Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 10 – Σχολικά Δίκτυα Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (Σ.Δ.Ε.Υ.) και Επιτροπές Διεπιστημονικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (Ε.Δ.Ε.Α.Υ.)Σχόλιο του χρήστη Χριστινάκης Βασίλης | 22 Μαρτίου 2018, 00:14
Πρέπει να διορθωθούν ορισμένα τεχνικά θέματα που έχουν διαπιστωθεί από την μέχρι τώρα λειτουργία των ΕΔΕΑΥ. Πρώτο και σημαντικότερο είναι το θέμα κάλυψης των σχολείων. Συνήθως ένα ΣΔΕΥ καλύπτει 5 και παραπάνω σχολεία κάτι τέτοιο καθιστά την όλη λειτουργία του αναποτελεσματική. Ακόμα και αν υποθέσουμε ότι 1 σχολείο αντιστοιχεί σε 1 ημέρα της εβδομάδας οι παρεμβάσεις που απαιτούνται(ειδικά με όσα περιγράφονται στο σχέδιο νόμου) είναι δεδομένο ότι δεν μπορούν να υλοποιηθούν. Ειδικά στα νησιά ή σε περιοχές που έχουν ελάχιστες ΣΜΕΑΕ ή και καθόλου αυτό σημαίνει ότι μπορεί να είτε να μην συσταθεί ΕΔΕΑΥ παρόλο που υπάρχει ΤΕ στο σχολείο είτε να το ΣΔΕΥ να έχει στην ομπρέλα του πάρα πολλές σχολικές μονάδες. Ειδικά τώρα που καταργείτε η αναφορά για εκπαιδευτικό Τ.Ε. ή παράλληλης στήριξης που υπήρχε στον Νόμο 3699/2008 και χρειάζεται μόνο κάποιον εκπαιδευτικό με εξειδίκευση το πρόβλημα θα μεγαλώσει περισσότερο αφού όλες οι σχολικές μονάδες μπορούν να δικαιολογήσουν μια ΕΔΕΑΥ. Για να αρθεί το παραπάνω κρίσιμο πρόβλημα προτείνω τις παρακάτω λύσεις 1. Το ΣΔΕΥ να μπορεί να έχει πάνω από μία ομάδα Ψυχολόγου-Κοινωνικού Λειτουργού ώστε να μπορεί να καλύψει το μεγάλο πλήθος σχολείων. 2. Ένα γενικό σχολείο να μπορεί να είναι ΣΔΕΥ εφόσον δεν υπάρχει ΣΜΕΑΕ ή ο αριθμός τους είναι μικρός. Δεύτερο το θέμα των οδοιπορικών είναι σημαντικό και πρέπει να τροποποιηθεί ο Νόμος 3699/2008 άρθρο 27 με την προσθήκη και του προσωπικού του ΕΕΠ του ΣΔΕΥ για δαπάνες μετακίνησης όπως έχει προτείνει το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους με την υπ. αριθμ. 275/06-12-2017 γνωμοδότηση. Τρίτο ότι δεν αναφέρει την διαδικασία ψηφοφορίας της ΕΔΕΑΥ. Ενώ ο Ν3699/2008 δεν έδινε δικαίωμα στον Διευθυντή να έχει ψήφο τώρα δεν αναφέρει κάτι. Το άλλο πρόβλημα είναι ότι μπήκε ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός του μαθητή ή οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί μιας ομάδας μαθητών. Τι θα γίνει όταν έχουμε θέμα για να παρθεί μια απόφαση για μια ομάδα μαθητών και οι υπεύθυνοι είναι αρκετοί, θα μετράει η ψήφος τους ως μία ή θα έχει ο κάθε ένας την δική του ψήφο; Υπάρχει κίνδυνος να παρθούν αποφάσεις για θέματα που είναι εξειδικευμένα από ανθρώπους που δεν είναι εξειδικευμένοι και θα έχουν την πλειοψηφία. Προτείνω ο Διευθυντής και οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί να μην έχουν δικαίωμα ψήφου. Τέταρτο, ο εξειδικευμένος εκπαιδευτικός πρέπει να έχει μείωση ωραρίου ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει στα επιπλέον καθήκοντα του ή έστω απαλλαγή από όλες τις εξωδιδακτικές εργασίες και εφημερίες. Βασίλης Χριστινάκης Διευθυντής του ΕΝΕΕΓΥΛ Ρόδου