- Πρέπει να τονιστεί και να καταστεί σαφές: Για ποιά επί της ουσίας διαδικασία ισοτίμησης αποφοίτων μιλάμε (αν μπορεί να υπάρξει) και δεν μιλάμε για μετονομασία-συγχώνευση ή κάποιου είδους ακαδημαϊκή διαφοροποίηση [συνθήκη Bologna (240 ECTS), ΕΠΠ (6o) και EQF].
- Πρέπει να τονιστεί και να καταστεί σαφές: Η δυνατότητα αναβάθμισης πτυχίων (θα ορίζονται από την κάθε ομάδα σχολών πχ Επιστημών Τροφίμων κλπ) και επαγγελματικών δικαιωμάτων (θα ορίζονται από το σύνολο του νομοσχεδίου) αποφοίτων παρελθόντων ετών. Επί του συγκεκριμένου σημείου αναβάθμισης μπορεί να προταθεί και να ισχύσει ένα μοντέλο ως η ακόλουθη ΠΡΟΤΑΣΗ:
Για αποφοίτους ΚΑΤΤΕΕ με επιπλέον 3 εξάμηνα, για αποφοίτους ΤΕΙ με επιπλέον 2 εξάμηνα, για αποφοίτους ΑΤΕΙ με επιπλέον 1 εξάμηνο, και βέβαια μια διπλωματική εργασία. Τα εν λόγω εξάμηνα θα περιέχουν καθοριστικά μαθήματα (με μέγιστο αριθμό τα 7 ανά εξάμηνο) ειδοποιούς διαφοράς μεταξύ των παλαιών και του νέου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος, και θα δίνουν την δυνατότητα πλήρους παρακολούθησης ή (πχ για εργαζόμενους) μερικής (ηλεκτρονικά εξ αποστάσεως αλλά με εξεταστική περίοδο μαθημάτων όπως και στα πλήρους παρακολούθησης) με ή χωρίς οικονομική συμμετοχή (πχ 50 ως 70 Ευρώ ανά μάθημα εξαμήνου, και με το ήμισυ ενός εξαμήνου η οικονομική συμμετοχή της διπλωματικής εργασίας).
Στηυ σύγχρονη εποχή των επί πληρωμή πτυχιακών σπουδών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων (δικαίωμα στην δια βίου μάθηση) δεν είναι δυνατόν να μη συμμετέχει και να υστερεί ή αναβάθμιση πτυχίων της όποιας ομάδας (ΚΑΤΕΕ, ΤΕΙ, ΑΤΕΙ). Επιπλέον, υπάρχει η δυνατότητα αποφοίτων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να περάσουν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με πτυχίο Πανεπιστημίου τονίζω και επισημαίνω και όχι της όποιας ομάδας (ΚΑΤΕΕ, ΤΕΙ, ΑΤΕΙ). Αντίθετα, στους αποφοίτους της όποιας ομάδας (ΚΑΤΕΕ, ΤΕΙ, ΑΤΕΙ) η δυνατότητα αυτή και η ευκαιρία δίνεται μόνο με τις κατατακτήριες εξετάσεις ή αν βγεις εξωτερικό και επιστρέψεις με αναγνώριση κλπ. Γιατί να στερηθεί το δικαίωμα στην δια βίου μάθηση από την όποια ομάδα (ΚΑΤΕΕ, ΤΕΙ, ΑΤΕΙ);;;
Το ζήτημα είναι νομίζω να γίνονται υπό την σκέπη, το μέλημα, την φροντίδα και την εγκυρότητα επιστημονικού προσωπικού και επιστημονικών φορέων της χώρας.
Επιπροσθέτως, η αυτού του τύπου πτυχιακή αναβάθμιση θα επιδράσει θετικά στην αναβάθμιση και του εργατικού δυναμικού της χώρας (που θα ακολουθήσει το πρόγραμμα αναβάθμισης) επηρεάζοντας, παρεμβαίνοντας και επενεργώντας με φρέσκο επιστημονικό υλικό και ανανεωμένες ιδέες στην επικαιροποίηση και στον εκσυχρονισμό του κατ' επέκταση εργατικού δυναμικού, ανανεώνοντας και συντελώντας παράλληλα, ως ο ρόλος και η έννοια της δια βίου μάθησης, το εργατικό και κοινωνικό σύνολο. Επειδή οφείλουμε μια εξέλιξη και ένα παρακάτω κι όχι να "βολευμόμαστε" στα κεκτημένα. ........
Τέλος, πρέπει κάτι να γίνει και με τα διδακτορικά (σε ΑΕΙ, ΑΤΕΙ, κλπ). ΠΡΟΤΑΣΗ: Ας φύγει πλέον ο αριθμός 5 ανά έτος και ανά σχολή. Κι αν δεν φύγει ας αυξηθεί στο 25 ανά έτος και σχολή. Ή/και αν κρίνεται απαραίτητο ας θέσουν κριτήρια που θα ορίζονται από την κάθε ομάδα σχολών (πχ Επιστημών Τροφίμων κλπ) ως απαραίτητη προυπόθεση εισαγωγής σε διδακτορικά προγράμματα πχ να προηγείται ή μοριοδοτείται το μεταπτυχιακό του διδακτορικού, πχ προηγούνται ή μοριοδοτούνται οι αποφοιτήσαντες της σχολής κλπ.
Τα αριθμητικά παραδείγματα είναι από σύγχρονες τιμές που μπορεί ο καθένας να αναζητήσει στο διαδίκτυο, αν και ίσως στου χαλεπούς τούτους καιρούς θα έπρεπε να είναι κατά τι χαμηλότερες, ένα 20% τουλάχιστον. Πάντως επιμένω πως κάποια πρέπει να δρομολογηθούν και οριστικοποιηθούν κεντρικά (απευθείας από το νομοσχέδιο), ενώ επί κάποιων σημείων πρέπει (με σαφή κριτήρια) το λόγο (ή/και το λόγο) να έχουν σχολές (πχ Σχολή Μηχανικών) και τα τμήματα σχολών (πχ Ναυπηγών, κλπ) .........
Σύγχρονες Αντιλήψεις
Α.Μ.
- Πρέπει να τονιστεί και να καταστεί σαφές: Για ποιά επί της ουσίας διαδικασία ισοτίμησης αποφοίτων μιλάμε (αν μπορεί να υπάρξει) και δεν μιλάμε για μετονομασία-συγχώνευση ή κάποιου είδους ακαδημαϊκή διαφοροποίηση [συνθήκη Bologna (240 ECTS), ΕΠΠ (6o) και EQF]. - Πρέπει να τονιστεί και να καταστεί σαφές: Η δυνατότητα αναβάθμισης πτυχίων (θα ορίζονται από την κάθε ομάδα σχολών πχ Επιστημών Τροφίμων κλπ) και επαγγελματικών δικαιωμάτων (θα ορίζονται από το σύνολο του νομοσχεδίου) αποφοίτων παρελθόντων ετών. Επί του συγκεκριμένου σημείου αναβάθμισης μπορεί να προταθεί και να ισχύσει ένα μοντέλο ως η ακόλουθη ΠΡΟΤΑΣΗ: Για αποφοίτους ΚΑΤΤΕΕ με επιπλέον 3 εξάμηνα, για αποφοίτους ΤΕΙ με επιπλέον 2 εξάμηνα, για αποφοίτους ΑΤΕΙ με επιπλέον 1 εξάμηνο, και βέβαια μια διπλωματική εργασία. Τα εν λόγω εξάμηνα θα περιέχουν καθοριστικά μαθήματα (με μέγιστο αριθμό τα 7 ανά εξάμηνο) ειδοποιούς διαφοράς μεταξύ των παλαιών και του νέου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος, και θα δίνουν την δυνατότητα πλήρους παρακολούθησης ή (πχ για εργαζόμενους) μερικής (ηλεκτρονικά εξ αποστάσεως αλλά με εξεταστική περίοδο μαθημάτων όπως και στα πλήρους παρακολούθησης) με ή χωρίς οικονομική συμμετοχή (πχ 50 ως 70 Ευρώ ανά μάθημα εξαμήνου, και με το ήμισυ ενός εξαμήνου η οικονομική συμμετοχή της διπλωματικής εργασίας). Στηυ σύγχρονη εποχή των επί πληρωμή πτυχιακών σπουδών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων (δικαίωμα στην δια βίου μάθηση) δεν είναι δυνατόν να μη συμμετέχει και να υστερεί ή αναβάθμιση πτυχίων της όποιας ομάδας (ΚΑΤΕΕ, ΤΕΙ, ΑΤΕΙ). Επιπλέον, υπάρχει η δυνατότητα αποφοίτων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να περάσουν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με πτυχίο Πανεπιστημίου τονίζω και επισημαίνω και όχι της όποιας ομάδας (ΚΑΤΕΕ, ΤΕΙ, ΑΤΕΙ). Αντίθετα, στους αποφοίτους της όποιας ομάδας (ΚΑΤΕΕ, ΤΕΙ, ΑΤΕΙ) η δυνατότητα αυτή και η ευκαιρία δίνεται μόνο με τις κατατακτήριες εξετάσεις ή αν βγεις εξωτερικό και επιστρέψεις με αναγνώριση κλπ. Γιατί να στερηθεί το δικαίωμα στην δια βίου μάθηση από την όποια ομάδα (ΚΑΤΕΕ, ΤΕΙ, ΑΤΕΙ);;; Το ζήτημα είναι νομίζω να γίνονται υπό την σκέπη, το μέλημα, την φροντίδα και την εγκυρότητα επιστημονικού προσωπικού και επιστημονικών φορέων της χώρας. Επιπροσθέτως, η αυτού του τύπου πτυχιακή αναβάθμιση θα επιδράσει θετικά στην αναβάθμιση και του εργατικού δυναμικού της χώρας (που θα ακολουθήσει το πρόγραμμα αναβάθμισης) επηρεάζοντας, παρεμβαίνοντας και επενεργώντας με φρέσκο επιστημονικό υλικό και ανανεωμένες ιδέες στην επικαιροποίηση και στον εκσυχρονισμό του κατ' επέκταση εργατικού δυναμικού, ανανεώνοντας και συντελώντας παράλληλα, ως ο ρόλος και η έννοια της δια βίου μάθησης, το εργατικό και κοινωνικό σύνολο. Επειδή οφείλουμε μια εξέλιξη και ένα παρακάτω κι όχι να "βολευμόμαστε" στα κεκτημένα. ........ Τέλος, πρέπει κάτι να γίνει και με τα διδακτορικά (σε ΑΕΙ, ΑΤΕΙ, κλπ). ΠΡΟΤΑΣΗ: Ας φύγει πλέον ο αριθμός 5 ανά έτος και ανά σχολή. Κι αν δεν φύγει ας αυξηθεί στο 25 ανά έτος και σχολή. Ή/και αν κρίνεται απαραίτητο ας θέσουν κριτήρια που θα ορίζονται από την κάθε ομάδα σχολών (πχ Επιστημών Τροφίμων κλπ) ως απαραίτητη προυπόθεση εισαγωγής σε διδακτορικά προγράμματα πχ να προηγείται ή μοριοδοτείται το μεταπτυχιακό του διδακτορικού, πχ προηγούνται ή μοριοδοτούνται οι αποφοιτήσαντες της σχολής κλπ. Τα αριθμητικά παραδείγματα είναι από σύγχρονες τιμές που μπορεί ο καθένας να αναζητήσει στο διαδίκτυο, αν και ίσως στου χαλεπούς τούτους καιρούς θα έπρεπε να είναι κατά τι χαμηλότερες, ένα 20% τουλάχιστον. Πάντως επιμένω πως κάποια πρέπει να δρομολογηθούν και οριστικοποιηθούν κεντρικά (απευθείας από το νομοσχέδιο), ενώ επί κάποιων σημείων πρέπει (με σαφή κριτήρια) το λόγο (ή/και το λόγο) να έχουν σχολές (πχ Σχολή Μηχανικών) και τα τμήματα σχολών (πχ Ναυπηγών, κλπ) ......... Σύγχρονες Αντιλήψεις Α.Μ.