Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 09 – Στελέχωση των Κ.Ε.Σ.Υ.Σχόλιο του χρήστη ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ | 20 Μαρτίου 2018, 18:35
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το παρόν σχέδιο νόμου διαμορφώνει σε σχέση με τα ΚΕΣΥ μια δομή καθαρά τεχνοκρατική και σε μεγάλο βαθμό γραφειοκρατική χωρίς όμως να μπορεί να προσεγγίσει την σχολική μονάδα ως ολότητα. Με άλλα λόγια ελλοχεύει ο κίνδυνος τα ΚΕΣΥ να χάσουν τον παιδαγωγικό τους ρόλο, ιδιαίτερα όταν θα επιχειρούν να αντιμετωπίσουν ψυχοκοινωνικά ζητήματα εκτός της ειδικής αγωγής. Σε αυτό το πλαίσιο η αποκλειστική παρέμβαση ΕΕΠ (ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών) χωρίς την συμμετοχή εκπαιδευτικών θα συμβάλει στην ψυχολογιοποίηση των προβλημάτων και την ετικετοποίηση των μαθητών. Αντίστοιχα, οι παρεμβάσεις θα γίνονται με όρους προβλήματος, ψυχοπαθολογίας και μεταβίβασης ευθύνης στο μαθητή που έχει πρόβλημα, αγνοώντας το ιδιαίτερο εκπαιδευτικό πλαίσιο. Η αναγνώριση του παιδαγωγικού ρόλου των ΚΕΣΥ για την αντιμετώπιση θεμάτων εκτός ειδικής αγωγής μπορεί να γίνει με την συμμετοχή εκπαιδευτικών αυξημένων προσόντων οι οποίοι γνωρίζουν την εκπαιδευτική πραγματικότητα και τις ανάγκες των σχολικών μονάδων και οι οποίοι θα είναι επιφορτισμένοι με την πραγματοποίηση αυτής της σύνδεσης. Η επιλογή αυτών των εκπαιδευτικών θα μπορούσε να γίνει με κριτήρια επιλογής παρόμοια με αυτά που ίσχυαν για τους υπευθύνους ΣΣΝ και με πεδίο ευθύνης την επικοινωνία με την σχολική κοινότητα και την διαμόρφωση παρεμβάσεων προσαρμοσμένων στις ανάγκες των σχολικών μονάδων. Παράλληλα, η διασύνδεση με την σχολική κοινότητα με σκοπό την πρόληψη και την προαγωγή της ψυχικής υγείας θα έπρεπε να αποτελέσει πεδίο δράσης των ΚΕΣΥ έτσι ώστε να μετασχηματιστεί αυτός ο πλούτος γνώσεων που θα έχουν. Αυτές τις δράσεις θα μπορούσε να αναλάβει επίσης εκπαιδευτικός αυξημένων προσόντων με ειδίκευση στην Αγωγή υγείας. Η επιλογή αυτών των εκπαιδευτικών θα μπορούσε να γίνει με τα κριτήρια επιλογής που ισχύουν για τους υπευθύνους Αγωγής υγείας. Σκοπός αυτών των προτάσεων αποτελεί η ενδυνάμωση του εκπαιδευτικού ρόλου των ΚΕΣΥ σε ένα διεπιστημονικό πλαίσιο που όμως θα θέτει ως πρώτη προτεραιότητα την εκπαιδευτική πράξη και τον παιδαγωγικό ρόλο του σχολείου.