• Σχόλιο του χρήστη 'Οτζάκογλου Θοδωρής' | 22 Μαρτίου 2018, 17:59

    Η επικρατούσα άποψη σχετικά με τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ, στο δημόσιο διάλογο, είναι η "αναγκαιότητα" συνέχισης ή και "αναβάθμισης" της λειτουργίας τους, στη βάση του υπάρχοντος μοντέλου. Βεβαίως, ενώ ορθά μνημονεύονται παραδείγματα συναδέλφων με προσφορά από αυτή τη θέση, ωστόσο η δική μου προσωπική εμπειρία, καθώς επί 24 χρόνια είμαι υπεύθυνος εργαστηρίου και έχοντας αντιμετωπίσει αποτελεσματικά μέχρι σήμερα πλήθος προβλημάτων και απαιτήσεων (αναβαθμίσεις, καινοτομίες, επιμορφώσεις κ.α), χωρίς την παρέμβαση του ΚΕΠΛΗΝΕΤ (όχι φυσικά γιατί μου το αρνήθηκαν ή δεν μπορούσαν), μου επιτρέπει να διαφοροποιηθώ και να επισημάνω μια, πολύπτυχη, παραδοξότητα: 1. Το προσφερόμενο έργο των ΚΕΠΛΗΝΕΤ δεν είναι ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ, ταυτόσημο με αυτό που προσφέρεται στην σχολική τάξη. Σε αυτό τουλάχιστον φαντάζομαι πως συμφωνούμε όλοι. 2. Έχουμε μια δομή τεχνικής υποστήριξης(ΚΕΠΛΗΝΕΤ) όχι στελεχωμένη με "τεχνικούς", αλλά με εκπαιδευτικούς, η οποία έχουν απομακρυνθεί από την τάξη δηλ. από το ΚΥΡΙΟ έργο τους, για το οποίο και προσλήφθηκαν στη ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. 3. Είναι μια δομή η οποία δεν "υποστηρίζει" μόνο το εκπαιδευτικό έργο καθ' εαυτό, αλλά προσφέρει υπηρεσίες διοικητικής-λειτουργικής υποστήριξης στις αντίστοιχες ΔΔΕ. Υπηρεσίες οι οποίες θεωρούνται ουσίας και ιδιαίτερα σημαντικές για την εύρυθμη λειτουργία και αποτελεσματικότητα, εκτός των άλλων, της Δημόσιας Εκπαίδευσης. 4. Επίσης είναι γνωστό σε όλους, τους παλιότερους τουλάχιστον, πως στο πλαίσιο του ΠΣΔ και με χρηματοδότηση από ΕΣΠΑ, προσφέρθηκε για μεγάλο χρονικό διάστημα τεχνική υποστήριξη σε σχολικές μονάδες μέσω αντίστοιχων Τμημάτων & Σχολών ΑΕΙ & ΤΕΙ. Υπήρξε ένα επιτυχημένο μοντέλο εφαρμογής (σύμπραξης ΑΕΙ_ΤΕΙ και Δευτεροβάθμιας) και μάλιστα χωρίς να εμπλέκεται ο ιδιωτικός τομέας. 5. Εάν οι εκπαιδευτικοί του κλάδου της Πληροφορικής, θεωρούνται ικανοί να στελεχώνουν τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ (καθώς δεν διάβασα κάτι διαφορετικό σχετικά με την ειδικότητα) και συνεπώς μπορούν να προσφέρουν τεχνική υποστήριξη σε μια ευρύτερη ομάδα εργαστηρίων, γιατί δεν μπορούν, όντας σε ένα σχολείο, να κάνουν το ίδιο για το εργαστήριό "τους"; 6. Μπορεί και πρέπει μια παρόμοια υποστηρικτική τεχνική δομή να προσφέρει και υπηρεσίες επιμόρφωσης; Με βάση τις διεκδικήσεις του κλάδου, του θεσμικού πλαισίου που είναι σε ισχύ, αλλά και όπως τροποποιείται με το παρόν σχέδιο νόμου (πρόταση), η απάντηση είναι αρνητική. Είναι εντελώς διαφορετικό γεγονός να υποστηρίζει μια παρόμοια ή άλλη σχετική δομή δράσεις επιμόρφωσης και δεν αναφέρομαι σε αυτό. Η εμπειρία που υπάρχει από παρόμοιες πρωτοβουλίες, αν και θεωρείται θετική από τους "δημιουργούς" της, δεν έχει στοιχεία που την καθιστούν καθολική, συνεκτική με το πλαίσιο των αναλυτικών προγραμμάτων, με συνέχεια και κυρίως με στοιχεία ανατροφοδότησης και γενίκευσης. Αναφερόμαστε, δηλαδή στα χαρακτηριστικά της πιστοποιημένης επιμόρφωσης, τα οποία δεν μπορεί να παρέχονται ως υπηρεσία από μια παρόμοια δομή. Και συνεπώς, σωστά καταργείται; Ως δομή με τα χαρακτηριστικά που είχε, ιδίως στο σκέλος της στελέχωσης της, ναι. Όμως ως υπηρεσία τεχνικής υποστήριξης ΤΠΕ, την οποία θα εξακολουθήσουν οι διοικητικές υπηρεσίες και οι σχολικές μονάδες να χρειάζονται, όχι. Φυσικά, μου προκαλεί απορία η προσθήκη του άρθρου 14 περί "Υπευθύνων Πληροφορικής & Νέων Τεχνολογιών", καθώς βρίσκεται τουλάχιστον σε δυσαρμονία ή και αντίφαση με την όλη ενέργεια κατάργησης της δομής. Αν και μπορεί να ερμηνευτεί ως αποτέλεσμα των "πιέσεων" ή και συμβιβασμών ή του "διαλόγου" (!), εν τούτοις δεν "λύνει" κάποιο ζήτημα, αλλά εμβαλωματικά και υπό δυσμενέστερους όρους συντηρεί το υπάρχον πλαίσιο. Η σύμπραξη, κατά το παράδειγμα που ανέφερα με Ιδρύματα της Ανώτατης Εκπαίδευσης, με 5ετή συμβόλαια υποστήριξης, καθώς και η στελέχωση των Διοικητικών Δομών (και δεν αναφέρομαι υποχρεωτικά σε επίπεδο ΠΔΕ & ΔΔΕ, αλλά κυρίως σε επίπεδο Περιφέρειας) με τεχνικούς-μηχανικούς ΤΠΕ (ακόμη και μετά από αίτησή τους εκπαιδευτικούς με μετάταξη στους κλάδους αυτούς), στο πλαίσιο ενός συνολικού επανασχεδιασμού και πλήρους διαλειτουργικότητας του ΠΣ "myscool", μπορεί να είναι μια αποτελεσματική λύση.