Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 30 – Θητεία στελεχών και ανάληψη υπηρεσίαςΣχόλιο του χρήστη ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗΣ | 23 Μαρτίου 2018, 20:46
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αν είναι τόσο συνταγματική, όσο ισχυρίζονται κάποιοι, η καθιέρωση θητειών για τα στελέχη της εκπαίδευσης και δη των Διευθυντών/-ντριών σχολικών μονάδων, οι οποίοι/-ες στην ουσία είναι ο πιο ευαίσθητος κρίκος για την επίτευξη των σκοπών και των στόχων της εκπαίδευσης και των οποίων το πολύπλευρο και εξαιρετικά σημαντικό έργο θα έπρεπε να εκτιμάται και να αναγνωρίζεται δεόντως και όχι να απαξιώνεται, αν λοιπόν είναι τόσο συνταγματική η καθιέρωση θητειών γιατί δεν νομοθετούνται για όλα τα στελέχη της Δημόσιας Διοίκησης σε όλα τα Υπουργεία; Προφανώς λοιπόν και δεν είναι... Είναι δε πολιτικά ανήθικο και ανέντιμο, καταξιωμένους και ικανότατους εκπαιδευτικούς ειδικευμένους μέσα από αρκετές επιμορφώσεις στη Διοίκηση σχολικών μονάδων, με ταλέντο και προσόντα σ' αυτόν τον τομέα και με όρεξη να προσφέρουν να τους απορρίπτεις με παγκοσμίως αντιδεοντολογικούς, πολιτικαντισμούς, όπως οι θητείες, ...νομίζοντας ότι έτσι θα βολέψεις τα δικά σου "παιδιά", πιστεύοντας βέβαια ότι μ’ αυτόν τον τρόπο θα φτιάξεις κομματικό στρατό, μιας και η πλειοψηφία των Δ/ντών σχολικών μονάδων (και των υπόλοιπων στελεχών της εκπαίδευσης) δεν πρόσκεινται ιδεολογικοπολιτικά στον πολιτικό σου χώρο... Όποιος εκπαιδευτικός έχει τα προσόντα, την όρεξη και την κλίση στο έργο της διοίκησης της σχολικής μονάδας και εφόσον εκπληροί τις προϋποθέσεις των κριτηρίων των χρόνων υπηρεσίας πρέπει να συμμετέχει στις διαδικασίες κρίσεων χωρίς αποκλεισμούς. Οι αποκλεισμοί, μ’ αυτόν τον ερασιτεχνικό και άγαρμπο τρόπο, πέραν του ότι είναι 100% αντισυνταγματικοί (ρωτήστε όποιον νομικό θέλετε) είναι και προδήλως αντιδημοκρατικοί... Κάποιοι ισχυρίζονται ότι ανακυκλώνονται και γίνονται "πάντα οι ίδιοι Δ/ντές σχολείων και ότι χρειάζονται οι θητείες, επειδή συγκεντρώνουν μόρια διοικητικής εμπειρίας που άλλοι δεν τα έχουν". Ανακριβές: Υπάρχει πλαφόν μοριοδότησης διοικητικής εμπειρίας... Και για να αποδείξω έτι περαιτέρω ότι αυτό δεν παίζει σημαντικό ρόλο στην επιλογή, θυμίζω ότι το 2015 που οι κρίσεις έγιναν με το 30% να αφορά σε μοριοδότηση της εκλογικής διαδικασίας, πάλι το 90% των Δ/ντών σχολείων δεν άλλαξε. Ξέρετε το γιατί; Γιατί δεν υπήρχαν άλλες υποψηφιότητες... Είναι βαριά "η καλογερική" βλέπετε... Αν επιχειρηθεί τελικά να εφαρμοστούν θητείες στις κρίσεις Δ/ντών σχολικών μονάδων, και μάλιστα με αναδρομική ισχύ, το αλαλούμ που θα επέλθει στη βάση της εκπαίδευση δεν θα έχει προηγούμενο... Θα γελάσει και ο κάθε πικραμένος... Οι έμπειροι Δ/ντές σχολικών μονάδων είναι οι στυλοβάτες του εκπαιδευτικού συστήματος Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και όλοι τους πέραν των διοικητικών καθηκόντων έχουν διδακτικό ωράριο που στις σημερινές μνημονιακές συνθήκες, με τον περιορισμό και τις ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό είναι πολύ περισσότερο από το προβλεπόμενο, λόγω κάλυψης και των αδειών του εκπαιδευτικού προσωπικού από τους ίδιους. Καταφανώς λοιπόν αντισυνταγματική η διάταξη... Θητεία μπορεί να υφίσταται μόνο για τα πολιτικά, αιρετά πρόσωπα προκειμένου να ελαχιστοποιούνται τα φαινόμενα διαπλοκής τους... Στη Δημόσια Διοίκηση το δικαίωμα της επανάκρισης και της επαναξιολόγησης σε θέση στελέχους είναι ηθικά επιβεβλημένο και συνταγματικά κατοχυρωμένο, μιας και συνδέεται με το δικαίωμα της Δια βίου, διαρκούς κατάρτισης και επιμόρφωσης και με το δικαίωμα της υπηρεσιακής ανέλιξης, όπως και σε όλες τις άλλες υπηρεσίες του Δημόσιου τομέα όπου δεν υφίστανται θητείες, που σκοπό έχει την αρτιότερη προσφορά υπηρεσιών στην κοινωνία και στους πολίτες... Πουθενά στην υφήλιο δεν εφαρμόζονται θητείες στη Διοίκηση του Κράτους, όπου η εμπειρία των στελεχών της θεωρείται σημαντικό κεφάλαιο για την επιτυχία των στόχων και των σκοπών της. Ειδικά δε η καθιέρωση θητείας στις κρίσεις Διευθυντών ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ, θα αποδιοργανώσει τα μάλα τη Δημόσια Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, επειδή θα της στερήσει το σημαντικότερo ίσως κομμάτι από το έμπειρο εκπαιδευτικό στελεχικό δυναμικό της που διασυνδέει την ηγεσία της εκπαίδευσης με τη βάση. Εξάλλου οι Διευθυντές/-ντριες, σχολικών μονάδων ούτε χρήματα ούτε προσλήψεις ή τοποθετήσεις προσωπικού διαχειρίζονται... Οπότε τι είναι αυτό που προσπαθεί "να διαφυλάξει" η, αντισυνταγματική κατά τα άλλα, θέσπιση θητειών;;; Μήπως την υπηρεσιακή ανέλιξη των "μετρίων" ημετέρων;;; Η διάταξη εάν περάσει θα καταπέσει στο Συμβούλιο της Επικρατείας και στα Δικαστήρια ως αντισυνταγματική. [ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗΣ]