Αξιότιμε κύριε Υπουργέ
Αξιοποιώντας τη δυνατότητα που μας δίνει η πολιτεία για τη συμμετοχή στη διαβούλευση του παρόντος νομοσχεδίου θα ήθελα να εκφράσω την αντίθεσή μου για τον τρόπο που εντάσσεται το Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων (ΤΙΕ) του ΤΕΙ Αθήνας στο υπό ίδρυση Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
Ως μητέρα φοιτητή του Τμήματος, παρακινούμενη από την αγανάκτηση και απογοήτευση που διακατέχουν το γιο μου και γνωρίζοντας το υψηλό επίπεδο και τις απαιτήσεις των σπουδών στο Τμήμα, ανέτρεξα σε ανακοινώσεις του υπουργείου σας, αναφορές και σχόλια σε εφημερίδες και εκπαιδευτικές ιστοσελίδες για την ένταξη του τμήματος αυτού, που έγιναν από καθηγητές, φοιτητές και Γ.Σ. του τμήματος, επιστημονικούς και συνδικαλιστικούς φορείς των τεχνολόγων ιατρικών εργαστηρίων, ώστε να μπορέσω να κατανοήσω την πρότασή σας για το τμήμα αυτό.
Επιτρέψτε μου την αναφορά σε μερικά από τα αυτά και τις ερωτήσεις, που κατά τη γνώμη μου προκύπτουν από αυτά:
1) (Δελτίο Τύπου ΥΠ.Π.Ε.Θ. 12-12-17) Συνάντηση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστα Γαβρόγλου με εκπροσώπους Τμημάτων ΤΕΙ, επαγγελματικών φορέων και αποφοίτων « ….Στη συνάντηση ο Υπουργός επεσήμανε ότι αναγνωρίζει την προσφορά των Τμημάτων στην κοινωνία και την οικονομία του τόπου και ότι οραματίζεται την περαιτέρω ακαδημαϊκή αναβάθμισή τους μέσω των συνεργειών τους στο συνεχώς εξελισσόμενο και άκρως ελκυστικό πεδίο των βιοϊατρικών επιστημών και των εφαρμογών τους, που θα θεραπεύει ένα νέο Τμήμα στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής….»
Ερωτώ κ. Υπουργέ:
-Πώς αναγνωρίζετε την προσφορά του ΤΙΕ , όταν το συνενώνετε με τμήματα με ανομοιογενή αντικείμενα σπουδών;
-Πως επικαλείστε ακαδημαϊκή αναβάθμιση μέσω συγχώνευσης για ένα Τμήμα, το οποίο έχει αποδείξει την αξία και τη δυναμική του, όταν επιτυγχάνει σταθερά υψηλές βάσεις στις πανελλαδικές εξετάσεις (3η υψηλότερη στο ΤΕΙ Αθήνας και 67η θέση ανάμεσα στα 468 Τμήματα ΑΕΙ (Πανεπιστημίων και ΤΕΙ) της Επικράτειας όσον αφορά στις προτιμήσεις των υποψηφίων στο μηχανογραφικό δελτίο) προσελκύοντας υποψηφίους σαφώς υψηλότερων επιδόσεων μεταξύ όχι μόνο των άλλων τεσσάρων τμημάτων με τα οποία το συγχωνεύετε αλλά και μεταξύ πολλών άλλων τα οποία προκρίνετε ως αυτοδύναμα;
- Γνωρίζετε το πρόγραμμα σπουδών του τμήματος και τις αυξημένες απαιτήσεις τόσο των θεωρητικών όσο και των εργαστηριακών μαθημάτων; Μήπως η ακαδημαϊκή αναβάθμιση επιτυγχάνεται κυρίως με τον εμπλουτισμό των προγραμμάτων με τις σύγχρονες επιστημονικές και τεχνολογικές γνώσεις, με τη δημιουργία νέων κατευθύνσεων στα τμήματα ή τις σχολές, όπως ασφαλώς διαπιστώσατε από την θητεία σας π.χ. στο Ε.Μ.Π.;
-Πώς θα ευοδωθούν οι συνέργειες τμημάτων, που ακόμα και κοινά ιατρικά μαθήματα προσεγγίζονται με διαφορετικό τρόπο λόγω διαφορετικού αντικείμενο; Τη υψηλή κατάρτιση που αποκτούν τώρα σε τέσσερα χρόνια θα την αποκτούν πλέον σε 2 ή 2 1/2 χρόνια. Επιτρέψτε μου αυτό να το θεωρώ αδιαμφισβήτητη υποβάθμιση.
2) Πέραν των προθέσεων σας για ένα υψηλού κύρους νέο Πανεπιστήμιο εγείρονται όμως και άλλα ερωτηματικά, τα οποία δεν απαντώνται ούτε στο σχέδιο νόμου, ούτε έχουν αποσαφινιστεί από δηλώσεις σας.
Ερωτώ κ. Υπουργέ
-Ποιά είναι τα ακαδημαϊκά κριτήρια συγχώνευσης των πέντε ανομοιογενών τμημάτων.
-Πώς δίνετε την ονομασία «Τμήμα Βιοιατρικών Επιστημών» σε ένα τμήμα πέντε κατευθύνσεων, όταν σύμφωνα με το ΔΟΑΤΑΠ η ονομασία αυτή στην Ευρώπη παραπέμπει σαφώς στο Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων (https://www.esos.gr/arthra/54471/akadimaikotita-kai-aytodynamia-toy-tm-iatrikon-ergastirion-tei-athinas)
-Ο νόμος 4485/2017, τον οποίον συνυπογράφετε, στο Άρθρο 11 (Αυτοδυναμία Τμημάτων και Σχολών) παρ. 1.αναφέρει:
« Τμήματα αποκτούν αυτοδυναμία εφόσον: α) υπηρετούν σε αυτά τουλάχιστον οκτώ (8) μέλη Δ.Ε.Π., από τα οποία τουλάχιστον δύο (2) πρώτης βαθμίδας ή της βαθμίδας του αναπληρωτή και β) έχουν εγγραφεί σε αυτά φοιτητές»
Η ρητή αυτή διατύπωση έρχεται σε αντίθεση με τον παρόντα νόμο, διότι το Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων διαθέτει 13 μέλη ΔΕΠ και δεν εντάσσετε ως αυτοδύναμο, ενώ πχ. Το Τμήμα Προσχολικής Αγωγής και το Τμήμα Εργοθεραπείας μη διαθέτοντας τον ελάχιστο αριθμό ΔΕΠ εντάσσονται ως αυτοδύναμα τμήματα;
Τέλος θεωρώντας ότι δεν έχετε εξετάσει ενδελεχώς εσείς και οι συνεργάτες σας ή παραπληροφορηθήκατε σχετικά με την ακαδημαϊκότητα, το επίπεδο και τη δυναμική του Τμήματος Ιατρικών Εργαστηρίων του ΤΕΙ Αθήνας, σας παραπέμπω σε αναφορές καθηγητών και αποφοίτων του Τμήματος στο διαδίκτυο, η ανάγνωση και μόνο των οποίων θα σας πείσει να αναθεωρήσετε την πρότασή σας για το Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων, την οποία θεωρώ ατεκμηρίωτη, άδικη και επιβλαβή τόσο για το κύρος του νέου Πανεπιστημίου όσο και για τη θέση και προοπτικές των αυριανών αποφοίτων
- https://www.esos.gr/arthra/54355/ehei-tmima-tehnologias-iatrikon-ergastirion-akadimaika-haraktiristika
- https://www.esos.gr/arthra/54520/ti-einai-en-telei-o-tehnologos-iatrikon-ergastirion-i-allios-vioiatrikos-ergastiriakos
Με εκτίμηση
Έφη Γεωργίου
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ Αξιοποιώντας τη δυνατότητα που μας δίνει η πολιτεία για τη συμμετοχή στη διαβούλευση του παρόντος νομοσχεδίου θα ήθελα να εκφράσω την αντίθεσή μου για τον τρόπο που εντάσσεται το Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων (ΤΙΕ) του ΤΕΙ Αθήνας στο υπό ίδρυση Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής Ως μητέρα φοιτητή του Τμήματος, παρακινούμενη από την αγανάκτηση και απογοήτευση που διακατέχουν το γιο μου και γνωρίζοντας το υψηλό επίπεδο και τις απαιτήσεις των σπουδών στο Τμήμα, ανέτρεξα σε ανακοινώσεις του υπουργείου σας, αναφορές και σχόλια σε εφημερίδες και εκπαιδευτικές ιστοσελίδες για την ένταξη του τμήματος αυτού, που έγιναν από καθηγητές, φοιτητές και Γ.Σ. του τμήματος, επιστημονικούς και συνδικαλιστικούς φορείς των τεχνολόγων ιατρικών εργαστηρίων, ώστε να μπορέσω να κατανοήσω την πρότασή σας για το τμήμα αυτό. Επιτρέψτε μου την αναφορά σε μερικά από τα αυτά και τις ερωτήσεις, που κατά τη γνώμη μου προκύπτουν από αυτά: 1) (Δελτίο Τύπου ΥΠ.Π.Ε.Θ. 12-12-17) Συνάντηση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστα Γαβρόγλου με εκπροσώπους Τμημάτων ΤΕΙ, επαγγελματικών φορέων και αποφοίτων « ….Στη συνάντηση ο Υπουργός επεσήμανε ότι αναγνωρίζει την προσφορά των Τμημάτων στην κοινωνία και την οικονομία του τόπου και ότι οραματίζεται την περαιτέρω ακαδημαϊκή αναβάθμισή τους μέσω των συνεργειών τους στο συνεχώς εξελισσόμενο και άκρως ελκυστικό πεδίο των βιοϊατρικών επιστημών και των εφαρμογών τους, που θα θεραπεύει ένα νέο Τμήμα στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής….» Ερωτώ κ. Υπουργέ: -Πώς αναγνωρίζετε την προσφορά του ΤΙΕ , όταν το συνενώνετε με τμήματα με ανομοιογενή αντικείμενα σπουδών; -Πως επικαλείστε ακαδημαϊκή αναβάθμιση μέσω συγχώνευσης για ένα Τμήμα, το οποίο έχει αποδείξει την αξία και τη δυναμική του, όταν επιτυγχάνει σταθερά υψηλές βάσεις στις πανελλαδικές εξετάσεις (3η υψηλότερη στο ΤΕΙ Αθήνας και 67η θέση ανάμεσα στα 468 Τμήματα ΑΕΙ (Πανεπιστημίων και ΤΕΙ) της Επικράτειας όσον αφορά στις προτιμήσεις των υποψηφίων στο μηχανογραφικό δελτίο) προσελκύοντας υποψηφίους σαφώς υψηλότερων επιδόσεων μεταξύ όχι μόνο των άλλων τεσσάρων τμημάτων με τα οποία το συγχωνεύετε αλλά και μεταξύ πολλών άλλων τα οποία προκρίνετε ως αυτοδύναμα; - Γνωρίζετε το πρόγραμμα σπουδών του τμήματος και τις αυξημένες απαιτήσεις τόσο των θεωρητικών όσο και των εργαστηριακών μαθημάτων; Μήπως η ακαδημαϊκή αναβάθμιση επιτυγχάνεται κυρίως με τον εμπλουτισμό των προγραμμάτων με τις σύγχρονες επιστημονικές και τεχνολογικές γνώσεις, με τη δημιουργία νέων κατευθύνσεων στα τμήματα ή τις σχολές, όπως ασφαλώς διαπιστώσατε από την θητεία σας π.χ. στο Ε.Μ.Π.; -Πώς θα ευοδωθούν οι συνέργειες τμημάτων, που ακόμα και κοινά ιατρικά μαθήματα προσεγγίζονται με διαφορετικό τρόπο λόγω διαφορετικού αντικείμενο; Τη υψηλή κατάρτιση που αποκτούν τώρα σε τέσσερα χρόνια θα την αποκτούν πλέον σε 2 ή 2 1/2 χρόνια. Επιτρέψτε μου αυτό να το θεωρώ αδιαμφισβήτητη υποβάθμιση. 2) Πέραν των προθέσεων σας για ένα υψηλού κύρους νέο Πανεπιστήμιο εγείρονται όμως και άλλα ερωτηματικά, τα οποία δεν απαντώνται ούτε στο σχέδιο νόμου, ούτε έχουν αποσαφινιστεί από δηλώσεις σας. Ερωτώ κ. Υπουργέ -Ποιά είναι τα ακαδημαϊκά κριτήρια συγχώνευσης των πέντε ανομοιογενών τμημάτων. -Πώς δίνετε την ονομασία «Τμήμα Βιοιατρικών Επιστημών» σε ένα τμήμα πέντε κατευθύνσεων, όταν σύμφωνα με το ΔΟΑΤΑΠ η ονομασία αυτή στην Ευρώπη παραπέμπει σαφώς στο Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων (https://www.esos.gr/arthra/54471/akadimaikotita-kai-aytodynamia-toy-tm-iatrikon-ergastirion-tei-athinas) -Ο νόμος 4485/2017, τον οποίον συνυπογράφετε, στο Άρθρο 11 (Αυτοδυναμία Τμημάτων και Σχολών) παρ. 1.αναφέρει: « Τμήματα αποκτούν αυτοδυναμία εφόσον: α) υπηρετούν σε αυτά τουλάχιστον οκτώ (8) μέλη Δ.Ε.Π., από τα οποία τουλάχιστον δύο (2) πρώτης βαθμίδας ή της βαθμίδας του αναπληρωτή και β) έχουν εγγραφεί σε αυτά φοιτητές» Η ρητή αυτή διατύπωση έρχεται σε αντίθεση με τον παρόντα νόμο, διότι το Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων διαθέτει 13 μέλη ΔΕΠ και δεν εντάσσετε ως αυτοδύναμο, ενώ πχ. Το Τμήμα Προσχολικής Αγωγής και το Τμήμα Εργοθεραπείας μη διαθέτοντας τον ελάχιστο αριθμό ΔΕΠ εντάσσονται ως αυτοδύναμα τμήματα; Τέλος θεωρώντας ότι δεν έχετε εξετάσει ενδελεχώς εσείς και οι συνεργάτες σας ή παραπληροφορηθήκατε σχετικά με την ακαδημαϊκότητα, το επίπεδο και τη δυναμική του Τμήματος Ιατρικών Εργαστηρίων του ΤΕΙ Αθήνας, σας παραπέμπω σε αναφορές καθηγητών και αποφοίτων του Τμήματος στο διαδίκτυο, η ανάγνωση και μόνο των οποίων θα σας πείσει να αναθεωρήσετε την πρότασή σας για το Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων, την οποία θεωρώ ατεκμηρίωτη, άδικη και επιβλαβή τόσο για το κύρος του νέου Πανεπιστημίου όσο και για τη θέση και προοπτικές των αυριανών αποφοίτων - https://www.esos.gr/arthra/54355/ehei-tmima-tehnologias-iatrikon-ergastirion-akadimaika-haraktiristika - https://www.esos.gr/arthra/54520/ti-einai-en-telei-o-tehnologos-iatrikon-ergastirion-i-allios-vioiatrikos-ergastiriakos Με εκτίμηση Έφη Γεωργίου