Το γεγονός ότι η ΑΣΠΑΙΤΕ δεν εντάσσεται στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής δημιουργεί πολλαπλές στρεβλώσεις.
1. Οι απόφοιτοι της ΑΣΠΑΙΤΕ θα έχουν πτυχίο στάθμης ΤΕ έχοντας παρακολουθήσει πρόγραμμα σπουδών διάρκειας 5 ετών, ενώ οι απόφοιτοι του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής θα έχουν πτυχίο στάθμης ΠΕ έχοντας παρακολουθήσει πρόγραμμα σπουδών διάρκειας 4 ετών. Αυτό, βέβαια, ισχύει σήμερα και για άλλα Τμήματα που, όμως, ήταν εξαρχής Πανεπιστημιακά π.χ. Μαθηματικό, Οικονομικό, κ.λπ..
2. Οι βάσεις των Τμημάτων της ΑΣΠΑΙΤΕ θα υποχωρήσουν εξαιτίας της χαμηλότερης ζήτησής της διότι, μεταξύ άλλων, ο οικογενειακός προγραμματισμός της μέσης ελληνικής οικογένειας δεν μπορεί να μη λάβει υπόψη τη διάρκεια σπουδών που θα είναι μεγαλύτερη για τη λήψη ενός πτυχίου χαμηλότερης στάθμης. Αυτό θα οδηγήσει στον αφανισμό της.
3. Η ανισότητα προοπτικής και εξέλιξης που προκαλείται μεταξύ των μελών ΔΕΠ της ΑΣΠΑΙΤΕ και των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά που εντάσσονται στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής είναι αδικαιολόγητη.
4. Δεν στηρίζεται η ενίσχυση της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης η οποία, όπως και στις δεκαετίες ’50 και ’60 έτσι και τώρα, αναμένεται να τονώσει την παραγωγική δραστηριότητα την οποία έχει ανάγκη η χώρα για την ανασυγκρότησή της.
Για τους παραπάνω λόγους πρέπει στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο να συμπεριληφθεί και η ΑΣΠΑΙΤΕ με απορρόφηση του προσωπικού της στα ομοειδή Τμήματα που σήμερα υπηρετεί και παροχή οριζόντιων προγραμμάτων παιδαγωγικής επάρκειας όχι στα 3 Τμήματα της ΑΣΠΑΙΤΕ, όπως σήμερα, αλλά σε όλα τα Τμήματα όλων των Σχολών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής που αφορούν την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση.
Χατζαράκης Γ.
Λιβιεράτος Σ.
Το γεγονός ότι η ΑΣΠΑΙΤΕ δεν εντάσσεται στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής δημιουργεί πολλαπλές στρεβλώσεις. 1. Οι απόφοιτοι της ΑΣΠΑΙΤΕ θα έχουν πτυχίο στάθμης ΤΕ έχοντας παρακολουθήσει πρόγραμμα σπουδών διάρκειας 5 ετών, ενώ οι απόφοιτοι του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής θα έχουν πτυχίο στάθμης ΠΕ έχοντας παρακολουθήσει πρόγραμμα σπουδών διάρκειας 4 ετών. Αυτό, βέβαια, ισχύει σήμερα και για άλλα Τμήματα που, όμως, ήταν εξαρχής Πανεπιστημιακά π.χ. Μαθηματικό, Οικονομικό, κ.λπ.. 2. Οι βάσεις των Τμημάτων της ΑΣΠΑΙΤΕ θα υποχωρήσουν εξαιτίας της χαμηλότερης ζήτησής της διότι, μεταξύ άλλων, ο οικογενειακός προγραμματισμός της μέσης ελληνικής οικογένειας δεν μπορεί να μη λάβει υπόψη τη διάρκεια σπουδών που θα είναι μεγαλύτερη για τη λήψη ενός πτυχίου χαμηλότερης στάθμης. Αυτό θα οδηγήσει στον αφανισμό της. 3. Η ανισότητα προοπτικής και εξέλιξης που προκαλείται μεταξύ των μελών ΔΕΠ της ΑΣΠΑΙΤΕ και των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά που εντάσσονται στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής είναι αδικαιολόγητη. 4. Δεν στηρίζεται η ενίσχυση της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης η οποία, όπως και στις δεκαετίες ’50 και ’60 έτσι και τώρα, αναμένεται να τονώσει την παραγωγική δραστηριότητα την οποία έχει ανάγκη η χώρα για την ανασυγκρότησή της. Για τους παραπάνω λόγους πρέπει στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο να συμπεριληφθεί και η ΑΣΠΑΙΤΕ με απορρόφηση του προσωπικού της στα ομοειδή Τμήματα που σήμερα υπηρετεί και παροχή οριζόντιων προγραμμάτων παιδαγωγικής επάρκειας όχι στα 3 Τμήματα της ΑΣΠΑΙΤΕ, όπως σήμερα, αλλά σε όλα τα Τμήματα όλων των Σχολών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής που αφορούν την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση. Χατζαράκης Γ. Λιβιεράτος Σ.