Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
συγχαρητήρια για τo δύσκολο εγχείρημά σας σας να γίνει πράξη η Ενιαία Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Για την επιτυχία της προσπάθειας αυτής πέρα από βούληση, κόπο και μεγάλη προσπάθεια από όλους τους εμπλεκομένους πιστεύω ότι απαιτείται σαφής προσανατολισμός προς το στόχο χωρίς προσπάθεια εξισορρόπησης συμφερόντων μεταξύ Ιδρυμάτων, Τμημάτων και άλλων ενδιαφερομένων μερών.
Ξεκινάω με κάτι το οποίο δεν είναι το πλέον σημαντικό αλλά ίσως είναι ενδεικτικό. Ο «τοπικός» προσδιορισμός για το προς ίδρυση Πανεπιστήμιο δε νομίζω ότι προσφέρει κάτι και πιθανότατα θα μπορούσε να αντικατασταθεί με κάποιο άλλο όνομα ή προσδιοριστικό όρο.
Η διαφορετικότητα και το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του προς Ίδρυση Πανεπιστημίου είναι η μοναδικότητα κάποιων Τμημάτων την οποία το προς διαβούλευση Νομοσχέδιο τείνει να εξαφανίσει.
Η επιλογή των Τμημάτων του Νέου Πανεπιστημίου θα έπρεπε να βασίζεται αρχικά σε μελέτες σκοπιμότητας της υπαρξής τους για τη χώρα γενικά, την οικονομία και την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αυτής.
Ο αριθμός των μελών ΔΕΠ για παράδειγμα δε νομίζω ότι θα έπρεπε να είναι αποφασιστικός παράγοντας σε περίπτωση που η ύπαρξη κάποιου Τμήματος κρίνεται επιβεβλημένη για το χώρο. Θα μπορούσε να γίνει πρόσληψη νέων μελών ΔΕΠ ή να δινόταν η δυνατότητας μετακίνησης μελών από άλλα Τμήματα ή/και Ιδρύματα στο εν λόγω Τμήμα.
Ως απόφοιτος του Τμήματος Κλωστοϋφαντουργών πιστεύω ότι η συγχώνευση του Τμήματος με κάποιο άλλο Τμήμα με πολύ διαφορετικό αντικείμενο σπουδών (όπως με το Τμήμα Αυτοματιστών) δεν έχει να προσφέρει κάτι σε κανένα από τα δύο Τμήματα και ο τίτλος του νέου –μετά τη συγχώνευση– Τμήματος δημιουργεί μεγάλη σύγχυση και δεν εκφράζει κανένα από τα δύο αντικείμενα.
Πέρα από τη μοναδικότητα του Τμήματος Κλωστοϋφαντουργών Μηχανικών υπάρχει ανάγκη ύπαρξης και ζήτηση, σχετικά μικρού μεν αλλά σημαντικού αριθμού, επαρκώς καταρτισμένων και με υψηλό επίπεδο γνώσεων επιστημόνων Κλωστοϋφαντουργών σε πολλούς τομείς της ελληνικής οικονομίας. Αυτός είναι και ο λόγος που πολλοί απόφοιτοι προχωρήσαμε σε συνέχιση των σπουδών μας σε Μεταπτυχιακό και Διδακτορικό επίπεδο.
Επιπλέον, η Κλωστοϋφαντουργία ως χώρος αποτελείται από πάρα πολλούς διαφορετικούς τομείς, συνεχώς επεκτείνεται και εμπλέκεται, ολοένα και περισσότερο, σε σημαντικές εξελίξεις διεπιστημονικού ενδιαφέροντος οι οπίες απαιτούν υψηλό επίπεδο γνώσεων. Ως αποτέλεσμα το υπάρχον πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος Κλωστοϋφαντουργών Μηχανικών δεν μπορεί να ανταποκριθεί πλήρως και χρειάζεται αναβάθμιση με προσθήκη και νέων αντικειμένων, η οποία όμως όχι μόνο δεν εξασφαλίζεται μέσω κάποιας συγχώνευσης αλλά υποβαθμίζεται.
Ευχαριστώ πολύ και καλή επιτυχία στο δύσκολο έργο σας.
Λούση-Φωτεινή Αρακελιάν,
Απόφοιτος Τμήματος Κλωστοϋφαντουργών Μηχανικών
Αξιότιμε κ. Υπουργέ, συγχαρητήρια για τo δύσκολο εγχείρημά σας σας να γίνει πράξη η Ενιαία Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Για την επιτυχία της προσπάθειας αυτής πέρα από βούληση, κόπο και μεγάλη προσπάθεια από όλους τους εμπλεκομένους πιστεύω ότι απαιτείται σαφής προσανατολισμός προς το στόχο χωρίς προσπάθεια εξισορρόπησης συμφερόντων μεταξύ Ιδρυμάτων, Τμημάτων και άλλων ενδιαφερομένων μερών. Ξεκινάω με κάτι το οποίο δεν είναι το πλέον σημαντικό αλλά ίσως είναι ενδεικτικό. Ο «τοπικός» προσδιορισμός για το προς ίδρυση Πανεπιστήμιο δε νομίζω ότι προσφέρει κάτι και πιθανότατα θα μπορούσε να αντικατασταθεί με κάποιο άλλο όνομα ή προσδιοριστικό όρο. Η διαφορετικότητα και το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του προς Ίδρυση Πανεπιστημίου είναι η μοναδικότητα κάποιων Τμημάτων την οποία το προς διαβούλευση Νομοσχέδιο τείνει να εξαφανίσει. Η επιλογή των Τμημάτων του Νέου Πανεπιστημίου θα έπρεπε να βασίζεται αρχικά σε μελέτες σκοπιμότητας της υπαρξής τους για τη χώρα γενικά, την οικονομία και την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αυτής. Ο αριθμός των μελών ΔΕΠ για παράδειγμα δε νομίζω ότι θα έπρεπε να είναι αποφασιστικός παράγοντας σε περίπτωση που η ύπαρξη κάποιου Τμήματος κρίνεται επιβεβλημένη για το χώρο. Θα μπορούσε να γίνει πρόσληψη νέων μελών ΔΕΠ ή να δινόταν η δυνατότητας μετακίνησης μελών από άλλα Τμήματα ή/και Ιδρύματα στο εν λόγω Τμήμα. Ως απόφοιτος του Τμήματος Κλωστοϋφαντουργών πιστεύω ότι η συγχώνευση του Τμήματος με κάποιο άλλο Τμήμα με πολύ διαφορετικό αντικείμενο σπουδών (όπως με το Τμήμα Αυτοματιστών) δεν έχει να προσφέρει κάτι σε κανένα από τα δύο Τμήματα και ο τίτλος του νέου –μετά τη συγχώνευση– Τμήματος δημιουργεί μεγάλη σύγχυση και δεν εκφράζει κανένα από τα δύο αντικείμενα. Πέρα από τη μοναδικότητα του Τμήματος Κλωστοϋφαντουργών Μηχανικών υπάρχει ανάγκη ύπαρξης και ζήτηση, σχετικά μικρού μεν αλλά σημαντικού αριθμού, επαρκώς καταρτισμένων και με υψηλό επίπεδο γνώσεων επιστημόνων Κλωστοϋφαντουργών σε πολλούς τομείς της ελληνικής οικονομίας. Αυτός είναι και ο λόγος που πολλοί απόφοιτοι προχωρήσαμε σε συνέχιση των σπουδών μας σε Μεταπτυχιακό και Διδακτορικό επίπεδο. Επιπλέον, η Κλωστοϋφαντουργία ως χώρος αποτελείται από πάρα πολλούς διαφορετικούς τομείς, συνεχώς επεκτείνεται και εμπλέκεται, ολοένα και περισσότερο, σε σημαντικές εξελίξεις διεπιστημονικού ενδιαφέροντος οι οπίες απαιτούν υψηλό επίπεδο γνώσεων. Ως αποτέλεσμα το υπάρχον πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος Κλωστοϋφαντουργών Μηχανικών δεν μπορεί να ανταποκριθεί πλήρως και χρειάζεται αναβάθμιση με προσθήκη και νέων αντικειμένων, η οποία όμως όχι μόνο δεν εξασφαλίζεται μέσω κάποιας συγχώνευσης αλλά υποβαθμίζεται. Ευχαριστώ πολύ και καλή επιτυχία στο δύσκολο έργο σας. Λούση-Φωτεινή Αρακελιάν, Απόφοιτος Τμήματος Κλωστοϋφαντουργών Μηχανικών