Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Αποστολή και αρμοδιότητες των Κ.Ε.Σ.Υ.Σχόλιο του χρήστη Πάνος Μακρυγιάννης | 23 Μαρτίου 2018, 00:15
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το συγκεκριμένο άρθρο παρουσιάζει ένα σημαντικό πρόβλημα που μεταφέρεται στη συνέχεια στο σχεδιασμό και τη γεωγραφική κατανομή των ΚΕΣΥ και έχει σχέση με την ελλειπή κατανόηση του θεσμού του ΣΕΠ στο σύνολό του. Πέρα από το γεγονός ότι ο θεσμός αντιμετωπίζεται απλά σαν δράσεις που ομαδοποιούνται με άλλες εκπαιδευτικές και κοινωνικές παρεμβάσεις, περιορίζεται σε παροχή υπηρεσιών όπως: i) Στους μαθητές, καθώς και στους γονείς ή κηδεμόνες τους: i.α) Σε ομαδικό επίπεδο, με την παροχή υπηρεσιών που αφορούν στην υποστήριξη του σχεδιασμού και της υλοποίησης προγραμμάτων αγωγής σταδιοδρομίας στις σχολικές μονάδες και Ε.Κ. ευθύνης τους, την παροχή υπηρεσιών πληροφόρησης ..., καθώς και με την υλοποίηση δράσεων ευαισθητοποίησης και ομαλής μετάβασης στην ενήλικη ζωή και την αγορά εργασίας. i.β) Σε ατομικό επίπεδο, με την παροχή υπηρεσιών συμβουλευτικής για ζητήματα επαγγελματικού προσανατολισμού που αφορούν στη συγκρότηση και τη βέλτιστη ανάπτυξη της προσωπικής και επαγγελματικής ταυτότητας των μαθητών των Β΄ και Γ΄ τάξεων του Λυκείου, ... Είναι φανερό ότι δράσεις ομαδικής συμβουλευτικής ΕΠ (μαθητών ή γονέων), η διοργάνωση των προβλεπόμενων επισκέψεων μαθητών Γυμνασίου στα Ε.Κ., η διευκόλυνση της μετάβασης από τη Γυμνασιακή στη Λυκειακή βαθμίδα διαφεύγουν της προσοχής του νομοθέτη στο i.α, παρότι είναι παρούσες στο υπάρχον νομικό πλαίσιο. Ακόμα χειρότερα η σε ατομικό επίπεδο διευκόλυνση επιλογής τύπου Λυκείου έχει παντελώς αγνηθεί στο i.β παρά τη διαρκώς αυξανόμενη ανάγκη που υποδεικνύουν τα σχετικά ραντεβού των ΚΕΣΥΠ. Τέλος, η διευκόλυνση της ανάπτυξης των δεξιοτήτων λήψης απόφασης φαίνεται να επαφίεται στα προγράμματα αγωγής σταδιοδρομίας στην καλύτερη περίπτωση ή στους αυτοματισμούς του εκπαιδευτικού συστήματος στη χειρότερη. Ίσως να υπάρχει η ελπίδα ότι θα υποστηριχθεί, άσχετα με το αντικείμενο των αποφάσεων σχολικής και επαγγελματικής διαδρομής από τους ψυχολόγους των σχολείων. Επίσης φαίνεται να υπάρχει η - παντελώς λανθασμένη - εντύπωση ότι οι υπηρεσίες ΣΕΠ αφορούν μια μειοψηφία του μαθητικού πληθυσμού, πράγμα που εξηγεί και την γεωγραφική κατανομή αργότερα και την πρόθεση στέγασης στα πρώην ΚΕΔΔΥ χωρίς πρόνοια για τον υπερπολλαπλασιασμό των επισκέψεων που αυτό θα προκαλέσει. Ίσως μια λίγο καλύτερη μελέτη της υπάρχουσας πραγματικότητας πριν την πρόταση νομοθετικών ρυθμίσεων να προλάβαινε σχεδιαστικά προβλήματα και αποτυχίες.