Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Αποστολή και αρμοδιότητες των Κ.Ε.Σ.Υ.Σχόλιο του χρήστη Ευπραξία Βλαχοδήμου/Υπεύθυνη ΣΕΠ/ΚΕΣΥΠ Λάρισας | 23 Μαρτίου 2018, 19:27
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κρατώντας τα λόγια του ΥΠΠΕΘ για τις νέες δομές «ενισχύοντας ταυτόχρονα τον κοινωνικό ρόλο του σχολείου και ανταποκρινόμενοι στις σύγχρονες εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανάγκες» θέλουμε να τονίσουμε την αναγκαιότητα ύπαρξης, στήριξης, αναβάθμισης του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού όπως υπηρετείται από τα ΚΕ.ΣΥ.Π. και με δεδομένη την απουσία άλλης υποστήριξης των μαθητών/τριών μέσα από το μάθημα Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού (που πλέον έχει αφαιρεθεί από τη Γ Γυμνασίου και το Γενικό Λύκειο) και τα ΓΡΑΣΕΠ/ΓΡΑΣΥ (που πλέον έχουν καταργηθεί), πιστεύουμε πως τα ΚΕ.ΣΥ.Π. πρέπει να διατηρήσουν έστω και μέσα στη νέα οργανωτική δομή του ΚΕ.Σ.Υ. την αυτονομία τους και τον ιδιαίτερο ρόλο τους όπως περιγράφεται: - υποστήριξη σχεδιασμού και υλοποίησης προγραμμάτων αγωγής σταδιοδρομίας των σχολείων ευθύνης τους. - παροχή υπηρεσιών συμβουλευτικής και προσανατολισμού σε καθημερινή βάση σε μαθητές/μαθήτριες, γονείς και νέους/νέες έως 25 ετών στους χώρους των ΚΕ.ΣΥ.Π.. - ενημέρωση μαθητών/μαθητριών αλλά και καθηγητών σε θέματα που αφορούν στις συχνές μεταβολές στο σύστημα εκπαίδευσης που απαιτεί τακτικές και περιοδικά επαναλαμβανόμενες επισκέψεις στα σχολεία της περιοχής ευθύνης των ΚΕ.ΣΥ.Π. καθώς και διοργάνωση ενημερωτικών ημερίδων σε συνεργασία με αυτά όπως αυτές τις μέρες που οι τελευταίες αλλαγές που αφορούν στην πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ προκειμένου να ενημερωθούν για τα ισχύοντα και να υποβάλουν αίτηση – δήλωση συμμετοχής στις Πανελλαδικές μας οδήγησαν σε όλα τα σχολεία περιοχής ευθύνης μας . - εκπόνηση ενημερωτικού υλικού για μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς, που περιλαμβάνει την σύνθεση ενημερωτικών φυλλαδίων αλλά και παρουσιάσεων που αφορούν στην προαναφερθείσα θεματολογία. - διοργάνωση ενημερωτικών ημερίδων για τους καθηγητές που εφαρμόζουν το ΣΕΠ στην Α’ τάξη των ΕΠΑΛ που απαιτούν επίσης την εκπόνηση ενημερωτικού υλικού και κατάλληλων παρουσιάσεων αναφορικά και με τις νέες συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί σε αυτά, π.χ. πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ( 5% στα Πανεπιστήμια, 10% στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής) και τάξη μαθητείας. - υποστήριξη των εκπαιδευτικών για την εφαρμογή προγραμμάτων ή εκπαιδευτικών εργαλείων Σ.Ε.Π. , εγκεκριμένων από το ΥΠΠΕΘ στις σχολικές μονάδες - υλοποίηση και εφαρμογή εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων σε συνεργασία με τα σχολεία της περιοχής ευθύνης του ΚΕ.ΣΥ.Π. στα πλαίσια δράσεων και περιλαμβάνουν μεταξύ των άλλων διοργάνωση εκπαιδευτικών επισκέψεων για τους μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων, συνεργασία με τους τοπικούς φορείς, παραγωγή έντυπου υλικού, διοργάνωση ημερίδων παρουσίασης κ.ά. - διοργάνωση ενημερωτικών συναντήσεων και επιμορφωτικών σεμιναρίων-εργαστηρίων που απευθύνονται προς τους εκπαιδευτικούς για θέματα εφαρμογής Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού. - διοργάνωση εκδηλώσεων που απευθύνονται προς τους γονείς προκειμένου να κατανοήσουν το εκπαιδευτικό σύστημα και τις επιλογές που έχουν τα παιδιά τους - στενή επαφή και συνεργασία με τους φορείς της τοπικής κοινωνίας (δήμους, νομαρχίες, επιμελητήρια, μέσα μαζικής ενημέρωσης, σχετικούς με τον επαγγελματικό προσανατολισμό φορείς κ.ά.) καθώς και με τα ανώτερα και ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Όλα τα προηγούμενα οργανώνονται και υλοποιούνται με την ευθύνη των υπηρετούντων στα ΚΕ.ΣΥ.Π. και αποτυπώνονται στον ετήσιο απολογισμό που καταθέτουν στο τέλος κάθε χρονιάς, εκεί φαίνεται ποιοτικά και ποσοτικά το έργο που επιτελείται στις υπάρχουσες δομές. 15.500 μαθητές/τριες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εξυπηρετούνται στο νομό μας από 2 υπεύθυνες Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού που επισκέπτονται όσες φορές χρειαστεί (ημέρα σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού στη Γ τάξη, ενημέρωση όλων των τάξεων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, ενημέρωση για την αίτηση-δήλωση συμμετοχής στις πανελλαδικές, συνάντηση με εκπαιδευτικούς για τον συντονισμό των προγραμμάτων αγωγής σταδιοδρομίας, κ.λ.π.) τα σχολεία περιοχής ευθύνης σε αποστάσεις μέχρι και 50 χιλιόμετρα από την έδρα τους. Οι υπηρετούντες στα ΚΕ.ΣΥ.Π. ανήκουν στην εκπαιδευτική κοινότητα των περιοχών που υπηρετούν έχοντας οργανική θέση σε κάποιο από τα σχολεία, γνωρίζουν τις ιδιαιτερότητες κάθε σχολείου και είναι με τη σειρά τους γνωστοί λόγω του έργου που προσφέρουν κι έτσι μαθητές/τριες, γονείς προσέρχονται για συμβουλευτική στήριξη μέσα στο πλαίσιο εμπιστοσύνης που έχει αναπτυχθεί. Οι υπηρετούντες στα ΚΕ.ΣΥ.Π έχουν πάρει μέρος σε μεγάλα επιμορφωτικά προγράμματα του Υπουργείου Παιδείας σε συνεργασία με Πανεπιστήμια, του ΕΟΠΠΕΠ, Δημόσιων και Ιδιωτικών φορέων όπως επίσης και σε ευρωπαϊκά επιμορφωτικά προγράμματα. Εκεί βρίσκεται και η προστιθέμενη αξία που πρέπει να ληφθεί υπόψη στη στελέχωση των νέων δομών. Είναι επιμορφωμένοι με κοινοτικούς(ΕΠΕΑΕΚ, ΕΣΠΑ), κρατικούς και ίδιους πόρους προκειμένου να ανταποκριθούν στις ανάγκες των εξυπηρετούμενων των όπως αυτές διαμορφώνονται στις νέες κοινωνικοοικονομικές συνθήκες( ανεργία γονέων, έλλειψη κινήτρων για σπουδές, πρόωρη εγκατάλειψη σχολείου, άρνηση συμμετοχής στη μαθητεία, κλπ) και στις ιδιαιτερότητες των περιοχών (εργαζόμενοι μαθητές/τριες στα εσπερινά σχολεία, Μαθητές/τριες Ρομά, Πρόσφυγες,κλπ) κι εδώ συμφωνούμε με τις «σύγχρονες εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανάγκες» που αναφέρει ο ΥΠΠΕΘ. Αυτές πρέπει να εξυπηρετηθούν πιστεύοντας στο δημόσιο χαρακτήρα που πρέπει να έχει ο Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός ώστε να εξασφαλίσει ισότιμη πρόσβαση των μαθητών/τριών στις δράσεις αυτογνωσίας, πληροφόρησης, λήψης απόφασης και στο τέλος ομαλής μετάβασης στην επόμενη βαθμίδα εκπαίδευσης, την κατάρτιση, την εργασία και όχι δρομολογώντας τους ενδιαφερόμενους σε αναζήτηση υπηρεσιών που έναντι αδρής αμοιβής ακόμη και στις μικρές επαρχιακές πόλεις προσφέρουν ιδιωτικά γραφεία. Πρέπει να ληφθούν υπόψη οι γεωγραφικές και πληθυσμιακές ιδιαιτερότητες κάθε νομού ώστε να στελεχωθούν οι νέες δομές με ανάλογο αριθμό εκπαιδευτικών και να επαναλειτουργήσουν τα ΓΡΑΣΕΠ/ΓΡΑΣΥ σε ομάδες σχολείων. Αν θέλουμε να λέμε ότι οι νέες δομές θα προσφέρουν Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό …