• Σχόλιο του χρήστη 'Χρήστος Ρέτσας' | 22 Μαρτίου 2018, 10:07

    Η αλλαγή που προτείνει το σχέδιο νόμου θεωρώ ότι είναι αρνητική καθώς θα έχει ως συνέπειά της 1. την υποβάθμιση της τεχνικής υποστήριξης των σχολικών μονάδων σε ζητήματα ΤΠΕ και 2. την κατάργηση της επιμορφωτικής δράσης σε ζητήματα ΤΠΕ των εκπαιδευτικών και της τοπικής κοινωνίας, εργασίες με τις οποίες είναι επιφορτισμένο σε κάθε περιοχή το Κε.Πλη.Νε.Τ. Για την τεχνική στήριξη ο καθένας από μας είτε ως Διευθυντής ή είτε ως εκπαιδευτικός μπορεί να ανακαλέσει στην μνήμη του περιπτώσεις όπου το Κε.Πλη.Νε.Τ. (τις χρονιές που ήταν στελεχωμένο) παρείχε τεχνική βοήθεια, είτε με επιτόπου επισκέψεις στη σχολική μονάδα, είτε εξ αποστάσεως, είτε με την μεταφορά του προβληματικού εξοπλισμού στο Κε.Πλη.Νε.Τ. και την επισκευή του (αποτροπή επίσκεψης του προσωπικού λόγω μη έγκρισης οδοιπορικών για μετακινήσεις του μικρότερων των 50 χλμ.). Ως εκπαιδευτικοί έχουμε πολλές φορές επωφεληθεί από την παρακολούθηση επιμορφώσεων, σεμιναρίων ή ημερίδων που έχουν πραγματοποιηθεί από κάποιο Κε.Πλη.Νε.Τ., επιμορφώσεις που σε πολλές περιπτώσεις καλύπτουν το κενό της απουσίας υπηρεσιακής επιμόρφωσης από το Υπουργείο Παιδείας. Αναφέρουμε εδώ ενδεικτικά και κάποιες επιμορφωτικές δράσεις Ενδεικτικά αναφέρω τα εξής που είχαν πανελλαδική εμβέλεια: - Από το σχολ. έτος 2011-12 μέχρι σήμερα, ποικίλα εξ αποστάσεως σεμινάρια μέσω πλατφόρμας Moodle (π.χ. αξιοποίηση Moodle, Ψηφιακή αφήγηση, Geogebra) υποστηριζόμενα από το Κε.Πλη.Νε.Τ. Αχαΐας (βλ. http://e-learning.ilei.sch.gr/moodle/). - Σχολ. Έτος 2017-18, Ποικίλα εξ αποστάσεως σεμινάρια μέσω πλατφόρμας Moodle επιμόρφωσης εκπαιδευτικών eTwinning, υποστηριζόμενα από το Κε.Πλη.Νε.Τ. Κυκλάδων (βλ. http://seminars.etwinning.gr/) Την ίδια στιγμή, με την πρόταση αυτή του Υπουργείου Παιδείας θα υπάρξει οικονομική επιβάρυνση τόσο των Διευθύνσεων όσο και των σχολικών μονάδων για τους εξής λόγους: 1. Τα Κε.Πλη.Νε.Τ. λειτουργούν χωρίς επιπλέον οικονομικό κόστος για τον προϋπολογισμό, καθώς στελεχώνονται από δύο εκπαιδευτικούς Πληροφορικής χωρίς επιδόματα. Με το νέο σχήμα σε κάθε Νομό θα έχουμε δύο διοικητικούς υπαλλήλους (όχι Πληροφορικούς) ως προϊσταμένους του νέου τμήματος Δ΄ Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών με επίδομα (έναν στην Δ/νση Α/θμιας και έναν στην Δ/νση Β/θμιας) και δύο εκπαιδευτικούς Πληροφορικής (έναν στην Δ/νση Α/θμιας και έναν στην Δ/νσης Β/θμιας) ως υφιστάμενους αυτών. 2. Με το σχήμα αυτό δεν θα είναι δυνατή η αποτελεσματική τεχνική υποστήριξη των Δ/ντων των σχολικών μονάδων και των σχολικών εργαστηρίων σε κάθε Διεύθυνση. Ως εκ τούτου το έργο της τεχνικής υποστήριξης θα μεταφερθεί σε εξωτερικούς συνεργάτες με πρόσθετο κόστος για τα σχολεία ή θα απαξιωθεί ο Πληροφορικός εξοπλισμός. Η πρότασή μου είναι το Κε.Πλη.Νε.Τ.: 1. Να παραμείνει με την προηγούμενη μορφή του ως αυτόνομη τοπική και αποκεντρωμένη δομή για την υποστήριξη της τοπικής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. 2. Να ενισχυθεί ο επιμορφωτικός του ρόλος μέσα από επίσημη θεσμοθέτηση δράσεων. 3. Η επιλογή των στελεχών του να συνεχίσει να γίνεται σε επίπεδο Περιφέρειας και σε κάθε Κε.Πλη.Νε.Τ. να συνεχίσει να μπορούν να τοποθετηθούν εκπαιδευτικοί από όλη την Περιφέρεια. 4.Να ενισχυθεί και να αναβαθμιστεί με τεχνολογικό εξοπλισμό και προσωπικό. Με εκτίμηση Χρήστος Ρέτσας, κλ. ΠΕ86 (πρώην ΠΕ19), Υπεύθυνος Κε.Πλη.Νε.Τ. Φωκίδας Πρώην Υπεύθυνος Σχολικών Εργαστηρίων Πληροφορικής