ΕΝΤΑΞΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΉΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΏΝ ΣΠΟΥΔΩΝ (προτείνεται).
Η αυτόνομη λειτουργία του τμήματος Προσχολικής Αγωγής στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, αναγνωρίζεται ως ιδιαίτερα σημαντική. Ωστόσο, η ένταξη του τμήματος στη Σχολή Επιστημών Υγείας, διαιωνίζει μια στρέβλωση αναφορικά με το χαρακτήρα και την ταυτότητά του, η οποία εδώ και πολλά χρόνια (για ιστορικούς λόγους) έχει δημιουργηθεί. Το συγκεκριμένο Τμήμα εκπαιδεύει επιστήμονες Παιδαγωγούς προσχολικής ηλικίας (αυτό σαφέστατα προκύπτει από το πρόγραμμα σπουδών του, από τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων του, αλλά και από τον πρόσφατα ψηφισμένο κανονισμό λειτουργίας των Παιδικών Σταθμών) κι όχι νοσηλευτές ή παιδίατρους. Το υψηλό επίπεδο σπουδών που διατηρεί εδώ και 60 χρόνια, εκπαιδεύει παιδαγωγούς οι οποίοι αναλαμβάνουν με επιστημονική επάρκεια, σε όλα τα πλαίσια προσχολικής αγωγής, την αγωγή βρεφών και νηπίων ως έξι ετών, στην πιο σημαντική δηλαδή ηλικιακή φάση της ανθρώπινης ζωής. Επομένως, κρίνεται απαραίτητη η ένταξη του τμήματος Προσχολικής Αγωγής (μαζί με άλλες συναφείς ειδικότητες όπως το τμήμα Κοινωνικής Εργασίας) στη Σχολή Κοινωνικών κι Ανθρωπιστικών Επιστημών,η οποία θα πρέπει να δημιουργηθεί. Θα προκύψει έτσι μια προοπτική επιστημονικά συγκροτημένης και σφαιρικής ανταπόκρισης σε αιτήματα κοινωνικού κι ανθρωπιστικού χαρακτήρα της τοπικής κοινωνίας της Δυτικής Αττικής, η οποία ήδη όπως είναι γνωστό, αντιμετωπίζει έντονα τέτοιου είδους ζητήματα.
Στο πλαίσιο μιας προοδευτικής τομής στον Εκπαιδευτικό μας χάρτη, είναι προφανές ότι μια τέτοια στρέβλωση οφείλει να διορθωθεί. Είναι απαραίτητο να αποδοθεί στο τμήμα ο χαρακτηρισμός και η ταυτότητα που δικαιούται, ώστε να μπορεί να προσβλέπει σε διεπιστημονική προσέγγιση του αντικειμένου που πρεσβεύει.
Λιάγκου Όλγα
Απόφοιτη τμήματος Προσχολικής Αγωγής
Ενεργή Παιδαγωγός Προσχολικής Ηλικίας και ΄
Εργαστηριακός Συνεργάτης του τμήματος Προσχολικής Αγωγής
ΕΝΤΑΞΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΉΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΏΝ ΣΠΟΥΔΩΝ (προτείνεται). Η αυτόνομη λειτουργία του τμήματος Προσχολικής Αγωγής στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, αναγνωρίζεται ως ιδιαίτερα σημαντική. Ωστόσο, η ένταξη του τμήματος στη Σχολή Επιστημών Υγείας, διαιωνίζει μια στρέβλωση αναφορικά με το χαρακτήρα και την ταυτότητά του, η οποία εδώ και πολλά χρόνια (για ιστορικούς λόγους) έχει δημιουργηθεί. Το συγκεκριμένο Τμήμα εκπαιδεύει επιστήμονες Παιδαγωγούς προσχολικής ηλικίας (αυτό σαφέστατα προκύπτει από το πρόγραμμα σπουδών του, από τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων του, αλλά και από τον πρόσφατα ψηφισμένο κανονισμό λειτουργίας των Παιδικών Σταθμών) κι όχι νοσηλευτές ή παιδίατρους. Το υψηλό επίπεδο σπουδών που διατηρεί εδώ και 60 χρόνια, εκπαιδεύει παιδαγωγούς οι οποίοι αναλαμβάνουν με επιστημονική επάρκεια, σε όλα τα πλαίσια προσχολικής αγωγής, την αγωγή βρεφών και νηπίων ως έξι ετών, στην πιο σημαντική δηλαδή ηλικιακή φάση της ανθρώπινης ζωής. Επομένως, κρίνεται απαραίτητη η ένταξη του τμήματος Προσχολικής Αγωγής (μαζί με άλλες συναφείς ειδικότητες όπως το τμήμα Κοινωνικής Εργασίας) στη Σχολή Κοινωνικών κι Ανθρωπιστικών Επιστημών,η οποία θα πρέπει να δημιουργηθεί. Θα προκύψει έτσι μια προοπτική επιστημονικά συγκροτημένης και σφαιρικής ανταπόκρισης σε αιτήματα κοινωνικού κι ανθρωπιστικού χαρακτήρα της τοπικής κοινωνίας της Δυτικής Αττικής, η οποία ήδη όπως είναι γνωστό, αντιμετωπίζει έντονα τέτοιου είδους ζητήματα. Στο πλαίσιο μιας προοδευτικής τομής στον Εκπαιδευτικό μας χάρτη, είναι προφανές ότι μια τέτοια στρέβλωση οφείλει να διορθωθεί. Είναι απαραίτητο να αποδοθεί στο τμήμα ο χαρακτηρισμός και η ταυτότητα που δικαιούται, ώστε να μπορεί να προσβλέπει σε διεπιστημονική προσέγγιση του αντικειμένου που πρεσβεύει. Λιάγκου Όλγα Απόφοιτη τμήματος Προσχολικής Αγωγής Ενεργή Παιδαγωγός Προσχολικής Ηλικίας και ΄ Εργαστηριακός Συνεργάτης του τμήματος Προσχολικής Αγωγής