Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 14 – Υπεύθυνοι Πληροφορικής και Νέων ΤεχνολογιώνΣχόλιο του χρήστη Κώστας Σταθόπουλος | 22 Μαρτίου 2018, 16:03
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το πόσο χρήσιμο είναι το έργο των ΚΕΠΛΗΝΕΤ σίγουρα είναι κάτι που λίγο-πολύ οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν. Το αν καταργούνται, εφόσον επί της ουσίας "αντικαθίστανται" με κάτι άλλο, ίσως οδηγεί σε άσκοπες συζητήσεις. Όμως, είναι σίγουρο ότι συρρικνώνονται και μάλιστα με τρόπο ο οποίος ουσιαστικά αδρανοποιεί τη λειτουργικότητά τους: Δύο άτομα, στην συντριπτική πλειοψηφία των Περιφ. Ενοτήτων, τα οποία μάλιστα λειτουργούν σε διαφορετικούς χώρους (ένα στην Α/θμια και ένα στην αντίστοιχη Β/θμια). Πρόταση που σίγουρα δεν δίνει τα εχέγγυα για την αποτελεσματική εκτέλεση του έργου τους, το οποίο τις περισσότερες φορές απαιτεί ομαδική εργασία. Πόσο μάλλον όταν σε αρκετές Δ/νσεις τα άτομα αυτά αντιστοιχούν σε 50%, ή και μεγαλύτερη, μείωση ανθρώπινου δυναμικού, π.χ. στην Α Αθηνών από 11 άτομα πλέον θα είναι 2 + 2 = 4! Δεν θα πρέπει όμως κανείς να σχολιάσει μυωπικά τις διατάξεις του νέου νομοσχεδίου που αφορούν στα ΚΕΠΛΗΝΕΤ, δηλαδή αναφερόμενος μόνο στο εν λόγω σχέδιο. Ειδικά όταν πριν από λίγες μόλις ημέρες είχε δημοσιοποιηθεί το Π.Δ. με το νέο οργανόγραμμα του ΥΠΕΘ όπου αναφέρεται ο ακριβής αριθμός θέσεων ΚΕΠΛΗΝΕΤ. Εκεί μάλιστα αναφέρεται ότι οι θέσεις αυτές είναι διοικητικού προσωπικού (και ότι "Οι θέσεις αυτές μπορούν να πληρωθούν και με μετάταξη εκπαιδευτικών των κλάδων ΠΕ19 και ΠΕ20 της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης"!!). Δεδομένης της ύπαρξης αυτών των θέσεων, ως διοικητικές, από παλιότερο νόμο, ουσιαστικά με το νέο νομοσχέδιο καταργούνται ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ θέσεις. Θεωρώντας ότι οι λόγοι που είχαν δημιουργήσει αυτές τις θέσεις δεν έχουν εκλείψει αλλά μάλλον έχουν ενισχυθεί (δημιουργία εργαστηρίων με Η/Υ σε όλα τα Δημοτικά Σχολεία, ανάγκη όλων των εκπαιδευτικών για χρήση ΤΠΕ στο διδακτικό τους έργο, κλπ) ο σχεδιασμός του ΥΠΕΘ στο θέμα των ΚΕΠΛΗΝΕΤ (ή ΠΛΗΝΕΤ, ή όπως αλλιώς αύριο τα πούμε) μοιάζει τουλάχιστον προβληματικός, αν όχι αντιφατικός. Ως πληροφορικός με εμπειρία στον ιδιωτικό τομέα, κατανοώ την άγνοια του ΥΠΕΘ σε θέματα ανάγκης τεχνικής στήριξης. Ακόμα και παραγωγικές ιδιωτικές εταιρείες έχουν επικεφαλής ανθρώπους που πιστεύουν ότι τα συστήματα πληροφορικής δουλεύουν με "αυτόματο πιλότο", απλά με το πάτημα ενός κουμπιού, και δεν αντιμετωπίζουν την τεχνική στήριξη με τη σοβαρότητα που πρέπει. Γιατί θα πρέπει το ΥΠΕΘ να σκέφτεται αλλιώς; Η πορεία που βιώνω τα τελευταία 6 χρόνια ως τεχνικός υπεύθυνος ΚΕΠΛΗΝΕΤ Λάρισας, καταδεικνύει αυτό το γεγονός: Διακοπή της υπηρεσίας επιτόπιας τεχνικής στήριξης του ΠΣΔ, προβλήματα με την ανανέωση συμβάσεων των μηχανικών τεχνικής στήριξης του ΠΣΔ, κατάργηση της 3-ωρης ελάφρυνσης ωραρίου των υπευθύνων εργαστηρίου κλπ. Κατά καιρούς φαίνεται να υπάρχουν τεχνοκράτες οι οποίοι αντιδρούν προς τη σωστή κατεύθυνση, όμως ο σχεδιασμός αυτόν τον καιρό παραμένει απίστευτα ασαφής και προβληματικός. Ακόμα και αν κάποιες από τις νέες δομές αναλάβουν την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε θέματα ΤΠΕ (έργο που σε μεγάλο βαθμό είχαν τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ) η τεχνική στήριξη παραμένει ένα ζητούμενο. Σίγουρα το παρόν νομοσχέδιο δημιουργεί τεράστιες ελλείψεις στο θέμα αυτό. Ελπίζω η νομοπαρασκευαστική επιτροπή, εφόσον δεν φαίνεται να θέλει τελικά να βελτιώσει το τοπίο στα θέματα τεχνικής στήριξης των σχολείων και επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών σε ΤΠΕ, να πράξει το αυτονόητο, να μην μειώσει περαιτέρω τον αριθμό οργανικών θέσεων των ΚΕΠΛΗΝΕΤ (ή όπως αλλιώς τα ονομάσει), και να τα αφήσει να λειτουργούν σαν μία ομάδα, ανά νομό, και όχι σαν δύο διαιρεμένες οντότητες.