• Σχόλιο του χρήστη 'Θοδωρής Πάνος' | 22 Μαρτίου 2018, 21:45

    Τραγική και ακατανόητη απόφαση. Ο ρόλος των εκπαιδευτικών που στελεχώνουν το Κε.Πλη.Νε.Τ είναι πολυδιάστατος: - Παρέχουν άμεση τεχνική υποστήριξη στις σχολικές μονάδες που στις μέρες μας είναι παραπάνω από σημαντική για την ομαλή λειτουργία τους, αν λάβουμε υπόψη την παλαιότητα του εξοπλισμού των εργαστηρίων υπολογιστών αλλά και των υπολοίπων υπολογιστών ενός σχολείου και την ανύπαρκτη ή στην καλύτερη περίπτωση ελλειπή χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων. Με τον τρόπο αυτό εξοικονομούνται μεγάλα χρηματικά ποσά για το δημόσιο που σε διαφορετική περίπτωση θα έπρεπε να πληρωθούν σε ιδιώτες. - Παρέχουν σημαντικό επιμορφωτικό έργο προς τους συναδέλφους πληροφορικής και αποτελούν ουσιαστικά ένα σημείο αναφοράς για οτιδήποτε έχει σχέση με την πληροφορική στην εκπαίδευση. - Οργανώνουν και υποστηρίζουν καινοτόμες δράσεις όπως για παράδειγμα, αξιοποίηση του παλιού εξοπλισμού των εργαστηρίων με χρήση ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού (Ubuntu LTSP), εργαστήρια εκπαιδευτικής ρομποτικής για μαθητές, χρήση ανοιχτών τεχνολογιών (Arduino, Rasberry Pi) κ.α. Μία δομή λοιπόν αποδεδειγμένα πετυχημένη αντί να ενισχυθεί με εξοπλισμό και προσωπικό καταργείται και αντικαθίσταται από έναν διοικητικό προϊστάμενο και έναν αποσπασμένο εκπαιδευτικό!. Τώρα πως ακριβώς θα υποστηριχθούν όλα τα σχολεία και οι διοικητικές υπηρεσίες μίας ΔΙΔΕ το γνωρίζει ο υπουργός και οι σοφοί σύμβουλοι του. Αν πάντως βάλουμε στη σειρά τις τελευταίες αποφάσεις του ΥΠΠΕΘ που αφορούν τις υποδομές ΤΠΕ των σχολικών μονάδων τις οποίες υπενθυμίζω γρήγορα: - μη χρηματοδότηση και κατά συνέπεια κλείσιμο των κατά τόπους helpdesk του ΠΣΔ, - τερματισμός από φέτος της υποστήριξης της λύσης Ubuntu LTSP παρά το γεγονός ότι έχει εγκατασταθεί και λειτουργεί με μεγάλη επιτυχία σε πάνω από 1000 σχολικές μονάδες Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης και - τώρα με την σχεδιαζόμενη κατάργηση των ΚΕΠΛΗΝΕΤ καταλήγω στο συμπέρασμα ότι το ΥΠΠΕΘ πλέον δεν ενδιαφέρεται για την ουσιαστική υποστήριξη των υποδομών ΤΠΕ των σχολικών μονάδων. Στο βωμό μείωσης του προϋπολογισμού του, πετάει το μπαλάκι της τεχνικής υποστήριξης στα σχολεία, τα οποία με τη σειρά τους θα στραφούν στον ιδιωτικό τομέα όταν και αν μπορούν να αντεπεξέλθουν οικονομικά. Τραγικό και ακατανόητο.