Είμαι εργαζόμενος-απόφοιτος του Τ.Α.Α. Προφανώς θα μιλήσω για το τμήμα το οποίο υπηρετώ (Τεχνολόγων Ακτινολογίας-Ακτινοθεραπείας) και όχι ως εκπρόσωπος των άλλων 4 τμημάτων που ίσως έχουν τις ίδιες επισημάνσεις και ανησυχίες.
Με την ήδη υπάρχουσα κατάσταση το ΑΤΕΙ Τ.Α.Α στα 4 χρόνια σπουδών προσφέρει μία επαρκή για τα Ελληνικά (και όχι μόνο) δεδομένα εκπαίδευση και μόρφωση , βγάζοντας στην αγορά και την κοινωνία αποφοίτους που μπορούν να ανταπεξέλθουν στις όποιες συνεχώς αυξανόμενες (λόγω ραγδαίας Τεχνολογικής εξέλιξης στον Ιατρικό χώρο της Απεικόνισης) ανάγκες.
Παρ' όλα αυτά και καθώς "εχθρός του καλού είναι το καλύτερο" προσωπικά πίστευα πως , λόγω της προαναφερθείσας ραγδαίας Τεχνολογικής εξέλιξης και των νέων μεθόδων Ιατρικής απεικόνισης , τα μαθήματα του κύκλου σπουδών ίσως παρουσίαζαν κάποιες ελλείψεις και απαιτούνταν κάποια διεύρυνση του με μαθήματα που αφορούν νέα αντικείμενα (π.χ. MRI, PET, PET-CT, Επεμβατικής ακτινολογίας, Cyber-Knife-Γ-Knife) που εμφανίζονται παγκοσμίως στο επάγγελμα του Τεχνολόγου-Ακτινολόγου-Ακτινοθεραπευτή. Παράλληλα δε, δεν διαπίστωσα καμμία αχρείαστη ή ανώφελη ύπαρξη μαθημάτων στον ήδη υπάρχοντα κύκλο σπουδών.
Τα προηγούμενα ίσως θα μπορούσαν να προστεθούν σε ένα επιπλέον χρόνο ή εξάμηνο σπουδών ή να υπάρξει ένα τελικό έτος υπο-εξειδίκευσης στο ελάχιστο.
Φτάνουμε λοιπόν στο σημείο να αντιμετωπίζουμε αντ' αυτού μία πιθανή συγχώνευση με μαθήματα άσχετα του αντικειμένου και πολύ γενικότερα για τα 2 πρώτα χρόνια όπως εικάζεται και συρρίκνωση όλων των σημαντικών μαθημάτων της Σχολής σε μια 2ετία (αντί της υπάρχουσας 4ετίας).
Θυμίζω ότι οι Τ.Α.Α αποτελούν ομάδα επαγγελματιών σε μια πολύ ευαίσθητη κατηγορία που χρησιμοποιεί επιβαρυντική για τον άνθρωπο Ιοντίζουσα Ακτινοβολία και απαιτεί την καλύτερη δυνατή μόρφωση και εκπαίδευση για το συνολικό όφελος της Δημόσιας Υγείας.
Συμπερασματικά : αντί να εξειδικεύουμε , γενικεύουμε.
Ξεκάθαρη πρόταση μου η δημιουργία Αυτόνομου Τμήματος Τεχνολόγων Ακτινολόγων Ακτινοθεραπευτών (όπως και σε όλες τις προηγμένες χώρες) και με μελλοντικό σκοπό την ενίσχυση του εκπαιδευτικού του αντικειμένου είτε προ-πτυχιακά είτε μετα-πτυχιακά.
Είμαι εργαζόμενος-απόφοιτος του Τ.Α.Α. Προφανώς θα μιλήσω για το τμήμα το οποίο υπηρετώ (Τεχνολόγων Ακτινολογίας-Ακτινοθεραπείας) και όχι ως εκπρόσωπος των άλλων 4 τμημάτων που ίσως έχουν τις ίδιες επισημάνσεις και ανησυχίες. Με την ήδη υπάρχουσα κατάσταση το ΑΤΕΙ Τ.Α.Α στα 4 χρόνια σπουδών προσφέρει μία επαρκή για τα Ελληνικά (και όχι μόνο) δεδομένα εκπαίδευση και μόρφωση , βγάζοντας στην αγορά και την κοινωνία αποφοίτους που μπορούν να ανταπεξέλθουν στις όποιες συνεχώς αυξανόμενες (λόγω ραγδαίας Τεχνολογικής εξέλιξης στον Ιατρικό χώρο της Απεικόνισης) ανάγκες. Παρ' όλα αυτά και καθώς "εχθρός του καλού είναι το καλύτερο" προσωπικά πίστευα πως , λόγω της προαναφερθείσας ραγδαίας Τεχνολογικής εξέλιξης και των νέων μεθόδων Ιατρικής απεικόνισης , τα μαθήματα του κύκλου σπουδών ίσως παρουσίαζαν κάποιες ελλείψεις και απαιτούνταν κάποια διεύρυνση του με μαθήματα που αφορούν νέα αντικείμενα (π.χ. MRI, PET, PET-CT, Επεμβατικής ακτινολογίας, Cyber-Knife-Γ-Knife) που εμφανίζονται παγκοσμίως στο επάγγελμα του Τεχνολόγου-Ακτινολόγου-Ακτινοθεραπευτή. Παράλληλα δε, δεν διαπίστωσα καμμία αχρείαστη ή ανώφελη ύπαρξη μαθημάτων στον ήδη υπάρχοντα κύκλο σπουδών. Τα προηγούμενα ίσως θα μπορούσαν να προστεθούν σε ένα επιπλέον χρόνο ή εξάμηνο σπουδών ή να υπάρξει ένα τελικό έτος υπο-εξειδίκευσης στο ελάχιστο. Φτάνουμε λοιπόν στο σημείο να αντιμετωπίζουμε αντ' αυτού μία πιθανή συγχώνευση με μαθήματα άσχετα του αντικειμένου και πολύ γενικότερα για τα 2 πρώτα χρόνια όπως εικάζεται και συρρίκνωση όλων των σημαντικών μαθημάτων της Σχολής σε μια 2ετία (αντί της υπάρχουσας 4ετίας). Θυμίζω ότι οι Τ.Α.Α αποτελούν ομάδα επαγγελματιών σε μια πολύ ευαίσθητη κατηγορία που χρησιμοποιεί επιβαρυντική για τον άνθρωπο Ιοντίζουσα Ακτινοβολία και απαιτεί την καλύτερη δυνατή μόρφωση και εκπαίδευση για το συνολικό όφελος της Δημόσιας Υγείας. Συμπερασματικά : αντί να εξειδικεύουμε , γενικεύουμε. Ξεκάθαρη πρόταση μου η δημιουργία Αυτόνομου Τμήματος Τεχνολόγων Ακτινολόγων Ακτινοθεραπευτών (όπως και σε όλες τις προηγμένες χώρες) και με μελλοντικό σκοπό την ενίσχυση του εκπαιδευτικού του αντικειμένου είτε προ-πτυχιακά είτε μετα-πτυχιακά.