Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 14 – Υπεύθυνοι Πληροφορικής και Νέων ΤεχνολογιώνΣχόλιο του χρήστη ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΠΑΝΙΑΡΗΣ | 21 Μαρτίου 2018, 13:52
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ο θεσμός των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα έχει ήδη αποτιμηθεί από την εκπαιδευτική κοινότητα ως μια επιτυχημένη πρακτική η οποία πρέπει να ενισχυθεί και όχι να καταργηθεί. Πως είναι δυνατόν να καταργηθεί μια δομή που παράγει μετρήσιμο έργο το οποίο αξιολογείται κάθε χρόνο από εκπαιδευτικούς, διευθυντές και στελέχη της εκπαίδευσης. Εκτός της υποστήριξη των σχολείων σε θέματα υλικού και λογισμικού, τη διαρκή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών (σεμινάρια, ημερίδες, workshop), την υποστήριξη των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, την υποστήριξη των σχολικών συμβούλων (τηλεδιασκέψεις και ημερίδες) και όλων των δομών της εκπαίδευσης, τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. στήριξαν και στηρίζουν όλες τις εκπαιδευτικές αλλαγές σε ζητήματα εργαστηρίων και επιμόρφωσης. Αντί αυτού προτείνεται να καταργηθούν τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. και να υπάρχει ένα άτομο ανά Δ/νση που δεν θα μπορεί να κάνει υποστήριξη. Παράλληλα παρότι από το 2012 (προκήρυξη) τα έτη υπηρεσίας σ’ αυτές τις δομές ήταν μετρήσιμα ως διδακτικά, ξαφνικά ανατρέπεται και αυτό με το προσχέδιο νόμου (η συνέχεια ίσως είναι ξανά η δικαστική διαμάχη όπως συνέβη και σε άλλες περιπτώσεις). Επιπρόσθετα με την κατάργηση των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. καταργείται και η υποστήριξη στις σχολικές μονάδες (κάτι που ξεκίνησε με την κατάργηση του 3ώρου των Υπ. ΣΕΠΕΗΥ και συνεχίστηκε με τη μη συνέχιση των έργων ΕΣΠΑ του ΠΣΔ, τη μεταφορά των αρμοδιοτήτων των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. από τη Δ/ΝΣΗ ΣΕΠΕΔ σε αυτοτελή γραφεία και τελικά στον νέο οργανισμό στη Δ/νση υποστήριξης εκπαιδευτικών προγραμμάτων και εκπαίδευσης για την αειφορία στο τμήμα Γ' Πολιτιστικών Θεμάτων και υποστηρικτικών δομών) Πλέον είναι σίγουρο ότι το κόστος θα είναι απίστευτα μεγαλύτερο για τις σχολικές μονάδες που θα αναγκαστούν να προστρέξουν στον ιδιωτικό τομέα. Σκεφτείτε τι θα γίνει με την υποστήριξη των πανελληνίων που πρέπει να είναι άμεση. Τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. ήταν μια δομή στο Υπουργείο Παιδείας που κατέγραφε τις εργασίες της και το χρόνο της σε Π.Σ. helpdesk και από εκεί έβγαιναν τα reports της κάθε χρονιάς. Άρα μπορεί να αξιολογηθεί άμεσα για ένα μεγάλο κομμάτι της δουλειάς της (όχι για τα εκπαιδευτικά προφανώς). Τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. πρέπει να αναβαθμιστούν τόσο σε προσωπικό όσο και σε εξοπλισμό έτσι ώστε οι σχολικές μονάδες να έχουν το αυτονόητο … δηλαδή άμεση υποστήριξη με τις τόσες εργασίες που καθημερινά προστίθενται και έχουν σχέση με Τ.Π.Ε. και χειρισμό σύνθετων λογισμικών καταγραφής και στατιστικών. Δρ Αλέξανδρος Καπανιάρης Υπεύθυνος ΚΕΠΛΗΝΕΤ Μαγνησίας