Αξιότιμε, κ. Υπουργέ,
Θα ήθελα κι εγώ να προσθέσω την άποψή μου για την ένταξη του Τμήματος Προσχολικής Αγωγής στο υπό ίδρυση Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, έχοντας μια εμπειρία 27 ετών στο χώρο των παιδικών σταθμών και ως εν ενεργεία Προϊσταμένη Διεύθυνσης Παιδικών Σταθμών.
Το Τμήμα Προσχολικής Αγωγής θα πρέπει να εντάσσεται σε μια Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, καθώς οι τομείς 'Υγεία' ή 'Δοίκηση και Οικονομία' δεν καλύπτουν το έργο των παιδικών σταθμών που είναι η αγωγή και φροντίδα των παιδιών. Οι Επιστήμες της Υγείας, καθώς και Διοίκησης & Οικονομίας, δεν είναι συναφείς με τις Παιδαγωγικές Επιστήμες. Οι παιδικοί σταθμοί δεν αποτελούν χώρους ΄περίθαλψης' ούτε 'διάγνωσης' ή 'οικονομικής διαχείρισης & οργάνωσης', εκτός βέβαια και αν κάποιος πιστεύει πως η προσέγγιση προς τα παιδιά πρέπει να ακολουθεί ένα ιατρικό και οικονομικό μοντέλο! Υπενθυμίζεται ότι επί χρόνια έχουν δοθεί αγώνες στην επιστημονική κοινότητα για την υιοθέτηση ενός κοινωνικού και όχι ιατρικού μοντέλου σε θέματα αγωγής και εκπαίδευσης παιδιών. Σε χώρες με ανεπτυγμένη κοινωνική και εκπαιδευτική πολιτική έχει γίνει συνείδηση η υιοθέτηση ενός κοινωνικού μοντέλου, αντίθετα στην Ελλάδα εμμένουμε ακόμη σε παρωχημένες αντιλήψεις, για άγνωστους, επιστημονικά, λόγους.
Οι παιδικοί σταθμοί έχουν ως πρωταρχικό έργο τους την ανάπτυξη δεξιοτήτων των παιδιών, όπως κοινωνικών δεξιοτήτων, που είναι απαραίτητες για μια μετέπειτα 'υγιή' μετάβαση στην κοινωνία των ενηλίκων. Οι παιδαγωγοί ανήκουν στους σημαντικούς 'Άλλους' της ζωής των παιδιών και θα πρέπει οι σπουδές τους, πέρα από κάποιες βασικές γνώσεις πρώτων βοηθειών και γενικών ιατρικών γνώσεων, να εμπεριέχουν, κατά κύριο λόγο:
- Γνώσεις γενικής Παιδαγωγικής, ειδικής αγωγής, διαπολιτισμικής αγωγής
- Γνώσεις Ψυχολογίας
- Επαφή με τις Τέχνες
- Τεχνικές προσέγγισης και αλληλεπίδρασης με παιδιά και ενήλικες, κ.λπ.
Βάσει των ανωτέρω, πιστεύω ακράδαντα πως το σημερινό Τμήμα Προσχολικής Αγωγής θα πρέπει να ενταχθεί σε μια Σχολή 'Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών', με ταυτόχρονη εξασφάλιση των Επαγγελματικών Δικαιωμάτων!
Αξιότιμε, κ. Υπουργέ, Θα ήθελα κι εγώ να προσθέσω την άποψή μου για την ένταξη του Τμήματος Προσχολικής Αγωγής στο υπό ίδρυση Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, έχοντας μια εμπειρία 27 ετών στο χώρο των παιδικών σταθμών και ως εν ενεργεία Προϊσταμένη Διεύθυνσης Παιδικών Σταθμών. Το Τμήμα Προσχολικής Αγωγής θα πρέπει να εντάσσεται σε μια Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, καθώς οι τομείς 'Υγεία' ή 'Δοίκηση και Οικονομία' δεν καλύπτουν το έργο των παιδικών σταθμών που είναι η αγωγή και φροντίδα των παιδιών. Οι Επιστήμες της Υγείας, καθώς και Διοίκησης & Οικονομίας, δεν είναι συναφείς με τις Παιδαγωγικές Επιστήμες. Οι παιδικοί σταθμοί δεν αποτελούν χώρους ΄περίθαλψης' ούτε 'διάγνωσης' ή 'οικονομικής διαχείρισης & οργάνωσης', εκτός βέβαια και αν κάποιος πιστεύει πως η προσέγγιση προς τα παιδιά πρέπει να ακολουθεί ένα ιατρικό και οικονομικό μοντέλο! Υπενθυμίζεται ότι επί χρόνια έχουν δοθεί αγώνες στην επιστημονική κοινότητα για την υιοθέτηση ενός κοινωνικού και όχι ιατρικού μοντέλου σε θέματα αγωγής και εκπαίδευσης παιδιών. Σε χώρες με ανεπτυγμένη κοινωνική και εκπαιδευτική πολιτική έχει γίνει συνείδηση η υιοθέτηση ενός κοινωνικού μοντέλου, αντίθετα στην Ελλάδα εμμένουμε ακόμη σε παρωχημένες αντιλήψεις, για άγνωστους, επιστημονικά, λόγους. Οι παιδικοί σταθμοί έχουν ως πρωταρχικό έργο τους την ανάπτυξη δεξιοτήτων των παιδιών, όπως κοινωνικών δεξιοτήτων, που είναι απαραίτητες για μια μετέπειτα 'υγιή' μετάβαση στην κοινωνία των ενηλίκων. Οι παιδαγωγοί ανήκουν στους σημαντικούς 'Άλλους' της ζωής των παιδιών και θα πρέπει οι σπουδές τους, πέρα από κάποιες βασικές γνώσεις πρώτων βοηθειών και γενικών ιατρικών γνώσεων, να εμπεριέχουν, κατά κύριο λόγο: - Γνώσεις γενικής Παιδαγωγικής, ειδικής αγωγής, διαπολιτισμικής αγωγής - Γνώσεις Ψυχολογίας - Επαφή με τις Τέχνες - Τεχνικές προσέγγισης και αλληλεπίδρασης με παιδιά και ενήλικες, κ.λπ. Βάσει των ανωτέρω, πιστεύω ακράδαντα πως το σημερινό Τμήμα Προσχολικής Αγωγής θα πρέπει να ενταχθεί σε μια Σχολή 'Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών', με ταυτόχρονη εξασφάλιση των Επαγγελματικών Δικαιωμάτων!