Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 24 – Αποτίμηση κριτηρίων επιλογήςΣχόλιο του χρήστη ουδείς αναντικατάστατος | 22 Μαρτίου 2018, 11:53
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
1. Ο νομοθέτης μοριοδοτεί το Διδακτορικό δίπλωμα και το Μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών με έξι και τρία μόρια αντίστοιχα, αλλά δεν εξετάζει εάν αυτοί οι τίτλοι έχουν συνάφεια με το γνωστικό πεδίο της «Οργάνωσης και Διοίκησης της Εκπαίδευσης». Μπορεί για παράδειγμα η κατοχή διδακτορικού διπλώματος στο γνωστικό πεδίο της Φυσικής ή της διδακτικής της Λογοτεχνίας να διασφαλίζει τις γνωστικές απαιτήσεις (διοικητικές και παιδαγωγικές) των νέων θέσεων στελεχών εκπαίδευσης στα ΠΕΚΕΣ, ΚΕΣΥΝ, ΚΕΑ; ΠΡΟΤΑΣΗ: Οι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης οι οποίοι κατέχουν μεταπτυχιακό τίτλο ή διδακτορικό δίπλωμα στο επιστημονικό πεδίο της Οργάνωσης και Διοίκησης της Εκπαίδευσης (ΟΔΕ) και συμμετέχουν σε διαδικασίες επιλογής στελεχών ΠΕΚΕΣ, ΚΕΣΥ, ΚΕΑ πρέπει να μοριοδοτούνται με τέσσερα (5) και επτά (7) μόρια αντίστοιχα. 2. Ο νομοθέτης δεν μοριοδοτεί την κατοχή δεύτερου μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου σπουδών επιπροσθέτως, κατά παράβαση της Δια Βίου Μάθησης ως κύρια προτεραιότητα της Στρατηγικής της Λισαβώνας για την ευρωπαϊκή εκπαίδευση. Άραγε για ποιο λόγο οι εκπαιδευτικοί να πασχίζουν να μορφώνονται επιπροσθέτως αφού το κράτος όχι μόνον δεν τους θέλει μορφωμένους αλλά και τους απαξιοί; ΠΡΟΤΑΣΗ: Οι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης οι οποίοι κατέχουν δεύτερο μεταπτυχιακό τίτλο ή διδακτορικό δίπλωμα στις επιστήμες αγωγής και εκπαίδευσης και συμμετέχουν σε διαδικασίες επιλογής στελεχών ΠΕΚΕΣ, ΚΕΣΥ, ΚΕΑ πρέπει να μοριοδοτούνται με όσα μόρια μοριοδοτείται και ο πρώτος μεταπτυχιακός/διδακτορικός τίτλος. 3. Ο νομοθέτης δεν μοριοδοτεί τον συντονιστή εκπαίδευσης εξωτερικού. Αν και σύμφωνα με το Ν. 4473/2017 (ΦΕΚ 78/Α/30-5-2017) εδάφιο β, περίπτ. στ, παρ. 5, άρθρο 1 (Τροποποιήσεις του ν. 3848/2010) η άσκηση καθηκόντων για τη θέση του Συντονιστή Εκπαίδευσης εξωτερικού αποτιμάται με 0,5 μονάδες για κάθε έτος έως 2,5 μονάδες κατ' ανώτατο όριο για τους υποψηφίους Διευθυντές Σχολικών Μονάδων και 3,5 μονάδες κατ' ανώτατο όριο για τους Διευθυντές Εκπαίδευσης. Όμως στο παρόν νομοσχέδιο δεν γίνεται ρητή αναφορά για την μοριοδότηση των εκπαιδευτικών οι οποίοι έχουν θητεύσει σε θέση Συντονιστή Εκπαίδευσης σε ελληνικές σχολικές μονάδες και τμήματα ελληνικής γλώσσας του εξωτερικού. Θεωρείται ότι το τριπλό έργο του συντονιστή εκπαίδευσης εξωτερικού (εποπτικό, καθοδηγητικό και διοικητικό) δεν συνιστά έργο στελέχους εκπαίδευσης και, κατά συνέπεια, η θέση του συντονιστή εκπαίδευσης εξωτερικού δεν αποτελεί θέση στελέχους εκπαίδευσης; ΠΡΟΤΑΣΗ: Οι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης οι οποίοι έχουν θητεύσει σε θέσεις Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού και συμμετέχουν σε διαδικασίες επιλογής στελεχών ΠΕΚΕΣ, ΚΕΣΥ, ΚΕΑ πρέπει να μοριοδοτούνται για το χρονικό διάστημα της θητείας τους στη θέση του Συντονιστή Εκπαίδευσης εξωτερικού με τα ίδια μόρια των Διευθυντών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης διότι σύμφωνα με το νόμο 4415/2016 (ΦΕΚ 159/Α/6-9-2016), άρθρο 11, παρ. 3, το έργο των Συντονιστών Εκπαίδευσης εξωτερικού είναι τριπλό καθώς αφορά τους ακόλουθους τομείς και περιλαμβάνει την άσκηση των σχετικών αρμοδιοτήτων στην περιοχή ευθύνης τους: α. Συμβουλευτικό επιστημονικό τομέα, β. Διοικητικό-κοινωνικό-μορφωτικό τομέα και γ. Εποπτικό τομέα. 4. Η ουσιαστική εξίσωση μοριοδότησης μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών με τον τίτλο διδασκαλείου καταστρατηγεί τις αρχές της ίσης μεταχείρισης των πολιτών και της αξιοκρατίας αφού η μετεκπαίδευση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας στα διδασκαλεία με τύποις εισαγωγικές εξετάσεις και άνευ ενδιαφέροντος επιμόρφωση σε γνωστικά αντικείμενα τα οποία δεν επέδρασαν σε ουσιαστική αλλαγή διδακτικών και παιδαγωγικών πρακτικών των εκπαιδευτικών σε μη αξιολογημένες μορφές ποιότητας μετεκπαιδεύσεις δεν μπορούν να ισούνται με μεταπτυχιακούς τίτλους η απόκτηση των οποίων προϋποθέτει συνεχείς παρακολουθήσεις μαθημάτων, μελέτες ελληνικής και ξένης βιβλιογραφίας, εργασίες και μεταπτυχιακή διατριβή. ΠΡΟΤΑΣΗ: Ο μεταπτυχιακός τίτλος, πάντα σε επιστήμες της αγωγής/εκπαίδευσης της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης να μοριοδοτείται με τρία (3) μόρια και με ενάμισι (1,5) μόρια ο τίτλος μετεκπαίδευσης στα διδασκαλεία.