιοπαθολογικά εργαστήρια, Διαγνωστικά κέντρα και νοσοκομεία – κλινικές). Επίσης εργάζονται στην Βιο-ιατρική έρευνα και την εκπαίδευση. ΑΡΑ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟΣΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΟΣΟ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΝΤΑΣΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΒΙΟΙΑΤΡΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ & ΣΕ ΚΑΝΕΝΑ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΟΛΕΣ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΜΑΖΙ ΩΣ ΕΝΑ ΤΜΗΜΑ.4. Η Πανελλήνια Επιστημονική Ένωση των Τεχνολόγων Ιατρικών Εργαστηρίων (ΠΕΤΙΕ) είναι μέλος των παρακάτω Διεθνών Οργανισμών, κατόπιν αξιολόγησης του καταστατικού της και των πτυχίων των επαγγελματιών Τεχνολόγων Ιατρικών Εργαστηρίων: EPBS – European Association for Professions in Biomedical Science, http://www.epbs.net IFBLS – International Federation of Biomedical Laboratory Science, http://www.ifbls.org και ASCP – American Society for Clinical Pathology, https://www.ascp.org/content Συμπερασματικά θα πρέπει να επανεξετάσετε την σύσταση και την δομή της Σχολής Επαγγελμάτων Υγείας. Η ομογενοποίηση επιστημών που έχουν άμεση σχέση με την δημόσια υγεία υποβαθμίζει την προσπάθεια αναβάθμισης του χώρου της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και θέτει σε κίνδυνο το μέλλον του δημοσίου συστήματος υγείας. Η υγεία και ευημερία των πολιτών μας εξαρτάται από την ύπαρξη αρμόδιων και εξειδικευμένων επιστημόνων στον τομέα αυτό, διαφορετικά κινδυνεύουμε να παραμείνουμε πίσω στην πραγματικότητα που υπάρχει στην υπόλοιπη Ευρώπη αλλά και σε διεθνές επίπεδο.