Αρχική Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξειςΆρθρο 08 – Κέντρα Επαγγελματικής ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Καταρτιζόμενος | 31 Δεκεμβρίου 2017, 15:37
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Τα ΚΕΕ όπως αναφέρονται στο νομοσχέδιο είναι η προσπάθεια να μπουν τα ΑΕΙ/ΤΕΙ στο χώρο της επαγγελματικής κατάρτισης και όχι εκπαίδευσης όπως αναφέρεται στο τίτλο τους. Σκοπός είναι η αφαίμαξη των 740 εκ. για τη κατάρτιση... Μετά τι; Στην ουσία τα ΚΕΕ δεν έχουν τη προοπτική των Δημοσίων ΙΕΚ. Τα τελευταία με την εμπειρία που έχουν αλλά και με νέα επικαιροποιημένα προγράμματα σπουδών (τα οποία έγιναν εθελοντικά και με μηδενικό κόστος) είναι ο φορέας που θα πρέπει να στηριχθεί με χρηματοδότηση και γενικότερη στήριξη (π.χ. διαφήμιση, δυνατότητα νέων προγραμμάτων σπουδών συμπληρωματικών των ΕΠΑΛ). Τα ΑΕΙ/ΤΕΙ είναι τριτοβάθμια ιδρύματα. Δεν έχουν , ούτε επιθυμούν, να μπουν στο χώρο της Επαγγελματικής Κατάρτισης. Αν είναι να το κάνουν θα είναι επειδή κάποια ΤΕΙ δεν θα μπορέσουν να γίνουν ΑΕΙ για διάφορους λόγους (προσωπικού, οικονομικών κλπ). Η ΕΕΚ είναι Επαγγελματική Εκπαίδευση & Κατάρτιση. Η Εκπαίδευση προσφέρεται στα ΕΠΑΛ. Η Κατάρτιση, η οποία δίνεται μετά την Εκπαίδευση, στα ΙΕΚ. Δεν υπάρχει ουσιαστικός χώρος για άλλη δομή. Αυτό που θα μπορούσε να γίνει είναι τα υπάρχοντα ΔΙΕΚ να χρησιμοποιούσαν χώρους και υποδομές των ΑΕΙ/ΤΕΙ όπου χρειάζεται για κάποια εργαστηριακά μαθήματα. Αν το υπουργείο αποφασίσει να παραμείνει το ΙΝΕΔΙΒΙΜ τότε τα οικονομικά των ΔΙΕΚ θα συνεχίσει να τα διαχειρίζεται το ΙΝΕΔΙΒΙΜ όπως γίνεται μέχρι στιγμής. Αν πάλι όχι, τα ΑΕΙ/ΤΕΙ θα μπορούσαν να διαχειρίζονται οικονομικά τα ΔΙΕΚ έχοντας μόνο την οικονομική & ακαδημαϊκή τους εποπτεία. Η διοίκηση τους θα πρέπει να παραμείνει στα υπάρχοντα ΔΙΕΚ και στη ΓΓΔΒΜΝΓ όπως είναι τώρα, έχοντας κεντρικό ρόλο στη λειτουργία τους, ενώ οι εκπαιδευτές θα πρέπει να εξακολουθούν να είναι Εκπαιδευτές Ενηλίκων. Η διάθεση καθηγητών ΑΕΙ/ΤΕΙ σαν εκπαιδευτές είναι λύση βολέματος για όσους περισσέψουν και δεν γίνουν μέλη ΔΕΠ στα νέα ΑΕΙ... Μια επίσης λύση που πρέπει επιτέλους να δοθεί, είναι να δοθούν οι πιστωτικές μονάδες στα προγράμματα σπουδών των ΙΕΚ & ΕΠΑΛ ώστε να μπορεί εάν επιθυμεί κάποιος απόφοιτος να συνεχίσει σε πρόγραμμα ανώτερης βαθμίδας (6) όπως είναι και επιταγή της Ε.Ε. Η χώρα μας έχει εμπρός της πολλές προκλήσεις. Μια από τις σημαντικότερες, η οποία είναι η καταπολέμηση της ανεργίας είναι η ουσιαστική πρόκληση που θα πρέπει να δοθεί η κατάλληλη κατεύθυνση. Μια από τις λύσεις είναι η επανακατάρτιση χιλιάδων ανέργων σε νέα προγράμματα σπουδών. Αυτό θα οδηγήσει χιλιάδες ανέργους οι οποίοι μπορεί να είναι ακόμη και απόφοιτοι ΑΕΙ/ΤΕΙ, στην Αρχική Επαγγελματική Κατάρτιση, δίνοντας τους προοπτικές σε νέες ειδικότητες που δεν χρειάζονται απαραίτητα πτυχίο ΑΕΙ, αλλά καλή κατάρτιση στο αντικείμενο τους από ανθρώπους έμπειρους στην αγορά εργασίας αλλά και αποκτώντας επαγγελματική εμπειρία από εφαρμογή προγράμματος μαθητείας. Ευελπιστούμε ότι θα επικρατήσει η κοινή λογική και δεν θα πάμε σε πειραματισμούς οι οποίοι θα καταρρεύσουν σε σύντομο χρονικό διάστημα …