Αρχικά θα ήθελα να αναφέρω όρι σε καμία Ευρωπαϊκή χώρα σε Καθηγητές που τους επιτρέπεται να εργάζονται εκτός Πανεπιστημίου δεν επιβάλλεται να πληρώνουν αυτό το παράλογο χαράτσι, εκτός εάν εργάζονται εντός του Πανεπιστημίου και χρησιμοποιούν τις δημόσιες υποδομές.
Έτσι η ρύθμιση αυτή είναι μια συμβιβαστική λύση που αποκαθιστά μια αβεβαιότητα των μελών ΔΕΠ που έχει σορευτεί επί σειρά ετών.
Όσον αφορά τις διατάξεις του άρθρου νομίζω ότι θα πρέπει να γίνουν οι εξείς διευκρινήσεις:
Στην Παράγραφο β
1. Ο υπολογισμός του ποσοστού επί του καθαρού ετησίου εισοδήματος αποτελεί θετική ρύθμιση. Όμως, το ποσοστό 6% είναι πολύ υψηλό, δεδομένων των οικονομικών συνθηκών.
2. Θα πρέπει να διευκρινισθεί ότι το καθαρό εισόδημα είναι αυτό που προκύπτει αποκλειστικά από το ελεύθερο επάγγελμα.
Στην παράγραφο γ
1. Ο υπολογισμός της δόσης πρέπει αντί να υπολογίζεται επί ποσοστού του ακαθάριστου μηνιαίου εισοδήματος να γίνεται επι του καθαρού εισοδήματος, πρό φόρων και ασφαλιστικών εισφορών, που προκύπτει από την άσκηση ελευθέρου επαγγέλματος από το οποίο προκύπτει η οφειλή.
Η αλλαγή αυτή είναι λογικό να διατυπωθεί έτσι διότι:
για κάποια επαγγέλματα υπάρχουν ιδιαιτέρως υψηλά και ανελαστικά λειτουργικά έξοδα όπως:
αναλώσιμα υλικά, έξοδα υπέρ του αποδεχόμενου την παροχή εργου προς τρίτους, τα οποία φθάνουν ή και ξεπερνούν το 50% του ακαθάριστου εισοδήματος (αυτό άλλωστε, το αποδέχεται μέχρι σήμερα η εφορία). Αν γίνει ο υπολογισμός επί των ακαθαρίστων, θα είναι εντελώς απαράδεκτο λογιστικά, εφόσον θα απαιτούνται από το μέλος ΔΕΠ χρήματα τα οποία εισπράττονται για λογαριασμό τρίτων και στους οποίους αποδίδονται.
Αρχικά θα ήθελα να αναφέρω όρι σε καμία Ευρωπαϊκή χώρα σε Καθηγητές που τους επιτρέπεται να εργάζονται εκτός Πανεπιστημίου δεν επιβάλλεται να πληρώνουν αυτό το παράλογο χαράτσι, εκτός εάν εργάζονται εντός του Πανεπιστημίου και χρησιμοποιούν τις δημόσιες υποδομές. Έτσι η ρύθμιση αυτή είναι μια συμβιβαστική λύση που αποκαθιστά μια αβεβαιότητα των μελών ΔΕΠ που έχει σορευτεί επί σειρά ετών. Όσον αφορά τις διατάξεις του άρθρου νομίζω ότι θα πρέπει να γίνουν οι εξείς διευκρινήσεις: Στην Παράγραφο β 1. Ο υπολογισμός του ποσοστού επί του καθαρού ετησίου εισοδήματος αποτελεί θετική ρύθμιση. Όμως, το ποσοστό 6% είναι πολύ υψηλό, δεδομένων των οικονομικών συνθηκών. 2. Θα πρέπει να διευκρινισθεί ότι το καθαρό εισόδημα είναι αυτό που προκύπτει αποκλειστικά από το ελεύθερο επάγγελμα. Στην παράγραφο γ 1. Ο υπολογισμός της δόσης πρέπει αντί να υπολογίζεται επί ποσοστού του ακαθάριστου μηνιαίου εισοδήματος να γίνεται επι του καθαρού εισοδήματος, πρό φόρων και ασφαλιστικών εισφορών, που προκύπτει από την άσκηση ελευθέρου επαγγέλματος από το οποίο προκύπτει η οφειλή. Η αλλαγή αυτή είναι λογικό να διατυπωθεί έτσι διότι: για κάποια επαγγέλματα υπάρχουν ιδιαιτέρως υψηλά και ανελαστικά λειτουργικά έξοδα όπως: αναλώσιμα υλικά, έξοδα υπέρ του αποδεχόμενου την παροχή εργου προς τρίτους, τα οποία φθάνουν ή και ξεπερνούν το 50% του ακαθάριστου εισοδήματος (αυτό άλλωστε, το αποδέχεται μέχρι σήμερα η εφορία). Αν γίνει ο υπολογισμός επί των ακαθαρίστων, θα είναι εντελώς απαράδεκτο λογιστικά, εφόσον θα απαιτούνται από το μέλος ΔΕΠ χρήματα τα οποία εισπράττονται για λογαριασμό τρίτων και στους οποίους αποδίδονται.