Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 10 – Σχολικά Δίκτυα Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (Σ.Δ.Ε.Υ.) και Επιτροπές Διεπιστημονικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (Ε.Δ.Ε.Α.Υ.)Σχόλιο του χρήστη ΧΡΥΣΑΦΙΝΑ ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ | 21 Μαρτίου 2018, 22:01
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΙ ΣΤΑ ΕΠΑΛ Κοινωνικοί λειτουργοί εργάστηκαν για πρώτη φορά, το σχολικό έτος 2014, σε ΕΠΑΛ μέσω των προγραμμάτων κοινωφελούς εργασίας του ΟΑΕΔ για 6 μήνες. Η κοινωνική λειτουργός συνεργάστηκε με τους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, με σκοπό την προαγωγή της θετικής ψυχοκοινωνικής ανάπτυξης των μαθητών στο σχολείο και την οικογένεια. Αναπτύχθηκαν, λοιπόν, παρεμβάσεις σε ατομικό (οικογένεια, μαθητής) και ομαδικό επίπεδο (ομάδες μαθητών). Στο σχολικό χώρο υλοποιήθηκαν ομαδικές δραστηριότητες, με σκοπό την προσωπική και κοινωνική εκπαίδευση (βελτίωση αυτοεκτίμησης, κατανόηση της επίδρασης της συμπεριφοράς στους άλλους, καλλιέργεια δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων κλπ). Παράλληλα, έλαβαν χώρα ενημερώσεις για τις εξαρτήσεις και το σχολικό εκφοβισμό. Επίσης, διαχειρίστηκε αιτήματα που αφορούσαν σε ψυχοκοινωνικές δυσκολίες, όπως χαμηλή αυτοεκτίμηση, δυσκολία ή/και αδυναμία ένταξης σε ομάδες ομοτίμων, προβληματισμούς σχετικούς με το φύλο και το σεξουαλικό προσανατολισμό. Επιπλέον, οι μαθητές και οι οικογένειές τους συνδέθηκαν με τις κατάλληλες για τις ανάγκες τους δομές, όπως κοινωνικές υπηρεσίες, μη κυβερνητικές οργανώσεις, πρόνοια και το ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Προκύπτει, λοιπόν, ότι ο διαχωρισμός κοινωνικών λειτουργών για τις τάξεις υποδοχής των ΡΟΜΑ και ψυχολόγοι στα ΕΠΑΛ χρειάζεται να αρθεί, διότι οι ψυχοκοινωνικές ανάγκες των μαθητών είναι σημαντικό να προσεγγίζονται διεπιστημονικά, με σκοπό την ολιστική προσέγγιση των ζητημάτων. Πασχαλίδου Χρυσαφίνα, αναπληρώτρια κοινωνική λειτουργός (ΠΕ 30)- ΕΔΕΑΥ Δυτικής Θεσσαλονίκης