Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 17 – Κατάργηση του θεσμού των σχολικών συμβούλων και μεταβολές υπηρεσιών και υπηρεσιακών μονάδωνΣχόλιο του χρήστη ΑΠΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ | 23 Μαρτίου 2018, 18:22
Αναφορικά με το θέμα της πιστοποιημένης γλωσσομάθειας (τουλάχιστον σε επίπεδο Β2) ως προαπαιτούμενο προσόν για τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου (άρθρο 22, παρ. 3) θα ήθελα να επισημάνω τα ακόλουθα: α) Διαφωνώ με τη διάταξη αυτή και προτείνω να αποσυρθεί από το σχέδιο νόμου, διότι παραβιάζει τη συνταγματική αρχή της ισότητας. Δεν τίθεται ως προαπαιτούμενο για κανένα άλλο στέλεχος της εκπαίδευσης ή του ευρύτερου δημόσιου τομέα, παρά μόνο για τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου (Σ.Ε.Ε.) και ως εκ τούτου πιστεύω πως είναι αντισυνταγματικό. Δεν τίθεται ως προαπαιτούμενο ούτε για τους Περιφερειακούς Διευθυντές, ούτε για τους Διευθυντές Εκπαίδευσης που είναι ιεραρχικά ανώτεροι, κατά το σχέδιο νόμου. Έτσι δημιουργούνται ανισότητες μεταξύ των στελεχών της εκπαίδευσης, ως προς τον τρόπο επιλογής τους και αποκλείονται από τη διαδικασία επιλογής έμπειροι και ικανοί εκπαιδευτικοί με προσόντα, όπως διδακτορικό, μεταπτυχιακό, δημοσιεύσεις, προϋπηρεσία κ.ά, επειδή δεν φρόντισαν να αποκτήσουν...το Lower. Παράλληλα καταστρατηγείται η παράγραφος 1 του ίδιου άρθρου, η οποία ορίζει τις κοινές προϋποθέσεις επιλογής των στελεχών, εισάγοντας διάκριση εις βάρος των υποψηφίων Σ.Ε.Ε. Γιατί αυτή η διάκριση και η άνιση μεταχείριση; Για λόγους, λοιπόν, δικαιοσύνης και ισονομίας θα πρέπει όλοι οι εκπαιδευτικοί να έχουν τη δυνατότητα συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής Σ.Ε.Ε, χωρίς αποκλεισμούς, και να λάβουν την ανάλογη μοριοδότηση με βάση συγκεκριμένα κριτήρια. β) Θεωρώ απαράδεκτο από μια αριστερή κυβέρνηση, η οποία υποτίθεται ότι υπερασπίζεται τους φτωχούς και τους αδύνατους, να φέρνει μια τέτοια διάταξη. Ποιοί και πόσοι από εμάς τους εκπαιδευτικούς είχαν τη δυνατότητα να πληρώνουν ιδιώτες για να αποκτήσουν Lower ή Proficiency ή κάποιο άλλο δίπλωμα ξένης γλώσσας επιπέδου Β2 και άνω, στα νεανικά τους χρόνια όταν σπούδαζαν; Οι πλούσιοι ή τα φτωχόπαιδα; Εσείς, ως αριστερή κυβέρνηση, με ποιούς είστε; Αν είστε με όλους θα πρέπει να τους αντιμετωπίζετε με τον ίδιο τρόπο, ισότιμα και δίκαια. γ) Επομένως, το άρθρο 22,3, σε αυτό το μέρος του, πρέπει να επαναδιατυπωθεί ως εξής: «Ως Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου επιλέγονται εκπαιδευτικοί των οικείων κλάδων με δωδεκαετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα σε σχολικές μονάδες για δέκα τουλάχιστον έτη». Ανάλογη τροποποίηση χρειάζεται και το άρθρο 24,2,γ (παρ. αα, και ββ) που αφορά τη μοριοδότηση.