• Σχόλιο του χρήστη 'Μπάμπης' | 21 Μαρτίου 2018, 16:19

    Εάν η Διαβούλευση γίνεται για ουσιαστικό λόγο και όχι ως επίφαση δημοκρατίας και επειδή κάθε νομοσχέδιο πρέπει να συνοδεύεται από Έκθεση Δημοσίας Διαβούλευσης, τότε ο καταιγισμός και μόνο των σχολίων στο συγκεκριμένο άρθρο (είναι ήδη πρώτο σε σχόλια και θα διευρύνει τη διαφορά του από το δεύτερο) θα έπρεπε να είχε ήδη οδηγήσει το Υπουργείο σε έκδοση Δελτίου Τύπου ότι τελικά τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ δεν καταργούνται. Θα επιχειρήσω να δώσω κάποιες άλλες διαστάσεις του θέματος. Πώς φθάσαμε μέχρι το συγκεκριμένο άρθρο του νομοσχεδίου για τις νέες Δομές της Εκπαίδευσης; Πολύ απλά επειδή οι συντάκτες του νομοσχεδίου (αλλά και γενικά το Υπουργείο Παιδείας διαχρονικά) αγνοούν το έργο που επιτελούν τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ αλλά ακόμα και το τι εστί Πληροφορική. Όταν η Πληροφορική συγχέεται με το πάτημα των πλήκτρων (δήλωση πρώην Υπουργού Παιδείας κ. Διαμαντοπούλου) και όταν σταματάει για λίγες χιλιάδες Ευρώ ετησίως η συνέχιση του έργου της Τεχνικής Στήριξης (http://ts.sch.gr/) που έχει γλιτώσει το ελληνικό Δημόσιο από εκατομμύρια Ευρώ, τότε σίγουρα κάτι δεν πάει καλά. Το σχέδιο για τις νέες Δομές της Εκπαίδευσης κυοφορείτο εδώ και μήνες. Ο Διευθυντής Ειδικής Αγωγής (εκ των βασικών συντελεστών του σχεδίου) το παρουσίαζε σε τουρνέ σε αρκετές Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Στις συναντήσεις αυτές καλούνταν μόνο οι υπάλληλοι των ΚΕΔΔΥ και οι Σχολικοί Σύμβουλοι Ειδικής Αγωγής. Όλοι οι υπόλοιποι που θα απορροφούνταν από τα ΚΕΣΥ είναι σαν να μην υπήρχαν, είτε επειδή θεωρούν ότι δεν κάνουν κάτι σημαντικό είτε επειδή δεν έπρεπε να μάθουν ότι επίκειται η εξαφάνισή τους. Ο (κατά τα άλλα συμπαθής) Διευθυντής Ειδικής Αγωγής είδε το θέμα κυρίως (έως αποκλειστικά) από τη σκοπιά της Ειδικής Αγωγής. Γι’ αυτό και τα ΚΕΣΥ αποτελούν μετεξέλιξη των ΚΕΔΔΥ και από τις υπόλοιπες δομές όποιες είχαν καλές άκρες στους συντάκτες του Νομοσχεδίου, διασώζονται (βλ. ΚΠΕ/ΚΕΑ και ΕΚΦΕ). Παρεμπιπτόντως, στα ΚΕΣΥ το σχέδιο που παρουσιαζόταν προέβλεπε και θέση για εκπαιδευτικό Πληροφορικής. Φυσικά όχι για να εξυπηρετεί την αποστολή του ΚΕΣΥ, με τον τρόπο που θα το κάνουν οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί, αλλά για να είναι ο χαμάλης υπηρέτης των υπολοίπων. Τελικά αυτό δεν πέρασε στο τελικό νομοσχέδιο, οπότε ποιος θα υποστηρίζει τεχνικά τα ΚΕΣΥ; Θα φανεί όταν καθοριστούν τα ειδικότερα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες των Υπευθύνων Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών (άρ.18, παρ.2). Δυστυχώς η νομοθέτηση στο Υπουργείο Παιδείας (αλλά και στα υπόλοιπα Υπουργεία) γίνεται διαχρονικά υπό το πρίσμα της εξυπηρέτησης όσων έχουν πρόσβαση στους νομοπαρασκευαστές. Κατά τα λοιπά, πανηγυρίζει ο κυβερνητικός Τομέας Παιδείας επειδή από τους μονοπρόσωπους θεσμούς πάμε σε Δομές με συλλογικότητα στο σχεδιασμό και τη δράση. Αλήθεια, εδώ που συμβαίνει το αντίθετο (δηλ. από την πανθομολογουμένως επιτυχημένη Δομή ΚΕΠΛΗΝΕΤ πάμε στον μονοπρόσωπο θεσμό του Υπευθύνου Πληροφορικής) τι έχουν να μας πουν; Οποία αποξένωση από την εκπαιδευτική πραγματικότητα… Σύμφωνα με το άρθρο 14, παρ.3: «3. Οι Υπεύθυνοι Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών τοποθετούνται στα Τμήματα Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών των οικείων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, υπάγονται διοικητικά στους προϊσταμένους των Τμημάτων αυτών και καθοδηγούνται για την άσκηση του εκπαιδευτικού και επιστημονικού τους έργου από τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου του κλάδου ΠΕ 86 του οικείου ΠΕ.Κ.Ε.Σ.» Από τις αναρτήσεις στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ πραγματοποίησα αποδελτίωση των προϊσταμένων των Τμημάτων Δ’ Πληροφορικής στις 58ΔΠΕ+58ΔΔΕ+13ΠΔΕ=129 Διευθύνσεις. Οι ειδικότητές τους έχουν ως εξής: 28 ΠΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ 8 ΠΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ 7 ΤΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ-ΛΟΓΙΣΤΙΚΟΥ 10 ΔΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ-ΓΡΑΜΜΑΤΕΩΝ 39 ΠΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ 4 ΤΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ 2 ΔΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ναι, εν έτει 2018 που όλοι οι ΔΥ πρέπει να έχουν βασικές γνώσεις Η/Υ, υπάρχει ακόμα αυτή η απίθανη ειδικότητα, βλ. ΑΔΑ: 6ΣΑΘ4653ΠΣ-95Δ και ΩΧ954653ΠΣ-8Ρ7) 31 θέσεις έμειναν κενές, λόγω έλλειψης προσωπικού Δηλ. μόνο στο 1/3 (39+4=43 στις 129) των Διευθύνσεων υπάρχει προϊστάμενος με ειδικότητα Πληροφορικής. Πέραν από το ηθικό του θέματος (π.χ. ο ΔΕ Διοικητικών-Γραμματέων θα προΐσταται του ΠΕ Πληροφορικής), υπάρχει και ένα απολύτως πρακτικό ζήτημα: χωρίς γνώσεις Πληροφορικής, πώς θα κατανοεί τα σχετικά θέματα ο προϊστάμενος του τμήματος Πληροφορικής; Προφανώς θα απευθύνεται σε κάποιον που γνωρίζει να κάνει τη δουλειά, δηλ. στον υπεύθυνο Πληροφορικής. Φυσικά το επίδομα των 290Ε δεν θα το λαμβάνει αυτός που κάνει τη δουλειά, αλλά ο προϊστάμενος του τμήματος Πληροφορικής. Δε βαριέσαι, αρκεί να είναι διοικητικός, αφού αυτοί είναι οι φυσικοί λειτουργοί της διοίκησης της Εκπαίδευσης σύμφωνα με την ΠΟΣΥΠ (αλήθεια, ας μας πουν τι βασικό πτυχίο έχουν όσοι διαθέτουν ειδικότητα Διοικητικού, διότι στη συγκεκριμένη ειδικότητα γίνονται δεκτά όλα τα πτυχία και έχουμε ΠΕ Διοικητικού που είναι Φυσικής Αγωγής, Κλωστοϋφαντουργίας κτλ. – για να μη νομίσει κάποιος ότι όταν βλέπει ΠΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ μιλάμε για τίποτα αποφοίτους της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης). Εντάξει, θα πει κάποιος, αυτοί είναι με τις μεταβατικές διατάξεις μέχρι να γίνουν οι κανονικοί. Έλα, όμως, που η προϊστορία στην ελληνική Δημόσια Διοίκηση έχει δείξει ότι οι μεταβατικές διατάξεις πολλές φορές κρατούν για χρόνια (ουδέν μονιμότερο του προσωρινού). Αν ποτέ εφαρμοστούν οι κανονικές διατάξεις, οι προσωρινοί προϊστάμενοι θα έχουν συγκεντρώσει τόσα μόρια από το προϊσταμενιλίκι, που θα ξαναγίνουν προϊστάμενοι κανονικά και με τη βούλα (αξίωμα στο κλασικό ελληνικό Δημόσιο: άπαξ προϊστάμενος, για πάντα προϊστάμενος). Ο έτερος προϊστάμενος του Υπεύθυνου Πληροφορικής θα είναι ο Συντονιστής Εκπαίδευσης ΠΕ86 (επίδομα 400Ε) και θα τον καθοδηγεί για την άσκηση του εκπαιδευτικού και επιστημονικού του έργου. Μάλιστα. Για να δούμε πόσους Συντονιστές ΠΕ86 προβλέπει το Νομοσχέδιο: άρθρο 5, παρ. 1θ) Πληροφορικής (ΠΕ86): είκοσι (20) θέσεις. Δηλ. για 8.000 σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (εξαιρώ τα Νηπιαγωγεία) θα υπάρχουν 20 Συντονιστές ΠΕ86 (αναλογία 400:1). Αν υποθέσουμε 3-4 Συντονιστές ΠΕ86 στις μεγάλες ΠΔΕ (Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας), στις υπόλοιπες ΠΔΕ θα υπάρχει ένας συντονιστής ΠΕ86 ο οποίος από την έδρα της ΠΔΕ θα πρέπει να καθοδηγεί τους 6/8/10 Υπευθύνους Πληροφορικής σε όλες τις Διευθύνσεις της ΠΔΕ. Ποιος φωτεινός εγκέφαλος το σκέφθηκε αυτό; Την ίδια στιγμή, στο άρθρο 5, παρ. κε) συνιστώνται επίσης 20 θέσεις Συντονιστών Εκπαίδευσης για την Αειφορία. Επειδή, δεν αναφέρεται συγκεκριμένη ειδικότητα, μου προξένησε την περιέργεια. Ψάχνοντας λίγο παραπάνω στο Νομοσχέδιο θα δει κάποιος ότι αυτοί οι Συντονιστές μπορεί να είναι οποιασδήποτε ειδικότητας και το μόνο που κάνουν είναι να επιβλέπουν παιδαγωγικά και επιστημονικά τα 53+2=55 Κέντρα Εκπαίδευσης για την Αειφορία. Δηλ. καθένας τους θα έχει 2-3 Κ.Ε.Α. να επιβλέπει, τη στιγμή που ο Συντονιστής ΠΕ86 θα έχει 400 Σχολικές Μονάδες (αφού πρώτα έχει καθοδηγήσει καταλλήλως τους Υπευθύνους Πληροφορικής των Διευθύνσεων). Φυσικά όλα εξηγούνται, αν κάποιος προσέξει ότι στο νέο Οργανισμό του Υπουργείου Παιδείας δημιουργήθηκε Διεύθυνση Υποστήριξης Προγραμμάτων και Εκπαίδευσης για την Αειφορία (ΑΔΑ: 9ΘΛ04653ΠΣ-7ΦΡ) και ποιος τοποθετήθηκε σε αυτήν προϊστάμενος (450Ε επίδομα, για να μην αισθάνεται μειονεκτικά σε σχέση με τους υπόλοιπους 450Ε συμβούλους του Υπουργού). Η κατάργηση των ΚΕΠΛΗΝΕΤ, πέρα από το πλήγμα που θα επιφέρει στο εκπαιδευτικό έργο που αρκετά εξ αυτών επιτελούν, είναι σίγουρο ότι θα οδηγήσει τις σχολικές μονάδες σε αναζήτηση τεχνικής υποστήριξης από ιδιωτικές εταιρείες. Πιο νεοφιλελεύθερος πεθαίνεις…