Αρχική Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξειςΆρθρο 01 – Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής ΑττικήςΣχόλιο του χρήστη ΒΕΛΙΚΟΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ | 3 Ιανουαρίου 2018, 18:04
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμε κ. Υπουργέ. Έχοντας περάσει από το σύνολο των εκπαιδευτικών βαθμίδων της χώρας και συμπληρώνοντας 35χρονη επαγγελματική εμπειρία στο χώρο των επαγγελμάτων υγείας, θα προσπαθήσω να καταθέσω μια σειρά σκέψεών που μου δημιούργησε η παρουσίαση του παρόντος Σ/Ν. Αρχικά θα ήθελα να πω οτι θεωρώ το Ν/Σ αυτό κίνηση απαραίτητη και ταυτόχρονα κίνηση πολιτικού θάρρους εκ μέρους σας. Δυστυχώς όμως την βρίσκω ταυτόχρονα άτολμη και απλοϊκή μη δυνάμενη να αντιμετωπίσει σημαντικά προβλήματα που απασχολούν την Τριτοβάθμια Εκπαίδευσή μας ενώ κινδυνεύει να δημιουργήσει πολλά άλλα. Αρχικά δεν θα έπρεπε να ξεχνάει κανείς την ισχύουσα πραγματικότητα. Στη χώρα μας είναι θεσμοθετημένη η ενιαία Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με δύο κατευθύνσεις (Πανεπιστημιακή και Τεχνολογική). Αυτό έχει ισχύ χρόνων τώρα χωρίς δυστυχώς να έχει γίνει αποδεκτό τόσο από τους πολίτες όσο όμως κύρια από το ίδιο το κράτος. Από την σχετική τελευταία δε δήλωσή σας φαίνεται ούτε από εσάς τον ίδιο!!!! Στα χρόνια αυτά έγιναν πολλές προσπάθειες αναβάθμισης όλων των φορέων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης που παρά τα μεγάλα προβλήματά τους (τόσο των ΤΕΙ όσο και των Πανεπιστημίων) αποδίδουν θετικό πρόσημο. Ενώ όμως στο εξωτερικό τα πτυχία μας γίνονται δεκτά για τη συνέχιση μεταπτυχιακών-διδακτορικών σπουδών, ενώ οι σχολές των Πανεπιστημίων μας δέχονται πτυχιούχους ΤΕΙ στα μεταπτυχιακά προγράμματά τους, στην πράξη οι επαγγελματικές συντεχνίες και τα κάθε λογής συμφέροντα δεν επιτρέπουν την ανάπτυξη όρων ισοτιμίας, ισονομίας και κοινωνικής ωριμότητας. Το Δημόσιο διατηρεί τους "τίτλους ευγενίας" των ΤΕ και ΠΕ αποκλείοντας τους ΤΕ υψηλών προσόντων (για όλο τον κόσμο) από ρόλους που χαρίζονται σε ΠΕ που ταυτόχρονα αμοίβονται και υψηλότερα για τον ίδιο ανύπαρκτο λόγο. Σε κοινωνικό επίπεδο πτυχιούχοι ΤΕΙ χαρακτηρίζονται κατώτεροι αυτών των ΑΕΙ ενώ έχουν πολύ υψηλότερη εκπαίδευση έναντι πολλών εξ αυτών και ενώ στη χώρα δεν υπάρχουν τμήματα των ειδικοτήτων τους σε ΑΕΙ!!! Και όλη η υφήλιος γελάει βέβαια !!!! Θεωρώ ότι η απόφαση ίδρυσης του νέου Πανεπιστημίου πρέπει να αποτελέσει ευκαιρία τακτοποίησης της αλλοπρόσαλλης αυτής κατάστασης. Αυτό όμως δεν μπορεί να γίνει με ένα Σ/Ν 9 ουσιαστικά άρθρων που μόνο διαδικαστικό χαρακτήρα έχουν. Πρέπει να προβλεφθούν πολύ πιο σημαντικά και προοδευτικά θέματα. Πιο ουσιώδη από αυτά θεωρώ: 1. Το νέο Πανεπιστήμιο να γίνει 2. Να περιλαμβάνει σχολές που ήδη λειτουργούν στα άλλα Πανεπιστήμια της χώρας και σε αυτές να τοποθετηθούν όμοια για όλα τα Πανεπιστήμια τμήματα. Έτσι θα έχουν όλα συνάφεια και δυνατότητα κίνησης προγραμμάτων και φοιτητών 3. Να ληφθούν υπόψη οι απόψεις κλαδικών οργάνων σχετικά με τη διατήρηση Τμημάτων και ένταξη άλλων σε σχολές (πχ το Τμήμα Προσχολικής Αγωγής δεν συνάδει με τις ειδικότητες Υγείας αλλά με αυτές της εκπαίδευσης). 4. Να διατηρηθούν οι κατευθύνσεις της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Γενική και Τεχνολογική) με τους επιμέρους Τομείς τους που θα δίνουν ορισμό της πραγματικότητας και θα καλύπτουν ανάγκες δίνοντας προοπτική. 5. Να τηρηθούν όσα ισχύουν γενικά για τα Πανεπιστήμια και για τους εκπαιδευτικούς του νέου Πανεπιστημίου. Καθώς βέβαια αυτοί θα προέρχονται από τα σημερινά ΤΕΙ μπορεί να γίνει τοποθέτηση σε προσωποπαγείς θέσεις και όσοι θα έχουν τα προσόντα να πάρουν κανονικές και οι ελλιπών προσόντων να μείνουν στις προσωποπαγείς. Από εκεί και πέρα να ακολουθηθούν οι ισχύουσες διατάξεις για τη συνέχεια. Αυτό έχει γίνει στο παρελθόν με απόλυτη επιτυχία. Αυτό βέβαια για το μόνιμο προσωπικό. 6. Όσα Τμήματα έχουν ελλιπές προσωπικό σήμερα να το συμπληρώσουν με προκηρύξεις σε επίπεδο ΤΕΙ άμεσα και να ακολουθήσουν την προηγούμενη οδό ώστε τα Τμήματα να μην αντιμετωπίσουν προβλήματα λειτουργίας. Πρέπει να ληφθεί υπόψη οτι σε κάποιες ειδικότητες δεν υπάρχουν πτυχιούχοι ΑΕΙ καθώς τα αντίστοιχα τμήματα ήταν ενταγμένα μόνο σε ΤΕΙ. 7. Να ληφθεί μέριμνα για την ισοτίμιση των πτυχίων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Παλιών και νέων. Μη ξεχνάμε οτι πολλοί πτυχιούχοι ΤΕΙ έχουν συνεχίσει σπουδές μεταπτυχιακού επιπέδου ή και διδακτορικών σε Τμήματα Ελληνικών (ή ξένων) Πανεπιστημίων όπως τους έδινε το δικαίωμα η Νομοθεσία. Μάλιστα κάποιοι είχαν υποχρεωθεί σε συμπλήρωση μαθημάτων ώστε να ισοτιμηθούν τα πτυχία τους με τα πτυχία των σχολών ΑΕΙ που οργάνωναν τις μεταπτυχιακές σπουδές. Άρα όλοι ΄χουν νόμιμα πτυχία που δεν είναι δυνατόν να μην αναγνωρίζονται. Να ληφθούν λοιπόν υπόψη μεταπτυχιακές σπουδές και επαγγελματική εμπειρία για παλαιότερους πτυχιούχους και για νεώτερους ίσως να χρειαστεί να γίνει κάλυψη κάποιων μαθημάτων που θα ενταχθούν τώρα επιπλέον στα προγράμματα έναντι των προγραμμάτων που αυτοί είχαν κάνει. Πάντως δεν είναι δυνατόν να μη προβλέπεται ισοτίμηση πτυχίων. Θα δημιουργηθεί πολύ μεγάλη πολληπλοκότητα τίτλων και επιπέδων που σε επαγγελματικό επίπεδο θα φέρει συγκρούσεις εντός των κλάδων τόσο των ειδικοτήτων όσο και της οικονομίας και τελικά του συνόλου της κοινωνίας. Τελειώνοντας θα ήθελα να σας προτείνω να εμβαθύνετε περισσότερο στο θέμα του νέου αυτού Πανεπιστημίου και να κάνετε μια νέα σειρά επαφών με κοινωνικούς και επαγγελματικούς φορείς των κλάδων άμεσα και ουσιαστικά αλλά κάτω από συγκεκριμένη ατζέντα θεμάτων-σκέψεων. Το Σ/Ν πρέπει να γίνει ευκαιρία ορθολογικής τακτοποίησης του ευρύτερου χώρου της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης συνδέοντας την εκπαίδευση με την κοινωνία και όχι να δημιουργήσει συντεχνιακές εντάσεις και συγκρούσεις συμφερόντων. Σε μια τέτοια προσπάθεια θα μπορούσαμε να βοηθήσουμε ΟΛΟΙ συμμετέχοντας σε ευρύτερη διαβούλευση καταλήγοντας σε κάτι πολύ πιο ουσιαστικό. Βελίκος Κων/νος Εργοθεραπευτής MSC, Διδάκτωρ Ιατρικής ΑΠΘ