Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 30 – Θητεία στελεχών και ανάληψη υπηρεσίαςΣχόλιο του χρήστη Τάσος | 23 Μαρτίου 2018, 08:57
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Καλημέρα σας, Θα ήθελα να σχολιάσω την παράγραφο τρία (3) του παρόντος άρθρου και συγκεκριμένα την πρόταση: "δεν επιτρέπεται η επιλογή για τρίτη συναπτή θητεία σε όμοια θέση στελέχους της εκπαίδευσης". Με την εφαρμογή της παραπάνω πρότασης προκύπτουν οι παρακάτω στρεβλώσεις: α) Πιθανότητα αντισυνταγματικότητας μιας θα προσμετρώνται οι μέχρι τώρα θητείες. Αναδρομική εφαρμογή του νόμου δεν μπορεί να σταθεί. Ο υποψήφιος θα πρέπει να γνωρίζει εκ των προτέρων του όρους μιας διαδικασίας και να προσαρμόζει ανάλογα τις επιλογές του. β) Πιθανότητα αντισυνταγματικότητας με βάση την αρχή της ίσης αντιμετώπισης μιας και πουθενά αλλού στον δημόσιο τομέα δεν υφίσταται ο παραπάνω περιορισμός. γ)Προβληματική λειτουργία των σχολικών μονάδων. Πραγματικά, δεν μπορεί να παραμένουν σε θέσεις διευθυντή τα ίδια πρόσωπα για δεκαετίες. Το προσωπικό των στελεχών της εκπαίδευσης θα πρέπει να ανανεώνεται συνεχώς. Είναι όμως λάθος, συνειδητά από την πολιτεία να κενώνεται η δεξαμενή υποψηφίων στελεχών με μοναδικό κριτήριο την ανανέωση της. (πώς αντιμετωπίζεται η πιθανή έλλειψη υποψηφίων στελεχών ή υποψηφίων χωρίς κανένα προσόν, παρά μόνο την "για πρώτη φορά υποψηφιότητά τους"; Θα πρέπει σε αυτό το σημείο να θεσπιστεί κάποια μεταβατικότητα. (1. Η αρχική θέση για τις δύο θητείες στην ίδια μονάδα νομίζω θα μπορούσε να είναι το πρώτο βήμα. 2. η ενίσχυση της άποψης του Συλλόγου Διδασκόντων στην επιλογή στελέχους το δεύτερο. 3. Η δίκαιη, αυστηρή και ανώνυμη αξιολόγησή των εν ενεργεία και μετέπειτα υποψηφίων.) δ)Η δημιουργία μιας έξωθεν κακής μαρτυρίες, όπου η κυβέρνηση, τιμωρητικά λειτουργώντας, στρέφεται κατά μιας μερίδας των εκπαιδευτικών. Αν πραγματικά επιθυμία του υπουργείου είναι να ανανεώσει το στελεχιακό προσωπικό του, με στόχο πάντα την αναβάθμιση της παρεχόμενης ποιότητας, θα πρέπει να συμπεριλάβει την σινάφια των τίτλων σπουδών με το επαγγελματικό αντικείμενο των στελεχών (διοίκηση). Είναι λάθος να μοριοδοτούνται μεταπτυχιακά ή διδακτορικά από την θεολογία το ίδιο ακριβώς με τα αντίστοιχα στην διοίκηση της εκπαίδευσης. Αν πραγματικά στόχος του υπουργείου είναι η αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών των στελεχών της εκπαίδευσης, θα πρέπει να θεσμοθετήσει φορέα σπουδών στην διοίκηση (ένα έτος ) με εισαγωγικές εξετάσεις σε αυτόν. Θα πρέπει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου να αποφασίσει τι ακριβώς επιθυμεί για την εκπαίδευση (και την διοίκησή της). Να προετοιμάσει ένα πλάνο είκοσι - τριάντα ετών και να επιδιώξει την ευρεία συναίνεση του συνόλου του πολιτικού φάσματος για την εφαρμογή του. Κάθε άλλη προσπάθεια είναι καταδικασμένη σε αποτυχία. Η τετραετής εναλλαγή, στην καλύτερη περίπτωση, δεν επιτρέπει το σχεδιασμό μακρόπνοων πολιτικών, εκτός κι αν επιθυμούμε την κατάργηση της αστικής, τρομάρα μας, δημοκρατία μας. Με την ελπίδα να εισακουστώ. Σας ευχαριστώ