Στο άρθρο 2 "Σχολές και Τμήματα" αναφέρονται οι Σχολές και τα Τμήματα που δημιουργούνται στο υπό σύσταση Πανεπιστήμιο αλλά δεν αναφέρεται τίποτα σχετικά με τη διάρκεια των σπουδών σε κάθε Τμήμα.
Η ερώτηση είναι αν υπάρχει δυνατότητα στα Τμήματα της Σχολής Μηχανικών η διάρκεια σπουδών να είναι πενταετής, όπως συμβαίνει με όλες τις Πολυτεχνικές Σχολές των Πανεπιστημίων και το Πολυτεχνείο, ή θα πρέπει να είναι αναγκαστικά τετραετής, όπως ισχύει σήμερα με τα Τμήματα Μηχανικών των ΤΕΙ.
Η πρότασή μου είναι να υπάρχει η δυνατότητα πενταετούς προγράμματος σπουδών, όπως συμβαίνει με τα Τμήματα Μηχανικών των Πανεπιστημίων και του Πολυτεχνείου. Σε διαφορετική περίπτωση, οι απόφοιτοι των Τμημάτων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής θα είναι σε μειονεκτική θέση σε σχέση με τους αποφοίτους των άλλων Πανεπιστημίων, πράγμα που θα δημιουργήσει προβλήματα και με τα επαγγελματικά τους δικαιώματα, την εγγραφή στο ΤΕΕ κλπ.
Η υπάρχουσα εμπειρία με τον τρόπο που αντιμετωπίζονταν οι απόφοιτοι Μηχανικοί των ΤΕΙ σε σχέση με τους αποφοίτους Μηχανικούς των Πανεπιστημίων είναι χαρακτηριστική και νομίζω πως θα πρέπει να την αποφύγουμε. Δεν υπάρχει κανένας επιστημονικός λόγος να βγάζουμε από Πανεπιστημιακές Σχολές Μηχανικούς δύο ταχυτήτων και να δημιουργούμε τα γνωστά σε όλους προβλήματα με τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων. Το αντεπιχείρημα ότι στην Ευρώπη η διάρθρωση των σπουδών (και των Μηχανικών) είναι τέσσερα χρόνια για το πρώτο πτυχίο (Bachelor) και ένας χρόνος για το δεύτερο (Master) μπορεί να είναι σωστή, αλλά καλό είναι να εφαρμοσθεί στην Ελλάδα με ενιαίο τρόπο, δηλαδή ταυτόχρονα για όλα τα Τμήματα Μηχανικών.
Σας ευχαριστώ
Κων/νος Πολίτης
Καθηγητής Τμ. Ναυπηγών Μηχανικών
ΤΕΙ Αθήνας
Στο άρθρο 2 "Σχολές και Τμήματα" αναφέρονται οι Σχολές και τα Τμήματα που δημιουργούνται στο υπό σύσταση Πανεπιστήμιο αλλά δεν αναφέρεται τίποτα σχετικά με τη διάρκεια των σπουδών σε κάθε Τμήμα. Η ερώτηση είναι αν υπάρχει δυνατότητα στα Τμήματα της Σχολής Μηχανικών η διάρκεια σπουδών να είναι πενταετής, όπως συμβαίνει με όλες τις Πολυτεχνικές Σχολές των Πανεπιστημίων και το Πολυτεχνείο, ή θα πρέπει να είναι αναγκαστικά τετραετής, όπως ισχύει σήμερα με τα Τμήματα Μηχανικών των ΤΕΙ. Η πρότασή μου είναι να υπάρχει η δυνατότητα πενταετούς προγράμματος σπουδών, όπως συμβαίνει με τα Τμήματα Μηχανικών των Πανεπιστημίων και του Πολυτεχνείου. Σε διαφορετική περίπτωση, οι απόφοιτοι των Τμημάτων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής θα είναι σε μειονεκτική θέση σε σχέση με τους αποφοίτους των άλλων Πανεπιστημίων, πράγμα που θα δημιουργήσει προβλήματα και με τα επαγγελματικά τους δικαιώματα, την εγγραφή στο ΤΕΕ κλπ. Η υπάρχουσα εμπειρία με τον τρόπο που αντιμετωπίζονταν οι απόφοιτοι Μηχανικοί των ΤΕΙ σε σχέση με τους αποφοίτους Μηχανικούς των Πανεπιστημίων είναι χαρακτηριστική και νομίζω πως θα πρέπει να την αποφύγουμε. Δεν υπάρχει κανένας επιστημονικός λόγος να βγάζουμε από Πανεπιστημιακές Σχολές Μηχανικούς δύο ταχυτήτων και να δημιουργούμε τα γνωστά σε όλους προβλήματα με τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων. Το αντεπιχείρημα ότι στην Ευρώπη η διάρθρωση των σπουδών (και των Μηχανικών) είναι τέσσερα χρόνια για το πρώτο πτυχίο (Bachelor) και ένας χρόνος για το δεύτερο (Master) μπορεί να είναι σωστή, αλλά καλό είναι να εφαρμοσθεί στην Ελλάδα με ενιαίο τρόπο, δηλαδή ταυτόχρονα για όλα τα Τμήματα Μηχανικών. Σας ευχαριστώ Κων/νος Πολίτης Καθηγητής Τμ. Ναυπηγών Μηχανικών ΤΕΙ Αθήνας