Αρχική Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξειςΆρθρο 08 – Κέντρα Επαγγελματικής ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη ΟΜ ΣΥΡΙΖΑ Εκπαιδευτικών Β/θμιας Πειραιά | 28 Δεκεμβρίου 2017, 12:59
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ως Ο.Μ. ΣΥ.ΡΙ.ΖΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Β/θμιας ΠΕΙΡΑΙΑ στεκόμαστε θετικά απέναντι στην προσπάθεια για την αναβάθμιση της Γ/βάθμιας Εκπαίδευσης με την δημιουργία του Παν/μιου Δυτικής Αττικής (Π.Δ.Α.) Σημειώνουμε όμως εδώ, την έλλειψη αντιμετώπισης των αποφοίτων των Ε.ΠΑΛ, όσον αφορά την συνέχιση των σπουδών τους στην Γ/βάθμια εκπαίδευση. Συγκεκριμένα τώρα που η Αττική μένει χωρίς ΤΕΙ, τα ΕΠΑΛ σύμφωνα με την τρέχουσα νομοθεσία και όσα αναφέρονται στο Σχέδιο Νόμου δεν θα δίνουν στους απόφοιτούς τους την δυνατότητα σπουδών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στον τόπο τους! Θα μπορούν (όσοι λίγοι έχουν την οικονομική δυνατότητα) να σπουδάσουν σε κάποια σχολή της επαρχίας ή να γραφτούν στα υπό ίδρυση Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης τα οποία όμως δεν ανήκουν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Αυτό δημιουργεί μαθητές πολλών ταχυτήτων και εξηγούμε: Αν απόφοιτος ΕΠΑΛ από Αττική θέλει να σπουδάσει για ευνόητους κοινωνικούς λόγους στον τόπο του ή κάποιο αντικείμενο που ως τώρα υπήρχε μόνο στα δύο αυτά ΤΕΙ (π.χ. Βιοϊατρικών μηχανικών , Γραφιστικής) πιθανότατα δεν θα μπορέσει γιατί το ποσοστό εισαγωγής στα πανεπιστήμια από τα Ε.ΠΑΛ είναι ελάχιστο. Πτυχίο επιπέδου 5 (μεταδευτεροβάθμια) θα μπορεί ο απόφοιτος Ε.ΠΑΛ να πάρει από τα ΕΠΑΛ μετά από 1 χρόνο μαθητείας , από τα ΙΕΚ επίσης μετά από 1 και ½ χρόνο και από τα ΚΕΕ εντός πανεπιστημίου μετά από δύο χρόνια. Οι επιπτώσεις από αυτό το γεγονός στα Ε.ΠΑΛ θα είναι τεράστιες ως προς το μαθητικό δυναμικό, γιατί όλοι οι γονείς ελπίζουν το παιδί τους να συνεχίσει τις σπουδές του και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Τώρα, με το τέλος του γυμνασίου, θα κληθούν να επιλέξουν ανάμεσα σε ένα σχολείο με όλες τις δυνατότητες συνέχισης των σπουδών τους ανοιχτές (ΓΕ.Λ.), και σε ένα σχολείο αδιέξοδο (Ε.ΠΑΛ), που ουσιαστικά αποκλείει τους μαθητές του από την Γ/βάθμια εκπαίδευση. Προκαλείται αναίτιος αιφνιδιασμός στους φοιτούντες μαθητές και στις οικογένειές τους και απαξίωση της Β/θμιας Τεχνολογικής Εκπαίδευσης. Προτείνουμε: 1) Δοθείσης της ευκαιρίας, να δημιουργηθούν ίσες ευκαιρίες για ΟΛΟΥΣ (ΓΕΛ ΚΑΙ ΕΠΑΛ). Αυτό μπορεί να γίνει με την πρόβλεψη ενός ποσοστού εισαγωγής (άνω του 10%), και πάντως ανάλογο των αποφοίτων κάθε χρονιάς για τον κάθε τύπο σχολείου και στα υπόλοιπα πανεπιστήμια (πού άπτονται των ειδικοτήτων στα Ε.ΠΑΛ) ώστε να συνεχιστεί η προσπάθεια αναβάθμισης και προσέλκυσης μαθητών υψηλότερου επιπέδου σε αυτά. 2) Να προβλεφθεί για το Παν/μιο Δυτικής Αττικής, τουλάχιστον η ίδια ποσόστωση εισαγωγής αποφοίτων Ε.ΠΑΛ με αυτήν που υπήρχε και στα ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά. 3) Ο απόφοιτος του ΚΕΕ να έχει την δυνατότητα να συνεχίσει στην ανάλογη σχολή του ΑΕΙ τις προπτυχιακές Ανώτατες πλέον σπουδές, χρησιμοποιώντας τις μονάδες του European Credit System for Vocational and Education and Training – ECVET, που απέκτησε κατά την διάρκεια των σπουδών του ή μέσω κατατακτήριων εξετάσεων. Αναμένουμε το υπουργείο να σταθεί για άλλη μία φορά στο ύψος των περιστάσεων και να διασφαλίσει τα δικαιώματα χιλιάδων μαθητών. Ο.Μ. ΣΥ.ΡΙ.ΖΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Β/θμιας ΠΕΙΡΑΙΑ