• Σχόλιο του χρήστη 'Πάνος Κατσούλας' | 22 Μαρτίου 2018, 12:43

    Από μία ανάγνωση του ΚΕΦ Β’ του κατατεθειμένου νσχ, που βρίσκεται σε διαβούλευση, ως μείζον θέμα θεωρώ την κατάργηση των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Η κατάργησή τους θα επιφέρει ζημιά και μόνο ζημιά στα σχολεία. Αυτό είναι το ζήτημα και όχι να υποστηρίξει κάποιος το δικό του «μαγαζί». Δεν είμαι ούτε σκοπεύω να γίνω ή να εργαστώ μελλοντικά σε ΚΕΠΛΗΝΕΤ ή αντίστοιχο. Ο συνδυασμός του ΠΔ 18/2018 (αφορά στο οργανόγραμμα του ΥΠΠΠΕΘ) και του κατατεθέντος προς διαβούλευση νσχ δημιουργεί ζητήματα που προξενούν εντύπωση! Συγκεκριμένα με παράδειγμα: στο δικό μου νομό με το ΠΔ 18/2018 δημιουργήθηκαν 6 θέσεις διοικητικών Πληρ/κής (2 ΠΕ, 3 ΤΕ και 1 ΔΕ), που θ’ ασχολούνται κατα βάση με την τεχνική υποστήριξη της Δνσης ΔΕ του νομού και με το προτεινόμενο νσχ θα υπάρχει 1 (ένας) μόνο υπεύθυνος Πληροφορικής και Νέων τεχνολογιών που θα υπάγεται στο τμήμα Πληρ/κής κ Νέων Τεχνολογιών, το οποίο ιδρύθηκε με το ΠΔ 18/2018 και μπορεί να έχει σ’ αυτό το τμήμα προϊστάμενο κάποιον π.χ. ΔΕ (ενδεχόμενα και χωρίς πτυχίο ή γνώσεις Πληρ/κής;), αλλά και αν ακόμη έχει προϊστάμενο ΠΕ και αποδεδειγμένες γνώσεις Πληρ/κής ο τελευταίος ενδέχεται να έχει λιγότερα χρόνια ή λιγότερα προσόντα από τον εκπ/κό υπεύθυνο Πληροφορικής και Νέων τεχνολογιών. Άρα ο υπεύθυνος Πληροφορικής και Νέων τεχνολογιών πρέπει να είναι διοικητικά υπό τον Δντή ΔΕ. Όμως το προηγούμενο ενδεχόμενο δεν είναι το μόνο κακό. Υπάρχει και κάτι ακόμη χειρότερο: την εν λόγω Δνση ΔΕ θα υποστηρίζουν σε ότι αφορά στην Πληρ/κή 6 υπάλληλοι και τα 52 σχολεία του νομού με τα εργαστήρια και τον υπόλοιπο εξοπλισμό θα υποστηρίζουν ένας μόνο υπεύθυνος Πληροφορικής και Νέων τεχνολογιών!!! Είναι προφανές ότι ο άνθρωπος αυτός δε θα μπορεί ν’ ανταποκριθεί στο έργο του και τα σχολεία δε θα εξυπηρετούνται. Άλλωστε ούτε και σήμερα εξυπηρετούνται με το έναν υπεύθυνο του ΚΕΠΛΗΝΕΤ και τον 1 αποσπασμένο στο ΚΕΠΛΗΝΕΤ διότι ο αριθμός τους δεν επαρκεί! Επομένως η κατάληξη θα είναι όλα τα σχολεία να καταφεύγουν σε ιδιώτες για τεχνική υποστήριξη πληρώνοντας από τα χρήματα της σχολικής επιτροπής που ήδη είναι μειωμένα. Αυτό που περιγράφω δεν είναι κάτι που θα συμβεί σίγουρα στο μέλλον, συμβαίνει ήδη και κοστίζει! Εκτός αν όσοι είναι στο τμήμα Πληρ/κής της κάθε Δνσης Εκπ/σης δεν υποστηρίζουν το γραφείο που λέγεται Δνση ΔΕ αλλα και τα σχολεία. Όμως τότε μάλλον εκεί πρέπει ν’ αποσπαστούν περισσότεροι, που να έχουν αποδεδειγμένες γνώσεις πληρ/κής για τεχνική υποστήριξη όλων των σχολείων των νομών και για να μη θεωρηθεί ότι ευλογώ το σινάφι μας, ας μην είναι μόνον εκπ/κοί. Συνεπώς τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ όχι μόνο δεν πρέπει να καταργηθούν όπως αναφέρεται στο άρθρο 17 παραγρ 2 του προτεινόμενου νσχ αλλά αφενός μεν να διατηρηθούν και αφετέρου να στελεχωθούν με 3 τουλάχιστον και για μεγαλύτερους νομούς και παραπάνω εκπ/κούς ή εκπ/κούς μαζί με υπαλλήλους με γνώσεις στην τεχνική υποστήριξη κυρίως υλικού, δημιουργίας δικτύων κλπ. Τέλος η επιμόρφωση των εκπ/κών περιέρχεται στα ΠΕΚΕΣ. Στα οποία πηγαίνουν 20 εκπ/κοί Πληρ/κής (ΠΕ86) με 3 ετή θητεία για να υποστηρίξουν το θεσμό και όχι μόνο. Πολύ καλά. Όμως εκτός Αττικής και ενδεχομένως Θεσσαλονίκης, στις υπόλοιπες περιφέρειες είναι βέβαιο ότι θα δεχτούν 20 εκπ/κοί ν’ αποσπαστούν για 3 χρόνια στο ΠΕΚΕΣ, που θα εδρεύει π.χ. στην Τρίπολη ή στην Κοζάνη ή στη Λαμία κλπ; Προβλέπω ότι δε θα βρεθούν τόσοι. Εδώ δε βρίσκονται σήμερα πολύ λιγότεροι. Όμως αν αυτός ο αριθμός κατανεμηθεί π.χ. στους 5 νομούς της Πελοποννήσου στα ΚΕΠΛΗΝΕΤ, τότε σίγουρα θα βρεθεί ο απαιτούμενος αριθμός εκπ/κών για να πάνε σ’ αυτά. Και σήμερα υπάρχουν ΚΕΠΛΗΝΕΤ ανά την Ελλάδα που υλοποιούν δωρεάν εθελοντική επιμόρφωση εξ αποστάσεως π.χ. ΚΕΠΛΗΝΕΤ Κυκλάδων κ εξοικονομούνται πολλά ποσά τη στιγμή που άλλοι φορείς κάνουν τα ίδια ή παρόμοια άλλα αυτά έχουν κόστος.