Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 19 – Μεταβατικές διατάξειςΣχόλιο του χρήστη Constantinos Yanniris | 23 Μαρτίου 2018, 00:18
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σας ευχαριστώ για τη δυνατότητα που μου δίνετε να εκφράσω την άποψή μου. Θεωρώ ότι μπορεί να είναι χρήσιμη, καθώς έχω υπηρετήσει τo θεσμό της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης από την ελληνική επαρχία, και συγκεκριμένα από τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ακράτας και Κρεστένων. Από το 2013 βρίσκομαι στο Μόντρεαλ του Καναδά, όπου εκπονώ τη διδακτορική μου διατριβή, που αφορά στο ελληνικό μοντέλο της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Κάθε φορά που παρουσιάζω τις δομές και τις λειτουργίες της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα, υπάρχει εξαιρετικό ενδιαφέρον και αλλεπάλληλες ερωτήσεις. Προσωπικά νιώθω περήφανος που η μικρή αυτή χώρα συγκαταλέγεται στη διεθνή πρωτοπορία στην περιβαλλοντική εκπαίδευση και μάλιστα με ένα δίκαιο σύστημα, που επιτρέπει στους μαθητές όλων των οικονομικών τάξεων να συμμετέχουν σ’ αυτή χωρίς κόστος (μια που τα έξοδα καλύπτονται από ευρωπαϊκούς πόρους). Τελειώνοντας το διδακτορικό μου θα δημοσιοποιήσω στοιχεία από δημόσιο σχολείο της Ελλάδας (συγκεκριμένα από την Κάλυμνο), όπου φαίνεται καθαρά ότι οι μαθητές παρουσιάζουν βελτιωμένες περιβαλλοντικές γνώσεις, στάσεις και συμπεριφορές έπειτα από την συμμετοχή τους σε πρόγραμμα ΠΕ. Εξάλλου, για όποιον ενδιαφέρεται, υπάρχει πλήθος δημοσιεύσεων στη διεθνή βιβλιογραφία, που συνηγορούν στην πρωτοπορία της Ελλάδας στο χώρο της ΠΕ. Είναι απορίας άξιο το ότι όλες οι πολιτικές ηγεσίες (τουλάχιστον από τότε που βρίσκομαι στην ΠΕ) υπήρξαν από αδιάφορες έως εχθρικές προς ένα χώρο που θα έπρεπε να διαφυλάσσεται ως κόρη οφθαλμού. Ο καθένας καταλαβαίνει ότι όταν διαχειρίζεσαι κάτι που είναι εγνωσμένης αξίας, οφείλεις να είσαι εξαιρετικά προσεκτικός σε οποιεσδήποτε παρεμβάσεις οργανωτικού τύπου, αλλά ακόμα και ονοματολογικού. Εκτός αν κανείς πιστεύει ότι δεν υπήρχε τίποτε το αξιόλογο πριν την δική του έλευση, οπότε σε αυτήν την περίπτωση οποιαδήποτε αλλαγή και αναδιοργάνωση μόνο καλό μπορεί να επιφέρει. Το να επεμβαίνεις σε έναν από τους λίγους τομείς όπου η χώρα μπορεί να εξάγει εκπαιδευτική πρωτοπορία, εισάγοντας ακόμα κι εκεί έτοιμες λύσεις απ’ έξω, δεν είναι σημείο καλής διοίκησης. Υ.Γ. 1. Τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης έδωσαν ζωή σε ξεχασμένες γωνιές της χώρας και δεν βλέπω σε θα εξυπηρετούσε η μετακίνησή τους στα αστικά κέντρα. Υ.Γ. 2. Μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου καταλαβαίνω ότι οι μαθητές τωνπεριβαλλοντικών ομάδων δε θα μπορέσουν να ξαναεπισκεφθούν κάποιο ΚΠΕ εκτός του νομού όπου βρίσκεται το σχολείο τους. Παρατήρησα με πόση χαρά περίμεναν φέτος οι μαθητές της Καλύμνου να επισκεφθούν (μάλλον για τελευταία φορά) κάποιο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στην ηπειρωτική Ελλάδα.