Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 51 – Έναρξη ισχύοςΣχόλιο του χρήστη Ηλίας | 18 Μαρτίου 2018, 18:04
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αρνητικά Σημεία 1. Η θεσμοθέτηση δύο συνεχόμενων θητειών και ο αποκλεισμός υποψηφίων είναι αντισυνταγματική και αντίκειται στις αρχές της ισότητας, αξιοκρατίας και ελεύθερης πρόσβασης του κάθε πολίτη στα αξιώματα της Δημόσιας Διοίκησης. 2. Τα πολυμελή Συμβούλια Επιλογής που θεσπίζονται για την επιλογή Διευθυντών Εκπαίδευσης ή Περιφερειακών Διευθυντών ( 9 ή 11 μέλη κατά περίπτωση) δεν δημιουργούν εχέγγυα αξιοκρατίας αφού τυπικά ή άτυπα τα 7 μέλη «διορίζονται» από τον Υπουργό. Ο ένας εκπρόσωπος του ΑΣΕΠ δεν θα είναι κάποιος αρεστός της Κυβέρνησης άραγε; Αρκεί μόνο ένας εκπρόσωπος του ΑΣΕΠ και οι αιρετοί των εκπαιδευτικών για αξιοκρατικές επιλογές όταν όλοι οι άλλοι θα είναι ελεγχόμενοι κομματικά; 3. Η αποκομματικοποίηση της δημόσιας διοίκησης φαίνεται όνειρο θερινής νυκτός, αφού έχουμε και σε άλλη διάταξη επιστροφή στο παρελθόν. Συγκεκριμένα, με το νέο Σ/Ν οι δηλώσεις προτίμησης των σχολικών μονάδων υποβάλλονται μαζί με την αίτηση υποψηφιότητας (άρθρο 27, παρ. 4), πριν δηλαδή την κατάρτιση των τελικών ενιαίων αξιολογικών πινάκων των υποψηφίων, ώστε μέσω του ελέγχου των μορίων της συνέντευξης να μοιράζονται τα σχολεία κατά το δοκούν. 4. Υπάρχουν διατάξεις για την αξιολόγηση των Στελεχών, αλλά απουσιάζει η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών!!!!! Παγκόσμια πρωτοτυπία!! Και μάλιστα οι υφιστάμενοι έχουν το ρόλο αξιολογητή των προϊσταμένων τους με ανώνυμο ερωτηματολόγιο. Μας θυμίζει το νόμο για τις επιλογές στελεχών του 2015 με τις ψηφοφορίες ο οποίος κρίθηκε αντισυνταγματικός. Ή θα υπάρξει αξιολόγηση για όλους ή καθόλου, και αν υπάρξει αξιολόγηση αυτή θα γίνεται επώνυμα και με εχέγγυα αμεροληψίας ώστε να αναλαμβάνει ο κάθε αξιολογητής τις νόμιμες ευθύνες του. Δημοκρατία της κουκούλας θυμίζει άλλα καθεστώτα και πρακτικές και γίνεται για ψηφοθηρικούς λόγους. 5. Μοριοδότηση των κριτηρίων επιλογής Ύποπτες «αλχημείες»: 1ος υποψήφιος: Μεταπτυχιακό μαζί με Διδασκαλείο αντί να έχουν 3,5+3=6,5 μόρια, το Σ/Ν δίνει και στα δύο μαζί 4,5 μόρια. 2ος υποψήφιος: Διδασκαλείο μαζί με 2ο Πτυχίο ΑΕΙ ή ΤΕΙ (ακόμη και τα παλιά 2χρονα ΤΕΙ) δίνουν στον υποψήφιο 3+3=6 μόρια. Μάλλον για φωτογραφικές διατάξεις πρόκειται για να δώσουν μόρια σε δικούς τους υποψήφιους και να κόψουν από άλλους. Από αυτό το παράδειγμα διαφαίνεται ότι ο 1ος υποψήφιος θα λάβει για το Διδασκαλείο αντί για 3 μόρια μόνο 1 μόριο, ενώ ο 2ος υποψήφιος θα λάβει και τα 3 μόρια του Διδασκαλείου. Καταφανής αδικία. 6. Η διοικητική εμπειρία σε θέση Διευθυντή Σχολικής Μονάδας θα έπρεπε να έχει αυξημένη μοριοδότηση, όχι μόνο 2 μόρια το ανώτερο, αλλά τουλάχιστον 3 μόρια όπως και στο προηγούμενο νομοσχέδιο. 7. Η επιλογή των Υποδιευθυντών Σχολικών Μονάδων πρέπει να γίνεται μεταξύ των εκπαιδευτικών με οργανική θέση στη σχολική μονάδα και με τα ίδια κριτήρια που ισχύουν για τους Διευθυντές Σχολείων ώστε να εξασφαλιστεί κάποιου είδους αξιοκρατία και όχι όπως προβλέπει το Σ/Ν με απόφαση-εκλογές του Συλλόγου Διδασκόντων. Θετικά σημεία ως προς τη μοριοδότηση 1. Μοριοδοτείται η Πιστοποίηση ΤΠΕ Β΄Επιπέδου με 1 μόριο. Εδώ ίσως θα μπορούσε να δοθεί 1,5 μόριο. 2. Άλλο θετικό σημείο είναι η μοριοδότηση του Συγγραφικού Έργου των υποψηφίων, όπως επιστημονικά άρθρα και εισηγήσεις σε επιστημονικά συνέδρια. Αυτό άλλωστε γίνεται σε κάθε προηγμένο κράτος του κόσμου. Επίλογος Θα μπορούσαν να επισημανθούν και άλλες πολλές ατέλειες του Σ/Ν, αφού φαίνεται δαιδαλώδες και γραφειοκρατικό στα περισσότερα σημεία του και μάλλον όχι ευέλικτο. Πιστεύω ότι οι Νέες Δομές θα είναι δυσλειτουργικές. Στην παρούσα φάση επισήμανα μέσα από την εμπειρία μου και αυτά που έχω διαπιστώσει διαχρονικά όσα αφορούν κυρίως την επιλογή των στελεχών.