Αρχική Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξειςΆρθρο 08 – Κέντρα Επαγγελματικής ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Παρίκος Γεώργιος | 3 Ιανουαρίου 2018, 15:11
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
3 Ιανουαρίου 2018 Γεώργιος Παρίκος - ΙΩΝ Θέμα: Άρθρο 8. Κ.Ε.Ε. Άποψή μου για τα Διετή είναι πως πρέπει κατ’ αρχάς να ξεκαθαρίσει το τοπίο στη Μέση Τ.Ε.Ε.Κ. Πρώτον: Πρέπει να ανασχεδιαστούν οι ειδικότητες στα ΕΠΑΛ (4ο επίπεδο κατάρτισης) και στο 4ο έτος να παρέχονται εξειδικεύσεις ανεβάζοντάς τες στο 5ο επίπεδο κατάρτισης. Δεύτερον: Στη θέση των ΙΕΚ και των ΕΠΑΣ (που καταργούνται το 2020) ιδρύονται τριετείς (ή διετείς) Τεχνικές Σχολές παράλληλης Μαθητείας παρέχοντας ειδικότητες και εξειδικεύσεις για αποφοίτους Λυκείων (και Γυμνασίου) στο 4ο επίπεδο κατάρτισης. Έτσι έχουμε προετοιμάσει το κρίσιμο μαθητικό δυναμικό που θα μπορεί να διεκδικήσει την είσοδό του στα Διετή Τμήματα που προβλέπει η παρούσα διαβούλευση. Τρίτον: Τα παρόντα Διετή τμήματα πρέπει να παρέχουν επίπεδο κατάρτισης 5, σε ευρύτερες ή αναβαθμισμένες γνωστικά επαγγελματικές ειδικότητες σε αντίθεση με τις επιπέδου 5 εξειδικεύσεις του 4ου έτους Μαθητείας των ΕΠΑΛ. Μόνο έτσι μπορούν να συνυπάρχουν ως επαγγέλματα ιδίου μεν (5ου επιπέδου) αλλά διαφορετικού γνωστικού αντικειμένου. Παράδειγμα: Τομέας Μηχανολογίας Στην Γ’ ΕΠΑΛ παρέχονται 6 ειδικότητες και στο 4ο έτος Μαθητείας προτείνονται να λειτουργήσουν 15 περίπου εξειδικεύσεις. Αντίστοιχα και στην Προτεινόμενη Τεχνική Σχολή Μαθητείας (σε αντικατάσταση ΙΕΚ και ΕΠΑΣ) θα λειτουργούν έως και 16 ειδικότητες. Τέταρτον: Ερχόμενοι τώρα στα νέα Διετή Προγράμματα δεν μπορούμε στον τομέα της Μηχανολογίας να υπερβούμε τις 2-3 ειδικότητες. Κάθε ειδικότητα θα παρέχει αναβαθμισμένες και ευρύτερες γνώσεις απ’ ότι είχαν στα προηγηθέντα τα προγράμματα σπουδών. Κρίσιμο θέμα είναι η δωρεάν διανομή συγγραμμάτων στους σπουδαστές ανάλογο του επιτυχημένου πρότυπου της υπηρεσίας ΕΥΔΟΞΟΣ. Θυμηθείτε πως η σχεδόν πλήρης αποτυχία των ΙΕΚ οφείλεται στην ανυπαρξία διανομής και χρήσης συγγραμμάτων. Αυτό το επισημαίνουν πολλοί μετέχοντες και στην παρούσα διαβούλευση. Απουσιάζει η πρόβλεψη άσκησης παράλληλης Μαθητείας. Θα μπορούσε να υπάρξει αν μειωθούν οι εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας σε 20 (4 ημερησίως απογευματινές ώρες) αυξάνοντας παράλληλα τη φοίτηση κατά ένα εξάμηνο. Κρίσιμο στοιχείο επίσης η πιστοποίηση μέσω εξετάσεων της κάθε ειδικότητας. Σκοπός των διετών τμημάτων πρέπει να είναι η κατάρτιση τεχνικών υψηλής αλλά εφαρμοσμένης τεχνογνωσίας και στελεχών εποπτείας της παραγωγής στον πρωτογενή τομέα, στον τομέα μεταποίησης και στη συντήρηση εξοπλισμού. Ο σωστός σχεδιασμός είναι το κλειδί. Τα χρήματα υπάρχουν. Όχι όμως απλά για να καταναλωθούν ως πόροι του ΕΣΠΑ/ΣΕΣ/2014-20. Ίδωμεν.