Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 09 – Στελέχωση των Κ.Ε.Σ.Υ.Σχόλιο του χρήστη Παναγιώτα Π. Οικονομάκου | 23 Μαρτίου 2018, 11:02
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σχετικά με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για τις Δομές Εκπαιδευτικού Έργου, επειδή πιστεύουμε στη σημασία του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και των σχετικών δράσεων που διενεργούνται στα Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας, ζητάμε τη διατήρηση των Κέντρων Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού (ΚΕΣΥΠ) με τη μορφή που έχουν σήμερα και δεν συμφωνούμε με τη συγχώνευσή τους σε μια δομή, μαζί με τα ΚΕΔΔΥ, τους ΣΣΝ και τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ. Ο Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός και οι σχετικές δράσεις που πραγματοποιούνται από τα ΚΕΣΥΠ βοηθούν τα παιδιά στη λήψη εκπαιδευτικών και επαγγελματικών αποφάσεων στην περίοδο της παγκοσμιοποίησης και της οικονομικής κρίσης. Οι Σύμβουλοι Σταδιοδρομίας στα ΚΕΣΥΠ της χώρας διευκολύνουν τους/τις μαθητές/τριες μας στις δύσκολες και σοβαρές αποφάσεις που καλούνται να πάρουν για την επαγγελματική τους σταδιοδρομία (στο Γενικό ή στο Επαγγελματικό Λύκειο θα φοιτήσω; ποια ομάδα προσανατολισμού μου ταιριάζει; πώς θα συμπληρώσω το μηχανογραφικό μου;). Τους/τις βοηθούν με την Ατομική Συμβουλευτική, τις ενημερωτικές ημερίδες για το εκπαιδευτικό σύστημα, τις βιωματικές ομάδες που διοργανώνουν, τις Ημέρες Σταδιοδρομίας που συντονίζουν, τις Ημέρες Επαγγελματικού Προσανατολισμού που υλοποιούν και με μια σειρά άλλων δράσεων που εκπονούν. Τα ΚΕΣΥΠ εξυπηρετούν τους/τις μαθητές/τριες όλων των περιοχών, ακόμα και των πιο απομακρυσμένων, ενώ το ίδιο δεν ισχύει για τα προτεινόμενα ΚΕΣΥ που θα λειτουργήσουν στο κέντρο κάθε Διεύθυνσης. Οι δράσεις παρέχονται δωρεάν και οι γονείς δεν χρειάζεται να πληρώσουν, ούτε να σκεφτούν πόσες φορές τα παιδιά τους θα επισκεφτούν τα ΚΕΣΥΠ, αφού δεν υπάρχει χρηματικό αντίτιμο, όπως στα ιδιωτικά κέντρα. Επειδή οι υπηρεσίες που παρέχονται στα ΚΕΣΥΠ είναι πολλές και ο αριθμός των σχολείων και αντίστοιχα των μαθητών/τριών που οι Σύμβουλοι Σταδιοδρομίας έχουν στην αρμοδιότητά τους είναι μεγάλος, δεν καλύπτονται όλα τα αιτήματα, ιδίως την περίοδο συμπλήρωσης των μηχανογραφικών. Ως εκ τούτου, αίτημα των Υπεύθυνων ΣΕΠ στα ΚΕΣΥΠ ήταν πάντα η αύξηση των στελεχών κάθε ΚΕΣΥΠ. Στο προτεινόμενο νομοσχέδιο ο αριθμός των Συμβούλων ανέρχεται στους 140, ενώ οι θέσεις στα ΚΕΣΥΠ είναι 158. Η μείωση και όχι η αύξηση του αριθμού των στελεχών αναγκαστικά θα περιορίσει τις δράσεις τους. Η αναστολή λειτουργίας των ΓΡΑΣΕΠ το Σεπτέμβριο του 2011 πραγματοποιήθηκε αφού δεν μπορούσε να γίνει κατάργηση τους, μιας και τα ΓΡΑΣΕΠ, όπως και τα ΚΕΣΥΠ είχαν συγκροτηθεί με χρήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Δημιουργήθηκαν για την παροχή αποκλειστικά υπηρεσιών Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού, σε χώρους με συγκεκριμένες προδιαγραφές (εμβαδόν, θέση σε κεντρικό σημείο μιας περιοχής, κ.α). Είναι νόμιμη σήμερα η κατάργηση των ΓΡΑΣΕΠ και των ΚΕΣΥΠ; Ο εξοπλισμός των ΚΕΣΥΠ προέρχεται επίσης από χρήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που δόθηκαν για τη δημιουργία τους. Η μεταφορά και η συγκέντρωση του εξοπλισμού όλων των ΚΕΣΥΠ μιας Διεύθυνσης σε ένα ΚΕΣΥ, σύμφωνα με το νομοσχέδιο, αν δεν τον καταστρέψει, θα μειώσει τις λειτουργίες του. Είναι επιτρεπτή την περίοδο της οικονομικής ύφεσης η σπατάλη πόρων; Τα βασικά επιχειρήματα για τη συγχώνευση των ΚΕΣΥΠ με τα ΚΕΔΔΥ, τους ΣΣΝ και τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ, έτσι όπως διατυπώθηκαν από τον Υπουργό, είναι: ""… μεταβαίνουμε από μονοπρόσωπους θεσμούς υποστήριξης των σχολείων σε συνεργατικές και διεπιστημονικές δομές, ενισχύοντας ταυτόχρονα τον κοινωνικό ρόλο του σχολείου, ανταποκρινόμενοι στις σύγχρονες εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανάγκες"". Σχετικά με τα παραπάνω θα παρατηρήσουμε ότι η συγκέντρωση πολλών εργαζομένων σε μια υπερδομή και στον ίδιο χώρο, αντί να διευκολύνει, δημιουργεί τελικά φθίνουσες οικονομίες κλίμακας, μείωση της αποτελεσματικότητας των στελεχών και άμβλυνση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Τα ΚΕΣΥΠ, όπως και τα ΚΕΔΔΥ, δεν αποτελούν μονοπρόσωπους θεσμούς, αλλά πολυπρόσωπους και επιτυχημένους, αφού έχουν κερδίσει την εμπιστοσύνη της εκπαιδευτικής κοινότητας. Κάθε ΚΕΣΥΠ στελεχώνεται από δυο Συμβούλους, χαρακτηρίζεται από διεπιστημονικότητα, εφόσον τα στελέχη προέρχονται από διαφορετικές ειδικότητες, υπάρχει συνεργασία μεταξύ των Υπεύθυνων ΣΕΠ του ίδιου ΚΕΣΥΠ, μεταξύ διαφορετικών ΚΕΣΥΠ (κοινά προγράμματα, εκδηλώσεις, δράσεις ανατροφοδότησης) και μεταξύ διαφορετικών φορέων, όπως μεταξύ των ΚΕΣΥΠ και των ΚΕΔΔΥ (παραπομπές, κ.α.). Προσθέτουμε επίσης, σχετικά με τα επιχειρήματα του Υπουργού, ότι οι σύγχρονες εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανάγκες απαιτούν αποκέντρωση και όχι συγκέντρωση των δομών. Στην εισαγωγή του νομοσχεδίου καταγράφεται η διάθεση για αποκέντρωση, ενώ οι προτεινόμενες δράσεις χαρακτηρίζονται αποκλειστικά από συγκέντρωση. Συμπερασματικά, παρακαλούμε: ΝΑ ΑΥΞΗΣΕΤΕ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΤΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΑΠΌ 140, ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΣΕ 158, ΟΣΕΣ ΔΗΛΑΔΗ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ ΣΕΠ ΣΤΑ ΚΕΣΥΠ ΣΗΜΕΡΑ, ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΗΣΕΤΕ ΤΑ 79 ΚΕΣΥΠ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ ΤΟΥΣ, ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΠΡΟΚΥΨΕΙ ΑΠΟ ΧΡΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ, ΣΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΑΙ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ ΤΩΝ ΑΠΟΜΑΚΡΥΣΜΕΝΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΝΑ ΜΗ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΤΕ ΤΑ ΚΕΣΥΠ ΜΕ ΤΑ ΚΕΔΔΥ ΣΕ ΜΙΑ ΥΠΕΡΔΟΜΗ, ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΜΕΙΩΣΕΤΕ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΑΝΑΓΚΑΣΕΤΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΝΑ ΑΠΕΥΘΥΝΘΟΥΝ ΓΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΣΕ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΥΦΕΣΗΣ.