Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 09 – Στελέχωση των Κ.Ε.Σ.Υ.Σχόλιο του χρήστη Νικόλαος | 19 Μαρτίου 2018, 20:53
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
''γ) Εκπαιδευτικών όλων των κλάδων που υπηρετούν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με εξειδίκευση στη συμβουλευτική στον επαγγελματικό προσανατολισμό: εκατόν σαράντα (140) θέσεις. '' Απαράδεκτη ασάφεια για ένας θεσμό που είναι κλάδος της Συμβουλευτικής Ψυχολογίας. ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ σαφής προσδιορισμός των κλάδων που θα αναλάβουν αυτό το έργο στα Κ.Ε.Σ.Υ. Κατάλληλοι για την παροχή υπηρεσιών Σχολικής Συμβουλευτικής Σταδιοδρομίας είναι πτυχιούχοι παιδαγωγικών- καθηγητικών τμημάτων και απόφοιτοι σχολών Κοινωνικών Επιστημών που διαθέτουν απαραίτητα διδακτορικό ή μεταπτυχιακή ειδίκευση στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό, δηλαδή τίτλους Α΄και Β΄κύκλου, συναφείς με τον κλάδο απασχόλησης. Δεν είναι όλοι κατάλληλοι για όλα. Επιπλέον, περιλαμβάνετε τους ΠΕ31-Ειδικών στην κινητικότητα, τον προσανατολισμό και τις δεξιότητες καθημερινής διαβίωσης των τυφλών και στην ελληνική νοηματική γλώσσα στο Ε.Ε.Π. ''ξεχνώντας'' να συμπεριλάβετε τους ΠΕ22. Καταλαβαίνουμε ότι δεν υπήρξε ποτέ απορρόφηση αλλά στις νέες δομές, είναι επιβεβλημένη η συμπερίληψή τους. Και ρωτώ: ποιοι θ' αναλάβουν τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες και ψυχοκοινωνικά προβλήματα; Αφού τα ΚΕΣΥΠ συγχωνεύονται με τους λοιπούς φορείς για να δημιουργηθεί το νέο ΚΕΣΥ, προτείνεται η αξιοποίηση στο νέο φορέα μόνιμου εκπαιδευτικού (1 άτομο) που απασχολούνταν στα πρώην ΚΕΣΥΠ δημιουργώντας όμως 2 νέες θέσεις για Επαγγελματικούς Συμβούλους Ειδικής Αγωγής (για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες - ψυχοκοινωνικά προβλήματα και μαθητές ΑμεΑ). Οι θέσεις θα μπορούσαν να κατανεμηθούν ως εξής: ~ Ένας Σύμβουλος Προσανατολισμού της γενικής εκπαίδευσης (από τα πρώην ΚΕΣΥΠ) με μεταπτυχιακή ειδίκευση στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό ή διδακτορικό συναφές με τη θέση απασχόλησης και απαραίτητα βασικό τίτλο σπουδών από παιδαγωγικές-καθηγητικές σχολές και τμήματα Κοινωνικών Επιστημών. ~ Ένας ΠΕ31 -Ειδικών στην κινητικότητα, τον προσανατολισμό και τις δεξιότητες καθημερινής διαβίωσης των τυφλών και στην ελληνική νοηματική γλώσσα ~ Ένας ΠΕ22 - Επαγγελματικός Σύμβουλος Ειδικής Αγωγής, για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες/αναπτυξιακά & ψυχοκοινωνικά προβλήματα. Και τα τρία άτομα θα εξυπηρετούν μαθητές των σχολείων της αρμοδιότητας του ΚΕΣΥ πραγματοποιώντας συνεδρίες εντός της δομής αλλά και ενδοσχολικά. - Για τους Επαγγελματικούς Συμβούλους Γενικής Εκπαίδευσης πρέπει να απαιτείται βασικός τίτλος σπουδών από παιδαγωγικές-καθηγητικές σχολές και τμήματα Κοινωνικών Επιστημών με απαραίτητη την ειδίκευση στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό μέσω διδακτορικού ή μεταπτυχιακών σπουδών στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό - Για τους Επαγγελματικούς Συμβούλους Ειδικής Αγωγής πρέπει να απαιτείται βασικός τίτλος σπουδών από παιδαγωγικές-καθηγητικές σχολές και τμήματα Κοινωνικών Επιστημών με απαραίτητη την ειδίκευση στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό μέσω διδακτορικού ή μεταπτυχιακών σπουδών στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό με επιπρόσθετη την εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή/Σχολική Ψυχολογία. Θα πρέπει να γίνει σαφές ότι η Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας και ο Επαγγελματικός Προσανατολισμός είναι ένας ενιαίος θεσμός με σαφή ποιοτικά χαρακτηριστικά και οι λειτουργοί - Σύμβουλοι Σταδιοδρομίας διαθέτουν συγκεκριμένα γνωρίσματα, όπως πολύπλευρες γνώσεις ΨυχοΠαιδαγωγικής, Ψυχολογίας και Συμβουλευτικής, Ψυχομετρίας και Κοινωνιολογίας που απέκτησαν προπτυχιακά και σε μεταπτυχιακό επίπεδο. Κατέχουν εξειδικευμένα εργαλεία και ακολουθούν κατάλληλες επιστημονικές μεθόδους για την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών. Δεν κάνουν όλοι οι κλάδοι των εκπαιδευτικών για όλα. Δεν είναι δυνατόν εν έτει 2018 να μιλάμε για τα αυτονόητα στις επαγγελματικές ειδικότητες. Μ' εκτίμηση