Αρχικά ήμουν αρκετά χαρούμενος με την απόφαση ίδρυσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, γιατί πίστευα ότι θα βοηθήσει στην κοινωνικά ίση μεταχείριση των πτυχιούχων ΤΕΙ με αυτών των Πανεπιστημίων. Όμως με την μη εξίσωση των παλαιών πτυχιούχων το μόνο που επιτυγχάνεται είναι η συνέχιση της παλαιάς πολιτικής, δηλαδή την δημιουργία πτυχιούχων δύο ταχυτήτων (ΠΕ/ΤΕ), με τις ΠΕ ειδικότητες να απολαμβάνουν περισσότερα δικαιώματα και αμοιβές.
Αυτό που προτείνω είναι, η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ εξίσωση πτυχίων όλων των ΑΕΙ, με βάση τα ECTS. Όλοι γνωρίζουμε παρά την φαινομενικά ενοποίηση των ΑΕΙ (Σύμφωνα με τον νόμο 2916/2011 αναφέρεται η ενοποίηση της ανώτατης εκπαίδευσης και συγκεκριμένα σας παραθέτω την 1η παράγραφο του άρθρου 1: “α) Η ανώτατη εκπαίδευση αποτελείται από δύο παράλληλους τομείς: αα) τον πανεπιστημιακό τομέα, ο οποίος περιλαμβάνει τα Πανεπιστήμια, τα Πολυτεχνεία και την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών και ββ) τον τεχνολογικό τομέα, ο οποίος περιλαμβάνει τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.”), υπάρχει μεγάλη αδικία ως προς της ειδικότητες ΤΕ. Ένα από τα πολλά παραδείγματα είναι το άρθρο 99 του ν. 3584/07 που αναφέρει ότι οι ειδικότητες ΠΕ έχουν προβάδισμα έναντι αυτών της ΤΕ. Εφόσον ο πτυχιούχος ΤΕΙ διαθέτει πτυχίο 240 ECTS όπως και ο πτυχιούχος Πανεπιστημίου, γιατί να παίρνει μικρότερη αμοιβή. Δεν θα έπρεπε η αμοιβή να κρίνεται με αντικειμενικά κριτήρια??? (το πτυχίο ΠΕ και ΤΕ δεν είναι αντικειμενικό κριτήριο).
Επομένως, είναι ανάγκη η πραγματική ενοποίηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ώστε όσες ανισότητες υπήρχαν μέχρι τώρα να εξαλειφθούν. Η ίδρυση του ΠΔΑ είναι μια καλή αρχή, αλλά με την προϋπόθεση να εξισωθούν και τα παλαιά πτυχία.
Αρχικά ήμουν αρκετά χαρούμενος με την απόφαση ίδρυσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, γιατί πίστευα ότι θα βοηθήσει στην κοινωνικά ίση μεταχείριση των πτυχιούχων ΤΕΙ με αυτών των Πανεπιστημίων. Όμως με την μη εξίσωση των παλαιών πτυχιούχων το μόνο που επιτυγχάνεται είναι η συνέχιση της παλαιάς πολιτικής, δηλαδή την δημιουργία πτυχιούχων δύο ταχυτήτων (ΠΕ/ΤΕ), με τις ΠΕ ειδικότητες να απολαμβάνουν περισσότερα δικαιώματα και αμοιβές. Αυτό που προτείνω είναι, η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ εξίσωση πτυχίων όλων των ΑΕΙ, με βάση τα ECTS. Όλοι γνωρίζουμε παρά την φαινομενικά ενοποίηση των ΑΕΙ (Σύμφωνα με τον νόμο 2916/2011 αναφέρεται η ενοποίηση της ανώτατης εκπαίδευσης και συγκεκριμένα σας παραθέτω την 1η παράγραφο του άρθρου 1: “α) Η ανώτατη εκπαίδευση αποτελείται από δύο παράλληλους τομείς: αα) τον πανεπιστημιακό τομέα, ο οποίος περιλαμβάνει τα Πανεπιστήμια, τα Πολυτεχνεία και την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών και ββ) τον τεχνολογικό τομέα, ο οποίος περιλαμβάνει τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.”), υπάρχει μεγάλη αδικία ως προς της ειδικότητες ΤΕ. Ένα από τα πολλά παραδείγματα είναι το άρθρο 99 του ν. 3584/07 που αναφέρει ότι οι ειδικότητες ΠΕ έχουν προβάδισμα έναντι αυτών της ΤΕ. Εφόσον ο πτυχιούχος ΤΕΙ διαθέτει πτυχίο 240 ECTS όπως και ο πτυχιούχος Πανεπιστημίου, γιατί να παίρνει μικρότερη αμοιβή. Δεν θα έπρεπε η αμοιβή να κρίνεται με αντικειμενικά κριτήρια??? (το πτυχίο ΠΕ και ΤΕ δεν είναι αντικειμενικό κριτήριο). Επομένως, είναι ανάγκη η πραγματική ενοποίηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ώστε όσες ανισότητες υπήρχαν μέχρι τώρα να εξαλειφθούν. Η ίδρυση του ΠΔΑ είναι μια καλή αρχή, αλλά με την προϋπόθεση να εξισωθούν και τα παλαιά πτυχία.