Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 30 – Θητεία στελεχών και ανάληψη υπηρεσίαςΣχόλιο του χρήστη ΝΟΜΙΚΟΣ | 19 Μαρτίου 2018, 11:59
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
@ 30 παρ. 3: Η ανάδειξη στελεχών γίνεται με επιλογή των καταλληλότερων όχι με αποκλεισμό τους. Δεν είναι συνταγματικά ανεκτός ο αποκλεισμός υποψηφίων μόνο και μόνο επειδή έχουν ήδη δύο θητείες. Πολλώ δε μάλλον όταν αυτός ο αποκλεισμός ισχύει αναδρομικά (ex tunc) και όχι εφ'εξής (ex nunc), δηλαδή από την ημερομηνία ισχύος του νέου νόμου και έπειτα. Ο υποψήφιος δεν είναι συνταγματικά επιτρεπτό με βάση την αρχή της χρηστής διοίκησης να αιφνιδιάζεται και να προσβάλλεται η δικαιολογημένη εμπιστοσύνη του απέναντι στη διοίκηση και να αποκλείεται από την επιλογή. Είναι θεμιτή η προσπάθεια για ανανέωση των στελεχών αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αποτελέσει αυτή καθαυτή λόγο και επαρκή αιτιολογία για αποκλεισμό από τη δυνατότητα υποψηφιότητας για κατάληψη θέσης ευθύνης. Το ζήτημα είναι να αποτραπεί η διαιώνιση επαγγελματιών στελεχών εκπαίδευσης που αποκόπτονται από το διδακτικό έργο. Προτείνεται να τεθεί, εφεξής, ως όρος μετά δύο θητείες-συνεχόμενες ή μη- (έξι έτη), ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να συμπληρώσει τρία (3) έτη πραγματικής διδακτικής υπηρεσίας σε τάξη με πλήρες ωράριο -όταν υπάρχει αντικειμενική δυνατότητα συμπλήρωσής του- σύμφωνα με τα έτη υπηρεσίας του, προκειμένου να έχει δικαίωμα υποβολής αιτήσεως και επιλογής για νέα θέση ευθύνης. Με τον τρόπο αυτό ο εκπαιδευτικός θα λαμβάνει επαρκή ανατροφοδότηση, δε θα αποκόπτεται από την διδακτική πραγματικότητα της τάξης, καθώς η κύρια και βασική αποστολή του είναι η διδασκαλία. Η διάταξη αυτή θα ισχύσει για όσους επιλέγονται με βάση τις διατάξεις του νόμου αυτού ως στελέχη της εκπαίδευσης και εφεξής, για να μην υπάρξει αιφνιδιασμός. Οι όποιες αστοχίες του παρελθόντος καλό είναι να μην μας παρασύρουν σε άστοχη και αστόχαστη νομοθέτηση.