ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΑΥΤΟΔΥΝΑΜΟ ΤΜΗΜΑ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ!
Όσων αφορά τη συγχώνευση 5 τμημάτων της ΣΕΥΠ σε αυτό το νέο «υπέρ-τμήμα» και λαμβάνοντας υπ’ όψη τα παρακάτω,
1. Στο Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων του ΤΕΙ Αθήνας υπηρετούν δεκατρία (13) μέλη ΔΕΠ από τα οποία τέσσερα (4) πρώτης βαθμίδας, ένα (1) στη βαθμίδα του Αν. Καθηγητή, πέντε (5) στη βαθμίδα του Επίκουρου Καθηγητή και τρία (3) στη βαθμίδα του Λέκτορα. Πληροί δηλαδή τα κριτήρια για να διατηρήσει την αυτοδυναμία του στο νέο Πανεπιστήμιο.
2. Απόφοιτοι του τμήματος διαθέτουν τον τίτλο Biomedical Laboratory Scientist ή Medical Laboratory Technologist (στην Ελλάδα ΤΕΧΝΟΛΟΓΟΙ ιατρικών Εργαστηρίων)
με Επίπεδο Επαγγελματικών Προσόντων 6 (Bachelor Degree), όπως φαίνεται και στην βάση Δεδομένων των νομικά κατοχυρωμένων επαγγελμάτων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Ο απόφοιτος του Τμήματος είναι ισότιμος/αντίστοιχος σύμφωνα με τον ΔΟΑΤΑΠ με αυτόν, που απονέμεται από διεθνώς αναγνωρισμένα τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Αμερική καταξιωμένα στον επιστημονικό χώρο Πανεπιστήμια.
3. Οι Βιοϊατρικοί Εργαστηριακοί Επιστήμονες εργάζονται σε κλινικά εργαστήρια, σε ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και σε κλινικά ερευνητικά προγράμματα. Είτε στο δημόσιο είτε στον ιδιωτικό τομέα εργάζονται στα ακόλουθα εργαστήρια: Μικροβιολογικό, Αιματολογικό, Ιολογίας, Βιοχημικό, Αιμοδοσίας, Ανοσολογικό, Ιστοσυμβατότητας, Πυρηνικής Ιατρικής, Ενδοκρινολογικό, Τοξικολογικό, Παθολογικής Ανατομικής, Ογκολογικό, Κυτταρολογικό, Γενετικής, Μοριακής Βιολογίας, Πειραματόζωων
Οι γνώσεις μας πρέπει να είναι αντίστοιχες αυτών των εργαστηρίων!
Είμαστε τα μάτια του γιατρού στο ανθρώπινο σώμα, χωρίς εμάς η ιατρική βασίζεται σε κλινική εικόνα και ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ. Ελλιπής μόρφωση θα έχει ΑΜΕΣΟ αντίκτυπο στην δημόσια υγεία. Δυστυχώς, στο επάγγελμά μας αυτός ο αρνητικός αυτός αντίκτυπος θα είναι και ΑΙΣΘΗΤΟΣ και μετρήσιμος.
4. Το Τμήμα έχει 2 αυτοδύναμα Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών, στο χώρο της Βιοϊατρικής Διαγνωστικής Μεθοδολογίας και Τεχνολογίας και Παιδαγωγικής
Πως δικαιολογείται η συγχώνευση αυτού του τμήματος με άλλα 4(!) τμήματα τα οποία ουδεμία σχέση έχουν με τα ιατρικά εργαστήρια, ούτε από άποψη αναγκαίων γνώσεων, ούτε από άποψη γνωστικού αντικειμένου;
Τι σχέση έχουν οι απόφοιτοι του Τμήματος Αισθητικής, οι οποίοι απασχολούνται σε Ινστιτούτα αισθητικής και εργοστάσια φαρμάκων και καλλυντικών με αυτούς του Τμήματος Ραδιολογίας που απασχολούνται σε ακτινολογικά και ακτινοθεραπευτικά εργαστήρια;
Τι σχέση έχουν οι απόφοιτοι του Τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας, οι οποίοι μπορούν να παρασκευάσουν φακούς και σκελετούς γυαλιών οράσεως με τους απόφοιτους του Τμήματος Οδοντικής Τεχνολογίας, οι οποίοι απασχολούνται με την κατασκευή πάσης φύσεως οδοντοπροσθετικών εργασιών και μηχανημάτων;
Και τέλος τι σχέση έχουν όλοι οι παραπάνω με τους απόφοιτους του Τμήματος Ιατρικών Εργαστηρίων, οι οποίοι απασχολούνται σε όλα τα διαγνωστικά εργαστήρια και είναι αυτοί οι επαγγελματίες Υγείας που δύναται να προβούν στη λήψη βιολογικών δειγμάτων, διεκπεραιώνουν όλες τις εργαστηριακές διεργασίες που απαιτούνται με τελικό σκοπό την εξαγωγή του εργαστηριακού αποτελέσματος;
Με ποια κριτήρια αποφασίστηκε η εξαφάνιση της 3ης σε σειρά μορίων
εισαγωγής σχολής;
Πως γίνεται ένα τμήμα που πληροί τα κριτήρια που έθεσε το ίδιο το υπουργείο παιδείας να συγχωνεύεται, ενώ άλλα τμήματα με λιγότερα εκ του απαιτούμενου αριθμού μελών ΔΕΠ να μένουν αυτόνομα την ίδια ώρα που επικαλούμενοι αυτά ακριβώς τα κριτήρια κλείνετε και συγχωνεύετε άλλα τμήματα;Είναι το αντίστοιχο πλαίσιο νόμου τόσο ελαστικό ή απλά εικονικό;
Πως θα επηρεαστούν οι ήδη απόφοιτοι; Ποια τα εργασιακά μας δικαιώματα;
Πως νομίζεται ότι θα επωφεληθεί η δημόσια υγεία από αυτή σας την απόφαση; Υποβαθμίζοντας τμήματα που υποστηρίζουν τη διάγνωση όπως το τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων και όχι μόνο, θέτεται τις κατάλληλες βάσεις για λάθος διαγνώσεις με την επακόλουθη λάθος αντιμετώπιση που μεταφράζεται σε μη αναγκαία συνταγογράφιση, ψυχική οδύνη για ασθενή και συγγενείς, σωρεία επακόλουθων εξετάσεων και σε κάποιες περιπτώσεις (πχ αιμοδοσία)ένα λάθος μπορεί να έχει ως επακόλουθο την ΑΠΩΛΕΙΑ ΖΩΗΣ.
Εδώ να σημειωθεί ότι ένας Τεχνολόγος Ιατρικών Εργαστηρίων διαχειρίζεται επικίνδυνα βιολογικά υλικά τα οποία με λάθος διαχείριση μπορούν να αποτελέσουν άμεσο κίνδυνο για τη δημόσια υγεία. (Για παράδειγμα διασπορά στον πληθυσμό μικροβίων και ιών.)
Δεν θεωρείται ότι ο τομέας της υγείας αξίζει μια καλύτερη αντιμετώπιση;
ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΑΥΤΟΔΥΝΑΜΟ ΤΜΗΜΑ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ! Όσων αφορά τη συγχώνευση 5 τμημάτων της ΣΕΥΠ σε αυτό το νέο «υπέρ-τμήμα» και λαμβάνοντας υπ’ όψη τα παρακάτω, 1. Στο Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων του ΤΕΙ Αθήνας υπηρετούν δεκατρία (13) μέλη ΔΕΠ από τα οποία τέσσερα (4) πρώτης βαθμίδας, ένα (1) στη βαθμίδα του Αν. Καθηγητή, πέντε (5) στη βαθμίδα του Επίκουρου Καθηγητή και τρία (3) στη βαθμίδα του Λέκτορα. Πληροί δηλαδή τα κριτήρια για να διατηρήσει την αυτοδυναμία του στο νέο Πανεπιστήμιο. 2. Απόφοιτοι του τμήματος διαθέτουν τον τίτλο Biomedical Laboratory Scientist ή Medical Laboratory Technologist (στην Ελλάδα ΤΕΧΝΟΛΟΓΟΙ ιατρικών Εργαστηρίων) με Επίπεδο Επαγγελματικών Προσόντων 6 (Bachelor Degree), όπως φαίνεται και στην βάση Δεδομένων των νομικά κατοχυρωμένων επαγγελμάτων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Ο απόφοιτος του Τμήματος είναι ισότιμος/αντίστοιχος σύμφωνα με τον ΔΟΑΤΑΠ με αυτόν, που απονέμεται από διεθνώς αναγνωρισμένα τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Αμερική καταξιωμένα στον επιστημονικό χώρο Πανεπιστήμια. 3. Οι Βιοϊατρικοί Εργαστηριακοί Επιστήμονες εργάζονται σε κλινικά εργαστήρια, σε ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και σε κλινικά ερευνητικά προγράμματα. Είτε στο δημόσιο είτε στον ιδιωτικό τομέα εργάζονται στα ακόλουθα εργαστήρια: Μικροβιολογικό, Αιματολογικό, Ιολογίας, Βιοχημικό, Αιμοδοσίας, Ανοσολογικό, Ιστοσυμβατότητας, Πυρηνικής Ιατρικής, Ενδοκρινολογικό, Τοξικολογικό, Παθολογικής Ανατομικής, Ογκολογικό, Κυτταρολογικό, Γενετικής, Μοριακής Βιολογίας, Πειραματόζωων Οι γνώσεις μας πρέπει να είναι αντίστοιχες αυτών των εργαστηρίων! Είμαστε τα μάτια του γιατρού στο ανθρώπινο σώμα, χωρίς εμάς η ιατρική βασίζεται σε κλινική εικόνα και ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ. Ελλιπής μόρφωση θα έχει ΑΜΕΣΟ αντίκτυπο στην δημόσια υγεία. Δυστυχώς, στο επάγγελμά μας αυτός ο αρνητικός αυτός αντίκτυπος θα είναι και ΑΙΣΘΗΤΟΣ και μετρήσιμος. 4. Το Τμήμα έχει 2 αυτοδύναμα Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών, στο χώρο της Βιοϊατρικής Διαγνωστικής Μεθοδολογίας και Τεχνολογίας και Παιδαγωγικής Πως δικαιολογείται η συγχώνευση αυτού του τμήματος με άλλα 4(!) τμήματα τα οποία ουδεμία σχέση έχουν με τα ιατρικά εργαστήρια, ούτε από άποψη αναγκαίων γνώσεων, ούτε από άποψη γνωστικού αντικειμένου; Τι σχέση έχουν οι απόφοιτοι του Τμήματος Αισθητικής, οι οποίοι απασχολούνται σε Ινστιτούτα αισθητικής και εργοστάσια φαρμάκων και καλλυντικών με αυτούς του Τμήματος Ραδιολογίας που απασχολούνται σε ακτινολογικά και ακτινοθεραπευτικά εργαστήρια; Τι σχέση έχουν οι απόφοιτοι του Τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας, οι οποίοι μπορούν να παρασκευάσουν φακούς και σκελετούς γυαλιών οράσεως με τους απόφοιτους του Τμήματος Οδοντικής Τεχνολογίας, οι οποίοι απασχολούνται με την κατασκευή πάσης φύσεως οδοντοπροσθετικών εργασιών και μηχανημάτων; Και τέλος τι σχέση έχουν όλοι οι παραπάνω με τους απόφοιτους του Τμήματος Ιατρικών Εργαστηρίων, οι οποίοι απασχολούνται σε όλα τα διαγνωστικά εργαστήρια και είναι αυτοί οι επαγγελματίες Υγείας που δύναται να προβούν στη λήψη βιολογικών δειγμάτων, διεκπεραιώνουν όλες τις εργαστηριακές διεργασίες που απαιτούνται με τελικό σκοπό την εξαγωγή του εργαστηριακού αποτελέσματος; Με ποια κριτήρια αποφασίστηκε η εξαφάνιση της 3ης σε σειρά μορίων εισαγωγής σχολής; Πως γίνεται ένα τμήμα που πληροί τα κριτήρια που έθεσε το ίδιο το υπουργείο παιδείας να συγχωνεύεται, ενώ άλλα τμήματα με λιγότερα εκ του απαιτούμενου αριθμού μελών ΔΕΠ να μένουν αυτόνομα την ίδια ώρα που επικαλούμενοι αυτά ακριβώς τα κριτήρια κλείνετε και συγχωνεύετε άλλα τμήματα;Είναι το αντίστοιχο πλαίσιο νόμου τόσο ελαστικό ή απλά εικονικό; Πως θα επηρεαστούν οι ήδη απόφοιτοι; Ποια τα εργασιακά μας δικαιώματα; Πως νομίζεται ότι θα επωφεληθεί η δημόσια υγεία από αυτή σας την απόφαση; Υποβαθμίζοντας τμήματα που υποστηρίζουν τη διάγνωση όπως το τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων και όχι μόνο, θέτεται τις κατάλληλες βάσεις για λάθος διαγνώσεις με την επακόλουθη λάθος αντιμετώπιση που μεταφράζεται σε μη αναγκαία συνταγογράφιση, ψυχική οδύνη για ασθενή και συγγενείς, σωρεία επακόλουθων εξετάσεων και σε κάποιες περιπτώσεις (πχ αιμοδοσία)ένα λάθος μπορεί να έχει ως επακόλουθο την ΑΠΩΛΕΙΑ ΖΩΗΣ. Εδώ να σημειωθεί ότι ένας Τεχνολόγος Ιατρικών Εργαστηρίων διαχειρίζεται επικίνδυνα βιολογικά υλικά τα οποία με λάθος διαχείριση μπορούν να αποτελέσουν άμεσο κίνδυνο για τη δημόσια υγεία. (Για παράδειγμα διασπορά στον πληθυσμό μικροβίων και ιών.) Δεν θεωρείται ότι ο τομέας της υγείας αξίζει μια καλύτερη αντιμετώπιση;